Gå til innhold

slett meg!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes CSL fangeren er rå jeg!

Av og til er usymmetri, symmetri! Som at det er f.eks. kun endestusser på en side bak.

Det ser ikke alltid bra ut med 2 sugerør i brusen! Hehe.

Samboeren mente det ble litt "for mye plast", men tror hun endrer mening hvis hun ser den live.

Hun syntes ikke M3en hadde så fine hjulbuer før hun så M3en som står inne på GS. Nå vil hun at 330en skal være "sånn som den vi så". :D

Hvis hun absolutt ikke går med på det når hun har sett den på bilen, er det bare til å selge den. Så prøve noe annet.

Har mest lyst på CSL. Enda et for, hvis vi teller for og i mot, er jo at den blir gjennomført CSL hele veien rundt, til og med felgene!

Det viktigste er at vi begge syntes den er rå! Men om den skiller seg ut, er det bare veldig positivt!

Foretrekker å ha det "originalt" med små forbedringer, som LED i baklykter og LED i skiltlys, Angel Eyes osv. Carbon, klistremerker, emblemer og jallating prøver vi å holde oss unna. Vil som sagt ha det cleant og rått. Selv om det blir litt får i ulveklær. Hehe.. Men 330 må da være godkjent med litt sportslige klær på seg! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sporingsnummer fra koed kommet :D

Nå er det bare å vente i spenning. Pleier å ta 2 dager fra sporingsnummer kommer, til det blir sendt, så 2 dager til. Tipper neste torsdag eller fredag.

Men mekanikeren som skulle hjelpe meg med dysene hadde ikke tid før i neste uke uansett, så var like greit at det tok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var delene kommet i hus :D Endelig!

Nå må jeg bare vente på at mekanikeren har tid til å hjelpe meg med dysene!

Ellers får jeg gå opp på verkstedet en av dagene å begynne på motorfester og girkassefester.

Skal bli deilig å få det overstått, og med bilen på veien igjen.

Den var jo tross alt på verksted i et par uker, så fikk jeg brukt den en helg til langtur og familiebesøk, så var det rett hjem og på verksted igjen i 3 uker.

Så nå er jeg klar til å kjøre den :D Er drittlei 1.0L Nissan Micra.

Skal ta å legge ut litt bilder av drittjobben, så snart jeg begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Satser på det! Får nå prøvd med varm motor denne gangen, så håper på det beste :D

Ellers har jeg nettopp kommet fra verkstedet! Ble en sen natt med skruing, men det klødde i fingrene fra kl: 01:00, så ble stående på verkstedet til 05:52. Haha.

Fikk byttet girkassefestene og motorfestene. :D Så nå er det kun dysedritet igjen.

Motorfestene var noe herk. Den ene toppen måtte løses fra oversiden, med et helsikens knot for å komme til, og den andre var noe fanskap mtp. å jekke opp ene siden av motoren. Uff. 4 bolter på de 2 samme tingene, og alle har forskjellige vinkler verktøyet (ikke) kommer til. Fikk heldiggvis noen lure ideer, slik at det gikk til slutt :D

Begynte å ta bilder, men strømmen røk idet jeg tok bilde nr. 3, så blir drøyt girkassefester. Haha.

Nytt girkassefeste venstre, gammelt høyre (samme på begge bildene):

bilde-1.jpg

bilde1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drittlei 1.0L Nissan Micra.

Ser den :):P

Fikk byttet girkassefestene og motorfestene. :D Så nå er det kun dysedritet igjen.

Motorfestene var noe herk. Den ene toppen måtte løses fra oversiden, med et helsikens knot for å komme til, og den andre var noe fanskap mtp. å jekke opp ene siden av motoren. Uff. 4 bolter på de 2 samme tingene, og alle har forskjellige vinkler verktøyet (ikke) kommer til. Fikk heldiggvis noen lure ideer, slik at det gikk til slutt :D

Motorfester ja, det er et helvete å komme til, hos meg glapp verktøyet på høyresiden og resultatet var at en kant på toppen knakk (heldigvis har ikke denne kanten noen funksjon).

Lykke til med dysene og stå på med det bra arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på verkstedet i et par dager nå.

Fikk endelig ut jæveldysen. :D

Måtte ta labben fra løftebukken over motoren, feste en kjettingtalje på den, og en krok på et feste som ble sveist og skrudd på dysen.

Heiste så bilen opp noen cm med taljen. Samtidig klatret jeg opp på bilen og sto på motoren med sleidehammer.

bilde3.jpg

Når dysene skulle ut.

bilde4.jpg

Hjemmelaget støvsuger :D Funket som faen på å fjerne driten fra dysebrønnene.

bilde5.jpg

Dysene ute :D

bilde2.jpg

Toppdeksel demontert

bilde6.jpg

Toppdekselet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Sant det! Hehe.

Så er det sykt tynne bolter som holder de dysene! Ikke tåler de mye før de blir rundet heller. Kombinert med alutopp er ikke en god greie. Hehe.

Skrudd litt inn og ut, byttet boltene etc, så de ga vel etter.

Man kan nå se en positiv side med myk topp også, og det er at det blir lett å gjenge opp igjen hullene. haha.

Det gikk ikke kjapt på GS heller denne gangen!

I morgen er det en uke siden jeg bestilte noe som skulle være på lager. Som jeg skal hente i butikken. Hehe.

Men men. Noen ganger tar det 1 dag, andre 14. Bare typisk at det tar "lang" tid nå, siden bilen har vært av veien så lenge, og det er så lite som skal til for å få den ut på veien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på GS og hentet nye pakninger til toppdeksel og innsugsmanifold!

Var også innom Astrup og kjøpte et gjengesett.

Dette sette inneholder bor og gjengetapp. Det er litt større dimensjon enn originalt, så følger det med sånne hylser man skrur nedi i de store gjengene du nettopp lagde, og så har hylsen riktig gjengestørrelse på innsiden, slik at man kan bruke originale bolter som hører til bilen.

Dette settet kostet 798,- med 25% rabatt. Sinnsykt! Hehe.

Men da blir det skikkelig, og ikke bare litt loctite. Bor, tapp og hylser er av veldig god kvalitet, og bra laget.

Skal opp på verkstedet i kveld, når mekanikeren gir lyd fra seg. Så håper jeg får bilen med meg hjem i dag. :D

Så blir det ny diagnose på Jæger 01. april (hvis bilen virker denne gangen) Haha.

håpe den maler som en katt og e like driftsikker som en kamel etterpå no då :D

gjenge innsats du har kjøpt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Venter i spenning selv, bilen står på verksted nå for hjullagerskifte, etter bytte tar de EU-kontroll....... :P

Skal bli deilig å kjøre igjen etter 9 måneder på bukk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...