Gå til innhold

slett meg!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aldri mer Parts and Retards!!! Makan til useriøst drittfirma har jeg aldri vært borti.

Ellers skal jeg legge ut flere bilder til helgen, av slik bilen ser ut da.

Hva er problemet? Det skriver du ikke noe om, ikke vet jeg hva du heter slik at jeg får sjekket hva problemet ditt er. Det er jo greit at om du har en dårlig erfaring med oss at du kan fortelle hva det er slik at vi kan gjøre bedre det neste gang.

Er det du som har purret oss x-antall ganger til tross for at vi har informert deg om når de kortere stagene kom? Vi tilbydde deg jo til og med å sende deg senkesettet seperat og ettersende lenkearmene fraktfritt.

Settet ditt ble sendt ut samme dag som vi mottok lenkearmene, vi kan desverre ikke sende ting som vår leverandør er fri for. Det er ikke vår feil.

Eller tar jeg feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var samboeren min. Ønsker ikke å oppgi navn her.

Det høres jo fint ut når du sier det på den måten.

Ordren ble opprettet sent torsdag 28. April

Fredag 29. April fikk vi mail fra deg med teksten:

Vi er fri for stabstag men de kommer inn på lager i Tyskland i neste uke.

Kan ettersende de og sende senkesettet når vi har registrert innbetaling på konto.

Mtp. at vi betalte på sekundet vi bestilte, forventet vi her å få senkesettet tilsendt så snart betalingen var registrert (altså et par dager for transaksjon, pluss et par dagers levering, så klart over helgen) Og at stagene kom litt senere i den samme, nå "nye" uken, altså mellom mandag 02.05-fre. 06.05 Men vi fikk aldri senkesettet.

Dermed skrev vi igjen til deg, fredagen etter (06.05)

Etter en periode på 9 dager inkl. helg, uten en hentelapp i postkassen:

Hei igjen.

Ville bare høre om du hadde status på bestillingen?

Har ikke mottatt senkesettet enda, så var redd for at dere ikke hadde mottatt betaling enda.

Samtidig lurte jeg på om du har hørt noe mer om stagene fra Tyskland?

Den "neste" uken hadde allerede passert, så trodde leveringen fra Tyskland var forsinket, derfor spørsmålet over. spurte også om status på senkesettet, fordi det nå hadde gått 8 dager, og vi ikke hadde fått det enda, til tross for at dere skulle sende så snart betaling var registrert..

Da svarte du; (06.05/samme dag):

Hei

Vi får inn stagene nå over helga, sender alt samlet da. :)

Altså Fredag 29. april var det "neste uke", nå (fredagen etter, 06.05)

Var det "over helga"..

Her begynte det å skurre litt for oss. "hva er det de holder på med?"

"hvorfor skal de plutselig vente og sende alt samlet?, Hvorfor har de ikke gitt beskjed om endringen?" "Hvorfor sier de 'neste uke', og etter denne 'neste uken', sier de 'over helga', uken etter det skulle ha kommet?"

"Kanskje vi har misforstått hverandre, kanskje når han sier 'neste uke', mener han ikke uken etter den vi var i da, men 2 uker frem i tid.?", "hvorfor ikke bare gi oss en dato?"

Hvis det f.eks. er fredag og en kamerat ringer og spør om jeg kan besøke ham i neste uke, kommer jeg på besøk så snart helgen er over. Ikke uken etter det igjen.

Så vi trodde kanskje det hadde vært misforståelser, siden det hadde gått såpass med tid, og tenkte vi igjen skulle spørre hva som skjedde, for dette funket jo ikke, så vi ville ha datoer i stedet for "neste uke" og "over helga". Så etter nesten nok en uke skrev vi igjen.

Da sendte vi følgende mail, etter 5 dager til uten noe nytt (11.05):

Hei igjen.

Beklager at jeg maser, men har dere hørt noe mer om stagene?

Har time til Eu-kontroll 18. Mai, og kjører på ødelagte dempere og knekte fjører skjønner du, så begynner å bli litt nervøs for om jeg kommer til å rekke alt. Gjør jobben på et par timer, men greit å vite litt spesifikt hvilke dager jeg kan forvente å få det levert!

Ha en fin dag,

Det hadde nå gått 14 dager siden bestillingen vår, og det var tydelig at vi hadde forskjellige oppfatninger av "neste uke". Derfor spurte vi på en ydmyk måte med "beklager at jeg maser" og hyggelige "ha en fin dag", om vi kunne få en spesifikk dato å forholde oss til!

Vi hadde tydeligvis ikke lyst å sende flere mail, men som man ser over her, begynte vi å få knapt med tid

Så detter dette hyggelige svaret inn i innboksen(11.05):

Hei

Nå har jeg sagt opp til flere ganger at stagene kom inn i dag, alt er sendt i dag.

Vi har sendt deg en mail med sendingnummer.

Vi reagerte på følgende måte:

Jasså du? har du sagt opptil flere ganger at de kom inn akkurat i dag, onsdag den 11. mai 2011? Hvor står det hen?

Hvordan blir "neste uke" og "over helga" i en 14 dagers periode, spesifikt "onsdag den 11. mai 2011?"

Da er det i så fall merkelig at vi trenger å spørre 3 ganger, der siste av de 3, spurte vi etter spesifikke dager, men i stedet får vi et svar, de fleste ville tolket som frekt.

Brannfakkelen er at vi aldri fikk en mail eller sms, eller noen som helst beskjed med info om at det var kommet på lager, at det var sendt, og selvfølgelig ingen sendingsnummer heller.

Vi ble bare så paff og forbanna begge to, at vi ikke tok oss bryet å svare, og lot det bli med det. Vi monterer senkesettet når vi en gang får det, men bruker ikke den nettbutikken lenger.

Selv nå, 2 dager etter det skal ha blitt sendt, står statusen på nettsiden fortsatt som "I Arbeid", og feltet med sendingsnummer er tomt. Så klart sender vi ikke flere mail og forteller at vi aldri fikk det sendingsnummeret. Ikke når vi får slike svar tilbake.

3 forståelige mail på hele 14 dager blir "x-antall purringer"

Og ord som "du ble tilbudt fraktfritt..." og "tingene blir sendt onsdag 11.05.2011" Er helt fremmed for oss. Eller tror dere kanskje at kundene deres er synske, eller at vi har FBI-erfaring med å dekryptere hva dere vil frem til?

Og hva med å dobbeltsjekke at dere faktisk har sendt info om at ordrene er ferdig, og med sendingsnummer etc.. Evt. sjekke at dere har sendt det til riktig person, riktig tlf.nr, sjekker tekniske feil osv, før dere svarer på den måten dere gjorde?

Hadde vi fått en mail i løpet av den dagen med beskjed om at alt var sendt, hadde vi så klart ikke sendt nok en mail, der vi spurte etter spesifikke datoer.

Men uansett, dette kapittelet er over for oss.

Gjort er gjort, skjedd er skjedd.

Alle kan ikke ha gode erfaringer med alle. Nå vet du/dere hva problemet var, så dere får ta det til dere på den måten dere selv ønsker.

Jeg gidder ikke å sitte her å kverulere i dagene som kommer heller, så det får bli med dette svaret på spørsmålet ditt. Så får saken være ute av verden.

Jeg skjønner fremdeles ikke problemet ditt, vi fikk ikke stagene fra leverandør til avtalt tid og da er vi bare dritt?

Du ringte også ved flere anledninger også og vi kan ikke skaffe ting kjappere uansett om du sender oss en mail eller ringer hver time.

Dere bestillte 28 april og fikk det levert 14 dager senere, det er ikke akkurat kjempelang leveringstid. Normalt så sender vi samme dag, men her ble dere informert om at vi ikke hadde stagene på lager og leverandør også var fri. Da er det veldig lite vi kan gjøre.

Sendingsnummer blir normalt sendt ut, men her så stod settet på 1.pri, dvs at vi sender det ut umiddelbart for å spare tid.

Og da er det ikke alltid vi husker å legge inn sendingsnummer.

Vi har desverre ikke mulighet til å sende sms eller mail utover det vi allerede har gitt beskjed om, det har vi ikke tid til.

At dere tolker svaret vårt som frekt beklager vi, det er ikke meningen men vi svarer 100 mail om dagen og da blir det litt korte svar der vi allerede har informert om leveringstid. Dere fikk tilbud om at vi sendte senkesettet først, men da fikk beskjed på telefon at vi skulle sende alt samlet. Så det du sier der er vel ikke helt riktig.

Det står forøvrig i kjøpsbetingelsene våre som dere bekreftet ved bestilling av ordre at det står 2-12 ukers leveringstid om vi ikke har ting på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dere ikke kan trylle frem ting som ikke er på lager, lurte kun på om dere visste når det kom. Og 14 dagers levering var heller ikke et problem.

Det du skriver over her, beviser i hvert fall hvor lite kontroll dere har på ting.

Vi har aldri ringt dere en eneste gang, hvor i svarte har du fått det fra?

Herregud.

"Dere fikk tilbud om at vi sendte senkesettet først, men da fikk beskjed på telefon at vi skulle sende alt samlet. Så det du sier der er vel ikke helt riktig."

Som sagt, vi har aldri ringt dere før, noensinne, for det andre står det jo i mailen at dere skulle sende det i deler, og vi kontaktet dere igjen på mail når vi ikke fikk det i deler. Den telefonsamtalen der har du fint diktet opp. Sammen med de andre samtalene som aldri har funnet sted.

Blir faktisk litt sjokkert her jeg sitter.

"Du ringte også ved flere anledninger også og vi kan ikke skaffe ting kjappere uansett om du sender oss en mail eller ringer hver time."

Som sagt, vi har aldri ringt deg, eller parts and retards.

Og 3 mail på 14 dager, er strengt tatt ikke "ringe eller maile hver time"

Det hadde kun vært nødvendig med én mail, hvis vi fikk et brukbart svar, og dere i utgangspunktet hadde gjort som avtalt.

Og problemet var fortsatt ikke at dere måtte skaffe det kjappere, vi ville kun ha en ca. dato å forholde oss til, kun slik at vi fikk vite om vi rakk EU-kontrollen, eller om vi måtte flytte timen/finne en midlertidig løsning.

Ellers litt opplysninger om handelen:

Ordrenummer: 11846

Ordredato: 29.04.2011 00:33

Kunde: 70628 - katrine e. birkeland - klatten2@hotmail.com - 98602946

Mitt nummer er 47266889, sånn om du vil sjekke anropsloggen din for det nummeret også.

Håper seriøst at det bare er vi som har vært uheldige med dere, og at dere ikke holder på slik med alle andre.

Jeg har sagt det jeg har sagt om dere, og det har du nå rettferdiggjort, med de fine diktningene og anklagene dine. Useriøs er dere hvert fall.

Vi ble oppringt av en kar som spurte etter senkesettet ditt og når vi fikk sendt det.. Det er ikke noe vi finner på.

Du skriver jo selv: Det var samboeren min. Ønsker ikke å oppgi navn her.

Om det er du eller samboeren din som ringer er vel samme sak er det ikke?

Hvem har en anropslogg på telefonen sin som lagerer flere hundre nummer bakover, ja det ringer noen hundre stykker i løpet av en uke hit enten du tror det eller ei.

Vi har lite kontroll? Vi til og med forhåndsbetalte 20 slike stabstag slik at de ble sendt fra Tyskland SAMME DAG som TA Technix fikk dem inn. Så tar det 5-6 dager i transport hit til oss.

Jeg ser jo forøvrig at du oppgir et annet telefonnummer i webshoppen enn her, men det er vel ikke noe du har lagt inn heller. Kanskje det er et nummer vi har funnet på? :applause:

Dere fikk forøvrig svar på at dere fint ville rekke fristen til 18. mai. BTW så nytter det ikke bare å bytte til justerbart for å få det igjennom EU, dere må godkjenne det på Statens Trafikkstasjon først.

Vi er døds-seriøse med hva vi driver med, derfor har vi hatt en sinnsykt med økning og de aller aller fleste er fornøyde med det vi gjør. Desverre har vi ikke alltid kontroll over våre leverandører og da kan det bli forsinkelser. Men vi prøver, men så er det jo så at man "can't win them all" noe som er klart i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thundercunt, må bare kommentere dine innlegg mot Parts and Retards. At du har sendt 3 mailer på 14 dager, er ganske så overivrig av deg. Er jo helt vanlig med 2 ukers leveringstid, å det er ikke noe lang ventetid heller.

Å sånn som jeg leser av både deg og han virker det som om du fyrer deg opp helt unødvendig i denne saken, hadde forstått deg visst du hadde bestilt varer, ventet 2 uker for så og ikke få varer.. da kunne man blitt litt misstenksom, men her svarer de jo helt fra start og forklarer. Å med tanke på posten i norge går det ikke ant å si at "Du for varene dine på den og den datoen."

Tror flerer er enige med meg her..

Har selv handlet med Parts and Retards, å de viser mye mere serriøsitet enn veldig mange firmer i Norge. Så syns du skal slappe litt av, du fikk vel varene dine til slutt? :)

Uavhengig, ser ut som du har fått deg en fin bil.. har du noen km stand, interiør bilder osv ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi ble oppringt av en kar som spurte etter senkesettet ditt og når vi fikk sendt det.. Det er ikke noe vi finner på."

Hvem skulle det vært da? Kun meg og samboeren som vet om ordren.

Hvilken dialekt hadde han?

"Du skriver jo selv: Det var samboeren min. Ønsker ikke å oppgi navn her.

Om det er du eller samboeren din som ringer er vel samme sak er det ikke?"

Jeg sier det igjen, ingen av oss har noensinne ringt deg eller parts and retards.

Nummeret i webshoppen er 98602946, som skrevet over i ordreinfoen!

Jeg skrev mitt nummer her inne i tillegg, slik at du evt. kunne sjekke at ikke jeg hadde ringt deg heller.

"BTW så nytter det ikke bare å bytte til justerbart for å få det igjennom EU, dere må godkjenne det på Statens Trafikkstasjon først."

Er fullt klar over det.

Skjønner at dere kan blande folk når det er mange ordre, og mange tar kontakt, men vær grei å les, gjerne kjapt, igjennom E-post historien mellom deg og en kunde. Det er jo ikke så vanskelig, og tar heller ikke lang tid. De fleste ser jo slik ut; "Re:Re:re...", så da er det enkelt å scrolle kjapt ned.

Det funker ikke å ta 100 kunder på husk, så i stedet for å bare svare siste E-posten etter det du husker, bør du scrolle igjennom for å forsikre deg om at du vet hva dere har snakket om tidligere, og at det er den personen du tror det er.

Som Maloi skriver over her, har jeg kanskje tatt litt hardt i, og behandlet dere litt ufortjent. Ble bare irritert når svaret antyder at jeg/vi har ringt 100 000 ganger, når vi faktisk aldri har ringt dere. Noe som for meg, tyder på at du/dere fortsatt blander oss med andre, til tross for all infoen jeg har lagt ut om ordren.

Ber deg sjekke webshoppen igjen, og sammenligne med avsnittet klippet fra innlegget mitt over her, da vil du se at det er riktig nummer:

"Ordrenummer: 11846

Ordredato: 29.04.2011 00:33

Kunde: 70628 - katrine e. birkeland - klatten2@hotmail.com - 98602946"

Dere kunne jo laget noen standardiserte svar e.l.

Hvis jeg f.eks. spør når får dere staget?

Kunne dere svar noe som:

"Hei

Vi gjør regne med at det kommer i løpet av neste uke, men feil kan forekomme. Vi får ikke alltid våre leveringer helt til avtalt tid.

Vi skal forsøke å gi deg beskjed hvis det oppstår forsinkelser, men du bør uansett gi det 14 dager før du kontakter parts and retards med spørsmål vedr. levering.

osv....

Og hvis du svarer på et spørsmål slik: "Har sendt deg sendingsnummer på mail", kan det være greit å dobbeltsjekke at du har sendt det. Ellers får du fort en ny mail.

Dette er bare tips og råd, ikke kjeft! Men jeg lover deg dette, ingen av oss har ringt dere, så det er litt provoserende når du fortsetter å si det. Okei? Skal vi begrave stridsøksen?

Til Maloi:

Takk for det! :D Joda, jeg fikk alt i går. Tok 3 hjulhus i går kveld, og skal ta siste coiloveren foran på i dag. Det blir mye av og på med hjulene, finjusteringer osv. siden det ikke er noen skala på dem.

Fant en fin senk forran, men da fikk jeg faen ikke ut jekken. Haha. Så heiste den litt opp. Må evt. kjøpe lavere jekk.

Ellers har bilen gått 203 000. 198 494 når jeg kjøpte den i Februar. Er ikke akkurat den korteste joggeturen, men ikke den lengste heller :D

Skal ta å legge ut bilder senere i dag, eller i morgen. Det blir med senk, og av interiøret. Er bare kjedelige grå stoler da, så ikke forvent semsket skinn osv. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 000 er jo bare en liten tur for en 320d;) Er det skiftet hoved pumpe på denne i sin levetid?

Ja kjenner til det senkeproblemet.. tar litt tid å få det perfekt, men vel verdt det! ;) Du kan jo bare sette klosse under hjulet så for du jekken ut :D For lavt fins ikke;)

Åja, bilder må til! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skiftet hoved pumpe på denne i sin levetid?

Ikke som jeg har fått beskjed om. Forrige eier har fått ting fikset svart på verksted av bekjente, så lite kvitteringer etc. Jeg har i hvert fall ikke byttet den! Hehe.

Du kan jo bare sette klosse under hjulet så for du jekken ut :D

Hallelujah! Beste tipset jeg har fått på 10 år. Haha. Skal rett ut å gjøre det på den måten. :D Takk for den.

Et problem er at coiloversene foran er ca 7-8mm i fra kanten, helt øverst på felgene. Får ikke lillefingertuppen i mellom en gang.

Så lurer litt på hva som skjer nå. Om jeg kan redde det med spacer, og fortsatt få det godkjent, eller om jeg må ha andre felger (har absolutt ikke råd til det nå) Hehe.

Har forresten 4 stk. 18" 225/40-18 ET37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde touringen min (E36) på godkjenning hadde jeg også type 7-8mm mellom felg og støtdemperen, å det var ingen problem. Så så lenge det ikke tar borti gjør det ikke noe ;)

Få bilder av senken da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...