Gå til innhold

En av få 850i manuell i Norge - Solgt

Share

Anbefalte innlegg

Takk igjen! :)

Har googlet litt og sjekket Ebay, så det blir nok en CD43 spiller med Dice og Ipod etterhvert..

S.Hafsmo: Bedre sent enn aldri!

Tror E34 og E31 har mye like deler, men jeg sjekket opp pris på feks dempere om man har EDC (ikke på min heldigvis) og da må man ut med nesten 30k for 4 dempere. Bremsene tror jeg er lik som på E34 eller E39 540i.

Jeg syns ikke bilen føles tung, men den føles heller ikke like lett ut som E30'en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil.

Er vel bare 6 manuelle 850i i Norge om jeg husker rett fra registret vårt

først kan jeg vel bare si ut fra bildene dine at senk ikke vil hjelpe deg, bilen er ganske lav allerede.

De senkesettene som er på markedet (og det er svært få) senker 20/15, min bil ble faktisk høyere med Eibach fjører og Bilstein Sport dempere enn den var originalt.

dersom du senker den bilen der noe mer så ryker CSi leppa di med en gang, er ganske langt overheng på e31 og den spoileren er lav.

mange stålforsterker bunnen på disse for at de ikke skal sprekke.

Csi speilene er lik M3 speilene ja, men de kom på CSi i 92... ergo er det CSi speil på M3'ene og ikke omvent.

Desverre ingen alternativer på markedet, AC Schnitzer hadde noen, men de er gått ut av produksjon for mange år siden.

Syntes du betalte FRYKTELIG mye i forsikring, men om dette er bruksbilen så kanskje det forklarer noe, alderen din og bonus situasjonen hjelper neppe den heller.

jeg betaler til sammenigning under 7000kr.

Når det gjelder forstilingsdeler så er det visst bare casterstags foringene fra e34 M5 som passer. bakstillingen er ganske unik, men Z1 har samme prinsipp, eneste to BMW'ene med denne multilink bakstillingen.

Eksosen er for stille, bare å bytte bakpottene vil ikke gi deg mye mer lyd, da må du ut med resonator pottene og kanskje katalysatorne.

jeg kommer til å kjøre rakt rustfritt fra motor til bakpottene på min.Må bare få rota meg til å bestillt de fra Tyskland.

Edit:

Bilde av min med Eibach Fjører, Bilsten sport dempere og camberplater... som du ser er ikke bilen spesiellt lavere enn din.

sn2pi6pqg502btkap1nn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Her var det mye info..

først kan jeg vel bare si ut fra bildene dine at senk ikke vil hjelpe deg, bilen er ganske lav allerede.

De senkesettene som er på markedet (og det er svært få) senker 20/15, min bil ble faktisk høyere med Eibach fjører og Bilstein Sport dempere enn den var originalt.

Bilen står ganske skrått på bildene så den er litt lavere på den siden bildene er tatt, enn hva realiteten er.

Jeg har kjøpt KAW 55/30 fjærer, samme som han her har:

20100705143551-42f31427.jpg

Skal ut å begynne å montere idag!

dersom du senker den bilen der noe mer så ryker CSi leppa di med en gang, er ganske langt overheng på e31 og den spoileren er lav.

mange stålforsterker bunnen på disse for at de ikke skal sprekke.

Jeg er vant til å kjøre med senka biler, så det skal ikke bli noe problem. Det er ikke bruksbilen min så er ikke avhengig av å komme meg frem overalt.

Syntes du betalte FRYKTELIG mye i forsikring, men om dette er bruksbilen så kanskje det forklarer noe, alderen din og bonus situasjonen hjelper neppe den heller.

jeg betaler til sammenigning under 7000kr.

Har bare 8000km i året, men alderen spiller nok en stor rolle. Har jo ungdomstillegg enda.

Når det gjelder forstilingsdeler så er det visst bare casterstags foringene fra e34 M5 som passer. bakstillingen er ganske unik, men Z1 har samme prinsipp, eneste to BMW'ene med denne multilink bakstillingen.

God info! :)

Eksosen er for stille, bare å bytte bakpottene vil ikke gi deg mye mer lyd, da må du ut med resonator pottene og kanskje katalysatorne.

jeg kommer til å kjøre rakt rustfritt fra motor til bakpottene på min.Må bare få rota meg til å bestillt de fra Tyskland.

Hmm. Regner med du har hørt en 850 med kun byttet bakpotte? Blir det så og si ingen mer lyd? Jeg har bare referanser fra youtube (uten at det gir noe reelt lydbilde). Hadde tenkt å gå for Eisenmann race bakpotte og x-pipe bak katalsator.. Sånn som han her. Original katalysator, x-pipe og Eisenmann race. Betydelig mer lyd enn det jeg har.

Men det går jo an å begynne med kun bakpotte. Blir jeg ikke fornøyd kan jeg fortsette framover senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående senkingen så dersom bilen blir for lav så vil overhenget gjøre at ved fartshumper så vill CSi leppa treffe fartsdemperen før framhjulene.

Jeg skal ha CSi pakke på min i løpet av sommeren, jeg kommer til å forsterke leppa under med en metallplate.

Likte den senkingen du hadde valgt, så bra ut på den røde.

Jeg har også 8000km i året, men er jo godt over 30 og har 75% bonus.

mener fortsatt jeg betalte under 10.000kr da jeg kjøpte den og hadde 50% bonus.

Er en Grønn 850 i Stavanger med Eisenmann potter, brumler litt mer på tomgang, og det er bittelitt mer lyd når han kjører avgårde, men ikke nok for meg :) Han kommer til å være på E31 treffet i Stavanger i Juni.

Jeg kommer til å kjøpe eksos fra Thomas Engl i Tyskland.

sjekk ut http://www.zweiradbekleidung-engl.de/ for mer info om hva han har.

De som kan mest om disse bilene på dette forumet er nok Terje (Huldra66) og jeg. Jeg har hatt min 850 siden 2006 og har gjort mye med den, har ennå masse planer, håper å få gjort noe av det i år.

Eksos og CSi pakken bl.a, så skal jeg ha Alpina panser, samt at interiøret skal friskes opp litt, men det tror jeg blir vinterprosjekt neste år, selv om jeg kanskje begynner litt smått i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å sjekke ut 8 serie avdelingen på bimmerforums.com. De gutta har virkelig satt seg inn i hva som funker og ikke funker av senkesett på e31. Mange der som har prøvd og feilet slik at andre slipper det i ettertid :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å sjekke ut 8 serie avdelingen på bimmerforums.com. De gutta har virkelig satt seg inn i hva som funker og ikke funker av senkesett på e31. Mange der som har prøvd og feilet slik at andre slipper det i ettertid :wink:

Tja.. konsensus der er vel at Eibach framfjærer og kappede originalfjærer bak er det beste.... Noe som Trangsynet i Norge ikke liker spesiellt bra.

HR er visst ikke bra på E31, Eibach senker ikke nok, og senker mer bak enn framme.

Er en kar i USA som driver på med noe coilover utvikling, men usikker på om dette blir satt i produksjon, uansett har ikke dette settet godkjenningspapirer.

Samme fora har også konkudert med at 20mm senk foran er ideelt, noe lavere og du får de problemene jeg nevnte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig ang de speilene der. Men jeg leste på forumet her da det kom fram at de speilene ble brukt først på m3 e30 og m5 e34 før 90 tallet. Onkelen min hadde en i lik farge med csi front og speil, kanskje Egil eller Terje har bilde av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig ang de speilene der. Men jeg leste på forumet her da det kom fram at de speilene ble brukt først på m3 e30 og m5 e34 før 90 tallet. Onkelen min hadde en i lik farge med csi front og speil, kanskje Egil eller Terje har bilde av den?

Alt er bedre en de originale "Dumbo" speilene... mine skal VEKK og CSi typen skal på.

Disse selger BMW ennå, men de er litt dyre, ca 3000kr stykket.

Skal som nevnt montere CSi pakke på min, denne koster 21.000kr her i Norge pluss lakkering, men jeg får den ferdig lakkert i Sverige til 17.500, og jeg har allerede sted å få dette montert der borte :)

Mye vi har vi bilder av så skal ikke se bort fra at vi har bilde av onkelen din sin gamle bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bedre en de originale "Dumbo" speilene... mine skal VEKK og CSi typen skal på.

Disse selger BMW ennå, men de er litt dyre, ca 3000kr stykket.

Skal som nevnt montere CSi pakke på min, denne koster 21.000kr her i Norge pluss lakkering, men jeg får den ferdig lakkert i Sverige til 17.500, og jeg har allerede sted å få dette montert der borte :)

Mye vi har vi bilder av så skal ikke se bort fra at vi har bilde av onkelen din sin gamle bil.

Speilene koster jo, huska onkelen ga 3500,- pr stk og 6000,- for csi front i 1999, men han ga jo 500',- for bilen den gang også. Syns det er greit pris for orginal M deler :lol:

17500,- er jo billig når det er orginal, også er det inkl lakkering :wink: er vel front, bak diffuser og speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...