Ahagmann Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Hei, fyrer løs med mitt første inlegg her i forumet Har kjøpt en E39 sedan av typen 523IA (min første BMW btw...) og vi ha facelift lykter, problemet er at den har den gamle xenon tennertypen på nærlysene orginalt (iom at biler er 1998). Alle settene man får kjøpt er beregnet til den nye typen tenner(1999 og oppover) så vidt jeg vet og det eneste alternativet for meg er da å kjøpe HELLA lykter til 9000kr fra koed med tennere. Spørsmålet er da om det er noe vei utenom dette. Snakka med en kar fra koed.no og han sa at han hadde hørt om at noen hadde klart og omgå dette problemet, men viste ikke hvordan. Edit: Har undersøkt på GS og Koed, men ser i ettertid at det er en side som har en lykttype som heter FK Automotive med xenon fra 95- (http://autoshineshop.no/catalog/product ... hf6ldk5246) Men er litt skeptisk iom at det ikke står 95-98. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2011 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 17, 2011 Share Skrevet Mai 17, 2011 Du trenger ikke å kjøpe det Hella settet med tennere og pærer. Såvidt jeg vet så passer "vanlige" tennere på disse lyktene, altså kontaktene passer. Så du trenger jo bare nye lykter og pærer. VVME.com har alt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Endte opp med nye glass med klar blink istedenfor oransje fra ebay. Beholdt orginale lyktehus. Kjøper kanskje disse på sikt: http://www.ebay.com/itm/97-00-BMW-E39-A ... 1c2260df0f Skal vist være bra passform da disse DEPO lyktene har benyttet orginal støpeform osv. Kvaiteten på reflektorer osv kjenner jeg ikke til riktignok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Behold heller originallyktene enn å kjøp depo... For all del, depo sine lykter er ikke noe dritt, men ringene i de er opplyst av 5-6 parklys, som viser godt dersom du ser etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Behold heller originallyktene enn å kjøp depo...For all del, depo sine lykter er ikke noe dritt, men ringene i de er opplyst av 5-6 parklys, som viser godt dersom du ser etter.. Så lysringene i de er noe dårlige greier altså...? Vet du hvordan de er i forhold til CCFL sine? og Hella orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Både originale Hella og CCFL gir lys i hele ringen Er ikke sikkert du hadde brydd deg så altfor mye, veit mange kjører med Depo og er fornøyde! Men jeg hadde iallefall irritert meg om mine angeleyes lyste slik som det her... Som du ser er det ikke lysringer, men det er ringer med lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Både originale Hella og CCFL gir lys i hele ringen Er ikke sikkert du hadde brydd deg så altfor mye, veit mange kjører med Depo og er fornøyde! Men jeg hadde iallefall irritert meg om mine angeleyes lyste slik som det her... Som du ser er det ikke lysringer, men det er ringer med lys Det er sett og notert! Mulig at denne versjonen er noe bedre hvis du ser på bildet, men kan jo også være at man blir litt lurt fordi produktbildet er tatt i mørket. Edit: Når man studerer bildet kan man se at det er enkelte lyspunkter som på bildet ditt over. Fant en versjon fra DEPO som bruker leds, men da til en dyrere penge: http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-528i-53 ... 23179d8891 Det oppstår likevel et problem: Jeg har ikke H7 som fjernlys, men HB3. Vet ikke om min HB3 pæreholder passer inn i hullet. Braketten som holder Xenon ballasten ser også litt anderledes ut enn min orginale Hella til nærlyset... (Mulig at hullene i lyktehuset passer til orginal braketten min, slik at jeg bare bruker min egen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Slå til fort som F http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=212669 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Kjøpt lykter? De passer Andre pærer i langlysene er jo i tilfelle ikke noe problem, men du kan dobbeltsjekke på forskjellige pæreleverandører sine sider... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Blir vel til at jeg fikser ABS problemene før jeg går til innkjøp av nye lys tenker jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå