Gå til innhold

slett meg!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det høres logisk ut i forhold til problemene jeg opplever!

Takker for svar! Gruer meg til å få vite prisen på dette! Hehe. Har så jævlig uflaks.

Angående lykteglassene: Har restaurert mange slike på lakklinjen, men steinspruten er så dyp noen steder at de like greit kunne vært sprekker. Så de er søppel. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at AC fortsatt vil fungere, da den går på en annen reim.

Smellet kom enten fra da strammeren gikk ut til max, eller mulig noen deler falt borti noe annet bevegelig.

Se gjerne her for hvordan bytte reimen:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/44/05

Håper du har vert heldig slik at ikke restene av bolten som holder løpehjulet (eller hva som falt av) sitter igjen i blokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Pleier ikke å være heldig, så forventer nesten det verste.

Det var litt sving på hjulene når jeg parkerte. Og smellet kom med engang jeg vridde nøkkelen.

Hørtes ut som smellet var reimhjulet eller noe som ble slengt borti noe annet. håper bare ikke det ødelagte det det traff.

Har hørt noen pip fra motorrommet et par ganger siste uken når jeg rygget ut fra parkeringen med huset.

Er vant til at reimene hyler og skriker når de begynner å bli sliten, så det at reimhjulet har knekt i to, er helt nytt for meg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha blitt noe skjev belastning eller evt om det kom en stein el likn i reimbanen og knakk reimhjulet... vanskelig å lage en fornuftig forklaring på det egentlig. Men det er som nevnt tidligere her at denne reima drar dynamo, servo og vannpumpe, i tilegg til løpehjul på strammeren.

Men siden det var et dobbelt reimhjul, var det fremre "svinghjulet" som røyk da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far kom hjem fra jobb akkurat. Han klarte å dra delene opp fra under motoren, så det var 2 reimer som hadde hoppet av, og det var det reimhjulet på veiven som hadde blitt revet av. Ikke strammeren! Det står én bolt igjen i midten. med litt sånn gummigreier rundt (det som er i midten av veivhjulet).

Noen som vet om det er links? Er det strekkbolt? Vil unødig vri den feil. Hehe. Sikkert greit å kjøpe en ny bolt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne:

21.png

Nummer 1 på bildet. Ser ut som den heter vibrasjonsdemper.

Det er litt igjen av gummien, så jeg fikk sett at delenummeret var helt likt.

01 Vibration damper 1 04/1998 11232247565 $388.48

Koster 3200 på GS.no

Koster 2558 på koed

Koster 1000 på ebay.. Winner :D

Bestilte ny bolt og skive også. Just in case

Bilder av ødelagt vibrasjons/svingningsdemper:

IMG_1006.jpg

IMG_1005.jpg

IMG_1003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjipt at alt kommer samtidig! Er noe magisk med det å passere 200 000km. Hehe.

Men bestilte en ny en fra ebay jeg. Kom på 1300 med frakt. Så bestilte jeg ny bolt og skive fra koed.

Blir spennende å se hvor lenge bilen står parkert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vibrasjondemper sendt fra UK via ebay.

Selger spurte etter nummeret mitt, og skrev med svaret hva delen kostet i Norge.

Fikk dette svaret:

"That's crazy....!"

Skjønner at han har mange kunder når det er over 200% billigere enn GS.

Håper den kommer fort, slik at jeg får bilen på veien igjen :D

I går kjørte jeg rundt i en Nissan Micra eller hva de nå heter. For noe drit. Drithard servo med engang du sluttet å kjøre beint fremover, krengning til tusen, og et elendig sjåførsete uten noen form for støtte. Virket som jeg hadde 120km/t i svinger når jeg kjørte i 60km/t. Haha. Girkassen må være noe av det verste jeg har prøvd også. Men så har jeg kun eid Bmw'er, og aldri lånt en bil som kan måle seg. Kun noen nyere mercedeser med deilig komfort, men som til gjengjeld manglet andre ting. Nei, blir nok å fortsette med BMW.

Det beste er at man blir påminnet om hvor god bil man har selv :D Og det blir man aldri lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...