Gå til innhold

Tynner ut etanol med Bensin

///M85
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner flere vag-gutter som har gjort det der, men de rakk akkurat å stoppe med det før bensinpumpa røyk, men om man bygger om til e85, så er det bare å kjøre på ;) bedre effekt blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85 er vel mer aggresivt på slanger, pakninger osv, og gir mindre energi 20-30%, enn hva bensin gir, så besparelsen kan bli kostbar etter hvert.

Når bensinen i dag koster 15kr/l og E85 koster 10kr/l, så skal man fylle MYE E85 og kjøre mange km for å spare penger på dette "trikset"

Når det er sagt, så kan det også opplyses at BMW sier at alle deres modeller (bensin), tåler 10% blanding.

BMW

E10 kan användas i alla bensindrivna BMW-bilmodeller oberoende av tillverkningsår, men min. oktantal, enligt instruktionsboken måste alltid följas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikkje så mykje å spare på dette vel? Han sparer 120kr pr fulle tank. Men så har han 30% meir forbruk på halve tanken og ein bensinpumpe + slanger som sikkert vil ta kveld etter ei stund..

Trur han kan tørke av seg det smilet i det lange løp :)

Avgiftsfri diesel er vel den rette vegen å gå dersom du har diesel bil seff? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lastebillappen siden 1987 og har aldri blitt stoppa i dieselkontroll, har hatt et par dieselbiler og kjørt tusenvis av liter med rød diesel, når jeg hadde Chevy Suburban så sparte jeg 250,- kr pr tank på å fylle "ulovlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...