Thundercoil Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Mistenker at eksosanlegget må justeres litt etter at jeg hørte på lyden med dørene oppe, og det høres ut som hult metall, som ligger i veien for at motore. Kan bevege seg fritt! Får ta den opp på bukken i dag eller imorgen og sjekke litt. Ellers bestilte jeg nettopp girkasse-/-motorfester fra koed. Gikk for originaldelene på dette. Tør ikke noe annet! Hehe. Kommer vel om 1-2 uker tenker jeg, så blir lite med oppdateringer før dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2012 vhj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Bra du står på thunder! Virker som du var litt uheldig med denne bilen for å være ærlig, men du gjør alt riktig! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 Takk for støtten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2012 Da var man blitt 23, så kontaktet forsikringen i dag og får det noen hundrelapper billigere i måneden Var nettopp ute å spiste, etterfulgt av kino og filmen Chronicle.. Kjekk kveld! Likte filmen veldig godt! Ellers har jeg fortsatt ikke fått sporingsnummer av koed, så ting tyder på at det var mye av bestillingen de ikke hadde på lager. Hehe. Har bestilt: * Motorfester * Girkassefester * Innerste dyse med sensor * Nye torxbolter, kobberskiver og muttre til alle dysene * Dieselreturslangene Så blir diagnosen 01. mars, og automatkasse-servicen blir ca. midt i Mars. Må også bytte oljenivåføler og evt. andre ting som dukker opp på diagnosen. Begynner å demontere en av dagene nå, så legger ut litt bilder da! Ha en fin kveld folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Har du byttet deler i giroverføringen? Kommer man til i det hele tatt uten å "tilte" motoren, ta av kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Har ikke byttet deler i giroverføringen nei! Det er masse det er plass til! Den er ihvertfall synlig med god plass rundt seg når dekslene under er av. Har bukk og girkassejekk, så dette skal gå bra Jeg må ta av dekslene under, så fyre jekken på, så ta av den "broen" girkassen hviler på, så er det bare til å fyre inn festene, slippe den ned og stramme til. Motorfestene er jeg ikke helt sikker på, men tror den skal tåle å bli jekket noen cm den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 Etter kontakt med koed fikk jeg vite at noen av delene var forsinket fra BMW, holder en knapp på at det er dysen! Hehe. De regnet med det ble sendt i morgen, så 8-9 dager pluss fraktiden er ikke gale det. Er bare vant til at det går så himla fort. Bestilt månedtlige deler i et år, og sporingsnummer har alltid kommet etter 1-3 dager. Så da satser vi på å få bilen på veien igjen, ihvertfall til helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenae93 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 siden du har facelift baklykter på en pre-facelift e46, lyser de på samme måte? altså at bakluke-stykkene også lyser når biler går..? er det originale facelift lykter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Det er originale faceliftlykter, med originalt facelift ledningsnett! Så ja, det er 2 pærer nederst i hver baklykt som lyser ved kjøring, og de på bakluken lyser. Når man bremser lyser de 2 øverste røde, pluss den øverst i bakruten. Men jeg har ikke byttet LCM-lysmodulen(bryteren ved rattet) til facelift-versjonen, så den lyste ikke helt som den skulle og jeg fikk opp feilmelding på tåkelys bak. Så inntil jeg får byttet denne, har jeg bare tvinnet sammen noen ledninger bak, slik at jeg har de 3 lysene på hver side bak. Eneste forskjellen er at alle de nederste kjørelysene, lyser sterkere når jeg bremser, sammen med den øverst i vinduet. For jeg ville ikke at de 2 øverste skulle lyse. Syntes det så litt rart ut. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenae93 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 skjønner, skjønner var det jeg trodde, med andre ord vil ikke mine nye baklykter lyse på samme måte som dine som jeg hadde håpet på.. det får gå, lyktene i seg selv er jo pene og jeg får vel kritisere planene dine for neste bil også, hehe! Jeg er veldig enig i mye av planene dine, og det eneste jeg ikke liker med csl-fangeren er at den er usymmetrisk. Altså, det ser ut som at den kun har et tåkelys, noe som ser dumt ut i mine øyne. Jeg ville faktisk heller kjøpt en kopi av csl-fangeren som er symmetrisk. Ser man bort ifra det så er csl styling veldig riktig styling som passer min smak ekstremt godt 330ci er morsomme biler, en bekjent av meg har en sølvfarget som ligger til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Nei! De blir helt på bærtur! Hehe. Ene tåkelyset lyser sterkt hele tiden. Så får du et lys her og et lys der! Så du må enten oppgradere LCM, ledningsnett frem til LCM og bytte på noen pins, så må du trekke enda en ledning opp til bagasjeluken osv. Egentlig unødvendig stress når du får tak i faceliftlykter med 3 pærer i hver baklykt og med pre-faceliftkoblinger, der alt virker som det skal med engang. Og når du tvinner ledningene for at lyset lyser der du vil, får du feilmelding på et eller annet pga. bulbchecken. Dette kan du deaktivere med NCS expert, men da må du også kjøpe det, og sette deg inn i det! Så det er som sagt like greit å kjøpe prefacelift-kopi som passer rett på prefacelift sine koblinger. Edit: Angående CSL! Fangeren er ikke veldig populær hos samboeren, så kan være vi går for standard M3. Men den syntes jeg er litt kjedelig igjen, så da må vi evt. putte på en eller annen leppe. Blir ihvertfall CSL-bakfanger da jeg liker diffuseren mye bedre enn det firkantede hullet som er på M3. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenae93 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 hmm, jeg tror du misforstod meg litt.. de facelift lyktene jeg har liggende helt nye er uoriginale og laget for pre-facelift. altså de vil fungere og lyse på akkurat samme måte som de vanlige pre-face baklyktene, men utseendet er endret. jeg tror de kommer til å lyse på samme måte som disse her: får meg til å angre litt på at jeg ikke kjøpte sedan LED lyktene egentlig, men gjort er gjort Jeg håper at du finner på en tøff løsning med tanke på fanger som faller i smak hos de fleste, hadde jo vært kult hvis du fant på noe litt uteom det vanlige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Hadde uten tvil valgt CSL frontfanger på E46. Er så utrolig mange E46 som har denne M-pakken, og da er det plutselig noen av disse på veien. CSL skiller seg ut og får folk til å spørre om hvorfor det er kun 1 hull i fangeren, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenae93 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Hadde uten tvil valgt CSL frontfanger på E46. Er så utrolig mange E46 som har denne M-pakken, og da er det plutselig noen av disse på veien. CSL skiller seg ut og får folk til å spørre om hvorfor det er kun 1 hull i fangeren, hehe huff, jeg får tvangstanker av usymmetriske biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå