Gå til innhold

Facelift lykter til 1998 523IA med orginal xenon

Ahagmann
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, fyrer løs med mitt første inlegg her i forumet :)

Har kjøpt en E39 sedan av typen 523IA (min første BMW btw...) og vi ha facelift lykter, problemet er at den har den gamle xenon tennertypen på nærlysene orginalt (iom at biler er 1998).

Alle settene man får kjøpt er beregnet til den nye typen tenner(1999 og oppover) så vidt jeg vet og det eneste alternativet for meg er da å kjøpe HELLA lykter til 9000kr fra koed med tennere. Spørsmålet er da om det er noe vei utenom dette. Snakka med en kar fra koed.no og han sa at han hadde hørt om at noen hadde klart og omgå dette problemet, men viste ikke hvordan.

Edit: Har undersøkt på GS og Koed, men ser i ettertid at det er en side som har en lykttype som heter FK Automotive med xenon fra 95- (http://autoshineshop.no/catalog/product ... hf6ldk5246)

Men er litt skeptisk iom at det ikke står 95-98.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du trenger ikke å kjøpe det Hella settet med tennere og pærer. Såvidt jeg vet så passer "vanlige" tennere på disse lyktene, altså kontaktene passer. Så du trenger jo bare nye lykter og pærer. VVME.com har alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Behold heller originallyktene enn å kjøp depo...

For all del, depo sine lykter er ikke noe dritt, men ringene i de er opplyst av 5-6 parklys, som viser godt dersom du ser etter..

Så lysringene i de er noe dårlige greier altså...? Vet du hvordan de er i forhold til CCFL sine? og Hella orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både originale Hella og CCFL gir lys i hele ringen :)

Er ikke sikkert du hadde brydd deg så altfor mye, veit mange kjører med Depo og er fornøyde! Men jeg hadde iallefall irritert meg om mine angeleyes lyste slik som det her...

Som du ser er det ikke lysringer, men det er ringer med lys :P

lkk9585-img600x450-1177588817__000997-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både originale Hella og CCFL gir lys i hele ringen :)

Er ikke sikkert du hadde brydd deg så altfor mye, veit mange kjører med Depo og er fornøyde! Men jeg hadde iallefall irritert meg om mine angeleyes lyste slik som det her...

Som du ser er det ikke lysringer, men det er ringer med lys :P

lkk9585-img600x450-1177588817__000997-2.jpg

Det er sett og notert!

Mulig at denne versjonen er noe bedre hvis du ser på bildet, men kan jo også være at man blir litt lurt fordi produktbildet er tatt i mørket.

vcrgc3a8fulbhuszeomg.jpg

Edit: Når man studerer bildet kan man se at det er enkelte lyspunkter som på bildet ditt over. Fant en versjon fra DEPO som bruker leds, men da til en dyrere penge: http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-528i-53 ... 23179d8891

h2yw2cmndxe5cqs0oqch.jpg

Det oppstår likevel et problem: Jeg har ikke H7 som fjernlys, men HB3. Vet ikke om min HB3 pæreholder passer inn i hullet.

Braketten som holder Xenon ballasten ser også litt anderledes ut enn min orginale Hella til nærlyset... (Mulig at hullene i lyktehuset passer til orginal braketten min, slik at jeg bare bruker min egen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...