danny6 Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg vet at det går ann å stille på km på f.eks Golf og generelt Audi/volkswagen. Men er dette mulig på nyere BMW? Leser mye om at det er flere av bilene en tar inn fra Tyskland hvor KM er fusket med. Er dette tilfellet i de nyere utgavene som f.eks BMW 1-serie 2008 ? (Diesel) VAGtaho heter det hos VW. Hva heter dette hos BMW? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv skal hente en fra tyskland.
steiney Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Jeg kan i allefall gjøre det med P.A.Soft, som man kan kjøpe for 200-300 kroner på ebay. Også mener jeg man kan gjøre det med DIS/SSS progman som er det orginale diagonsesystemet til BMW
bjalle Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Svaret er ja,og det fuskes mye med dette på import biler,bmw er ikke noe unntak.
2000Touring Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Det mest interessante spørsmålet(for min del) er: Er det mulig å oppdage/avsløre dette? Tenker da ved å koble til utstyr for å få det sjekket opp...
Mikael-B Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Som regel er det tamper dot i speedometeret som avslører.
bjalle Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Nei går ikke å avsløre med diagnose,man må være litt detektiv å følge bilens historie,problemet er at servicebøker blir også forfalsket med feil km og falske stempel,så det er ikke lett hvis man i tillegg ikke er god i tysk.Like sikkert er det at det kryr av norske kjeltringer som selger bruktbil,noen kommer på tv2 hjelper deg uten at dette hjelper ser det ut som,heldigvis har jeg selv kjøpt bil av ærlige folk hittil.
bjalle Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Som regel er det tamper dot i speedometeret som avslører. Det stemmer men riktig utstyr fjerner også denne prikken etter km desverre.
quandt1960 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Det skal være mulig for BMW å sjekke virkelig kilometerstand for jeg mener at en del av datasystemet er kryptert og kun BMW har tilgang til å åpne det men det er ikke noe som er offisielt. Dette gjelder kun de nyere seriene. For hver gang batteriet kobles av så nullstilles minnet men det er da fremdeles tilgang til langtidsminnet som aldri blir slettet. Enkleste måten er å kryssjekke servicehistorikk med kvitteringer og evt. ringe verkstedet hvor bilen var.
Lommelom Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Jeg vet at det går ann å stille på km på f.eks Golf og generelt Audi/volkswagen.Men er dette mulig på nyere BMW? Leser mye om at det er flere av bilene en tar inn fra Tyskland hvor KM er fusket med. Er dette tilfellet i de nyere utgavene som f.eks BMW 1-serie 2008 ? (Diesel) VAGtaho heter det hos VW. Hva heter dette hos BMW? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv skal hente en fra tyskland. Meget merkelig at du må vite hva programmet heter???Har vel ingen betydning hva programmet heter,annet en for dem som skal jukse/lure andre Forbanna kjeltringer. Ja det er mulig og jukse.Meget enkelt og finne ut om KM er jukset med.Sett bilen inn på BMW verksted.Så finner de ut av saken Om den er tuklet med. Anbefaler alle som kjøper nyere BMW privat eller andre mer eller mindre lugubre bilforhandlere.Få den sjekket opp hos BMW.
Otis Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Det som er problemet med å ta kontakt med forhandler ang service som er gjort på bilen, er jo at de ikke oppgir slik info. Det er personvernloven som stopper dem. Så det går heller ikke. Ellers så kan man stille kilometerstanden tilbake med PA soft som steiney sier, den kan man forandre i både LCM og intrumentpanelet. Og gjør man det, så vil ikke "tamper dot" vises, da de 2 er lik.
Lommelom Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Det som er problemet med å ta kontakt med forhandler ang service som er gjort på bilen, er jo at de ikke oppgir slik info. Det er personvernloven som stopper dem. Så det går heller ikke.Ellers så kan man stille kilometerstanden tilbake med PA soft som steiney sier, den kan man forandre i både LCM og intrumentpanelet. Og gjør man det, så vil ikke "tamper dot" vises, da de 2 er lik. Her er ikke snakk om service.Men om kilometer juks. JA du får svar på om det stemmer eller ikke.Så mye svada om ditt og datt Om dot her eller dot der ikke vises spiller what so ever ingen rolle da bmw også har lagret dette andre plasser..........................
mudbug Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Også mener jeg man kan gjøre det med DIS/SSS progman som er det orginale diagonsesystemet til BMW Nei! ingen av dem kan jukse med km. DIS er diagnose. Dis kan lese km fra LCM. Nyere BMW er km lagret i nøkkel (nøkkelen henter km fra instrument cluster. Progman er programmering av ecu. Det er lett å jukse i instrument cluster, men ikke i LCM og DME? EDIT: noe annet program kan for andre LCM km for å stemme med speedometer.
noekult Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Også mener jeg man kan gjøre det med DIS/SSS progman som er det orginale diagonsesystemet til BMW Nei! ingen av dem kan jukse med km. DIS er diagnose. Dis kan lese km fra LCM. Nyere BMW er km lagret i nøkkel (nøkkelen henter km fra instrument cluster. Progman er programmering av ecu. Det er lett å jukse i instrument cluster, men ikke i LCM og DME? EDIT: noe annet program kan for andre LCM km for å stemme med speedometer. Kjekk løsning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå