Gå til innhold

BMW 5-serie E34 krasjtest

username
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke du har klart deg veldig bra uansett hva slags bil du har kjørt, om du hadde truffet head-on med 90km/h i begge biler.

Blir jo nesten som å kjøre i en murvegg i 180km/h, den gir riktig nok ikke etter som en bil, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har klart deg veldig bra uansett hva slags bil du har kjørt, om du hadde truffet head-on med 90km/h i begge biler.

Blir jo nesten som å kjøre i en murvegg i 180km/h, den gir riktig nok ikke etter som en bil, men uansett.

Myth busted by Mythbusters! Head-on 90+90 blir.som å treffe en murvegg i..

*dramatisk pause*

90!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det er jo faktisk litt logisk når man tenker seg om. Ihvertfall om det er biler med tilsvarende masse.

Dumme, dumme meg. #-o

Har selv krasja i fjellveggen som du beskriver, på motorveien i - motorveihastighet - skjedde lite med meg, da jeg kjørte ny og trygg bil. Fikk altså ikke en skramme.(gjorde litt vondt i hodet/nakken + kneet slo i midtkonsollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Vi med E34 er så flinke sjåfører at dette skremmer ikke :P

Men treffer man en annen bil i 90 er man i hvertfall sikker på at man dauer. I en nyere bil kan man havne i rullestol eller værre :D

er jo ikke dermed sikkert at man omkommer,kommer jo an på hvilken bil man kræsjer med.

i dag så er det INGEN bilprodusenter som vil la bilen testes i kollisjon i 90 km/t. dette pga at sjansen for å overleve synker drastisk når hastigheten øker til over 70 km/t.

det er ikke uten grunn til at man setter ned farten til 70 på en del strekninger.

har vært ute på en del trafikkulykker, og en ulykke i 90 kan ende mye bedre enn en ulykke i 60, kommer an på biltype (stor mot liten), alder ( mye har skjedd med bilene angående airbager, karroseri, deformasjonssoner osv), stopplengde ( denne er skumlest.. stopper bilen på 30 meter er det lang stopplengde, bråkolliderer man kan man få negativ stopplengde,altså kastet tilbake).

dette kunne man skrevet masse om, men uansett bil av alder E34, eller en spille ny en, ville jeg ikke kræsjet i 90 :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...