///M85 Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10093124 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 Tror den blandingen fort kan bli en kortbar besparelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 ja.. og e85'en er jo ikke billig lengre heller.. kosta jo 8kr osv for ett par år sia.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 Kjenner flere vag-gutter som har gjort det der, men de rakk akkurat å stoppe med det før bensinpumpa røyk, men om man bygger om til e85, så er det bare å kjøre på bedre effekt blir det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 For oss som kjører BMW er det nok ikke noe spesielt med effekt og hente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 er vel mer turbobiler som har mer å hente kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 Ja, Men mer effekt er jo igjen mer drivstoff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Trenger ikke ha turbo for å få mer effekt av å bruke e85. Bare se på rallycross feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 E85 er vel mer aggresivt på slanger, pakninger osv, og gir mindre energi 20-30%, enn hva bensin gir, så besparelsen kan bli kostbar etter hvert. Når bensinen i dag koster 15kr/l og E85 koster 10kr/l, så skal man fylle MYE E85 og kjøre mange km for å spare penger på dette "trikset" Når det er sagt, så kan det også opplyses at BMW sier at alle deres modeller (bensin), tåler 10% blanding. BMW E10 kan användas i alla bensindrivna BMW-bilmodeller oberoende av tillverkningsår, men min. oktantal, enligt instruktionsboken måste alltid följas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Tror ikke han tenker så mye på det der med slanger og pakninger og alt, mtp det er en 93 Citroen. Bekymrer meg litt mer for nyere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Bare de kunne fått ut fingern og lagd E85 pumper over hele landet så hadde jeg skifta tvert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Det er vel ikkje så mykje å spare på dette vel? Han sparer 120kr pr fulle tank. Men så har han 30% meir forbruk på halve tanken og ein bensinpumpe + slanger som sikkert vil ta kveld etter ei stund.. Trur han kan tørke av seg det smilet i det lange løp Avgiftsfri diesel er vel den rette vegen å gå dersom du har diesel bil seff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Avgiftsfri diesel er ikke spesielt billig. Samt høy risiko mht bøter i en Vegvesen kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Avgiftsfri diesel er ikke spesielt billig. Samt høy risiko mht bøter i en Vegvesen kontroll. Billig er det, men som du skriv er det risiko osv. Var meint som ein spøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Jeg har hatt lastebillappen siden 1987 og har aldri blitt stoppa i dieselkontroll, har hatt et par dieselbiler og kjørt tusenvis av liter med rød diesel, når jeg hadde Chevy Suburban så sparte jeg 250,- kr pr tank på å fylle "ulovlig" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå