Gå til innhold

slett meg!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei folkens.

Jeg har vært ganske opptatt for tiden, så ble lite aktivitet her inne.

Men når jeg leste i avisen at BMW vil ha bort manuelt gir, måtte jeg nesten innom bimmers.

Har vært mye rundt. Turer til Sogn, leting etter forsvunnet katt, oppussing og på søndag bærer det til Sverige.

Har fått anlegget på plass og det dundrer mer enn bra nok for oss :D Savnet bassen mer enn jeg trodde.

Takker for fine kommentarer :D Er veldig fornøyd med utseendet nå!

Espena: Det kan godt være ja. Har vært oppe med sandsli 3-4 ganger siste par ukene. Når vi kjørte hjem fra Flesland etter Tyrkia. Var innom biltema en tur.

Hvis det var en hvit 1-serie jeg kjek etter, tror jeg det må ha vært en med sølv/kromme felger som jeg syntes skulle vært senket mer :D Hehehe.

Jeg har fortsatt ikke valset, så det subber enda litt bak.

Stats på felgene er: 8,9" bredde foran, 9,5" bak. Et 40 foran, ET46 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da var sommerferiene over for denne gang!

Har litt å gjøre igjen med bilen. Må f.eks. bytte svingarmsforingene bak. Disse var heldigvis billig, og bestilte noen med forsterkninger fra Koed :D

Ellers er det en (u)lyd ved bremsing i lav hastighet, som jeg prøver å finne ut av. Har postet tråd på teknisk, så håper man finner ut av det!

Er veldig fornøyd med sub'en jeg nevnte tidligere i tråden :D

Ellers gikk software update hos TRF i sommer, strålende! :D Tok ikke lang tid, fikk litt mer krefter og fikset fusking og kutting. Så nå går den en god del bedre ja!

Må også få lånt meg en valse, slik at jeg blir kvitt subbing fra bakhjul. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk tatt bilen på bukk i dag.

Byttet svingarmsforingene bak. De ville være vanskelig, så måtte av med drivakslinger,bærearmer,stabilisatorstag,bremseskiver,calipter,håndbremsdeler osv.

Men lydene er der fremdeles. Hehe.

Fant ut hva som lagde klikkelyder! Ene bremseklossen er faktisk for liten/kort, så når jeg trykker på pedalen, blir den dratt med skiven og smekker inn i ene siden av calipteren. Bestilte nye klosser og alt til håndbrems, så håper lyden forsvinner etter det er byttet:D Aldri vært borti noe sånt før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Oppdatering:

Byttet alt til håndbrems. Sko,fjærer,skruer,justeringsskruer osv.

Når jeg byttet bremseklossene bak, forsvant klikkelyd ved svak brems i trillefart. Var altså bøylene som holder klossen fast i kalipper som var svak i grepet.

Ellers røk jo lenke-/klikke-/stab-stagene foran, et år etter montering. Har bestilt nye (original lengde). Begge sprakk i belgene.

TA technics coiloversene blir demontert og kastet. Bakdemperne røk etter under 1,5 år, og jeg kjører rolig!!

Monterer vanlig senkesett med dempere (40/30mm) og får det godkjent i vognkort. Forhåpentligvis montert i neste uke.

Da slipper jeg også spacere, og får litt bedre komfort i kupeen. Bestilte nye lagere til demperne også.

Slikke/skrapelister i bunn av alle 4 sideruter ble byttet for et par uker siden, grunnet at de begynte å bøye seg utover.

Vil ikke risikere at vann trenger inn. Hehe. Selvfølgelig i shadowline.

Så har el.vinduet på førersiden begynt å gå tregt og skjevt oppover. Så skal bytte fester, strips, klips og muligens hevemekanismen.

Har også bestilt nye klips til sideskjørtene, da de buler litt ut enkelte plasser.

Da er nesten alt nytt på denne bilen, og den legges ut på finn.no, sent i Januar 2013. Blir sikkert den mest strøkne der inne! Hehehe.

Om alt går etter planen, sitter jeg i BMW med rekkeseks innen utgangen av februar. :D

God jul, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her er noen bilder fra når jeg byttet deler til håndbrems:

Her ser dere også hvordan billige justerbare dempere og fjærer ser ut etter 1,5 år. Coilovers foran er i noe bedre stand.

Ene demperen bak er som sagt gåen, og fjærene knirker som et helvett. Blir deilig å få på nytt!

bilde-4_zps73975942.jpg

bilde3-3_zpsd9632ba5.jpg

bilde1-3_zps23e5e07e.jpg

bilde2-3_zpsd46028ab.jpg

Ellers har jeg handlet nyre-emblem jeg skal ha på E60en (Blir rimelig fet tror jeg) :D

$(KGrHqF,!p8E8WkPfVc,BPHzspt41w~~60_12.JPG

Senkesettet kom frem forleden:

bilde5-3_zps10b3ad09.jpg

Pakke fra koed med nye topplagre, stabstag, klips og deksler til sideskjørt:

bilde4-1_zpscb8ea187.jpg

Kjekt å bytte alt av skruer, klips, bolter og skiver, når man først bytter deler :D Utrolig irriterende med blanke deler og rustne bolter.

Skal også ta siste service før salg i Januar.

Da blir det byttet veivhusvent.filter (3. gang i mitt eie), Dieselfilter, Oljefilter. Alle disse er originaldeler fra BMW!

Blir Castrol Edge 5w-30, som vanlig :D

Bytter også hovedtermostat, da bare EGR-termostaten ikke får motoren varm nok.

Tempnålen går opp til første hvite streken etter det blå feltet etter 5min kjøring, men stort sett aldri over.

Hvis jeg kjører litt aktivt og deretter står på tomgang, kryper nålen 2-3mm lenger, men aldri til midten, som er der jeg vil ha den.

Derimot kommer det varme fra apparatet etter 5min(Når nålen treffer første hvite strek etter blått felt) Så er sånn sett ikke noe problem.

Kjører jo aldri over 2,5K RPM med kald motor, og lar bilen stå et par minutter+ på tomgang etter HVER tur.

Vil jo at motor og ny turbo holder lengst mulig.

Bilen er veldig godt vedlikeholdt og tatt vare på, men gruer meg til å selge den mtp at jeg har tatt service/rep selv kontra serviceheftet, selv om jeg har kvitteringer på flere titalls tusen, gikk mekanisk,elektrofag,lakk&karosseri, jobbet på jæger BMW en periode og har fått bistand av min far på større reparasjoner, som har vært mekaniker fra tenårene til 40-årene, men som nå jobber i kommunen.

Bilen er jo nesten helt ny! Haha. Så blir spennende å se om man får kjøper, eller bare skremmer de vekk.

Tenkte å legge den ut for 90 000,- i slutten av Januar.

Ellers blir det ny hjulstilling(igjen), og visning på bt(igjen), for å få senk i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...