Gå til innhold

E39 525D 2002-modell, effektproblemer

goj
 Share

Anbefalte innlegg

Vil bare bemerke blending av egr. Mange sier det er greit å ta vakumslangen til egr. Vell Det fungerte dårlig på min 520d. Noe bedre effekt ble det, Men må langt nær samme som da jeg kjøpte bypass egr. Da fikk jeg bort alt i midten (ventilen) Samt blokka begge sider av egr.

Bare et tips.. ble en merkbar forskjell enno jeg allerede hadde blindet vakumslangen :)

Skal sjekke den slangen der. Plages selv med at turbotrykket kommer for kjapt og på en måte "slår".

Programerte om styringa å det ble borte en stund.... fram til motoren hadde "fin" justert seg selv ^^. Ja man skal vell ha slikt å gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Hei

On 4.3.2012 at 18.32, goj skrev:

Den som leter skal finne.

Nå har jeg hatt et fint helgeprosjekt hvor jeg har demontert massevis i motorrommet, har byttet luftfilter på kjerra osv...

Men den gledelige nyheten er da at jeg fant ut hva feilen her var for noe, etter snart ett år. Tenkte jeg skulle skrive det inn her, da jeg vet andre sliter med det samme.

Som sagt - feilen besto i at den mistet effekt plutselig, og slet med å holde farten i bakker. Samtidig var den helt dau mellom 1500 og 2300 rpm. Jeg byttet MAF, og det hjalp noe, men ikke helt.

Deretter fant jeg ut at denne slangen (nr 6) hadde hoppet av ved turboen: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /21843.gif

Det ble litt bedre etter at jeg fikk satt på en slangeklemme på den, men fremdeles var det dårlig effekt i området over.

I dag fant jeg ut at jeg skulle ta av og rense innsugningsmanifoilen, og i den sammenheng så tenkte jeg på diverse vakumslanger, og om problemet kunne ligge der. Jeg tok av den ene slangen som gikk inn i vakumpumpa, blåste, og hørte at det kom luft ut under manifoilen. I den forbindelse sjekket jeg over slangene når manifoilen likevel var tatt av, og hva fant jeg? Joda, slange nr 9 her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /20429.gif

var gått tvert av ved festet, og ble bare holdt tilnærmet på plass av beskyttelsen rundt.

Jeg monterte alt sammen igjen etter en liten rens av manifoilen og reparasjon av slangen, og VIPS - bilen god som gull igjen! :)

Hei....jeg har samme problem....prøvde å klikke på linkan dine....de vil ikke laste ned....kanskje for gammel...hadde vært jævlig fint om du kunne hjelpe meg....for jeg er ikke noe særlig bil kyndig...lol...snekker e æ...lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...