nimitz Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Skulle bytte veivhusventil. Fant ut at eneste måten og komme skikkelig til var og skruv løs innsuget. Har skruva av alle muttere som holder innsuget til toppen. Får det ikke av så det må være flere ting som holder igjen, men kan ikke se noe. Noen som kan gi meg en fremgangs måte på og demontere dette.
hao Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Rikker det seg litt så kan det være 2 fester under gasspjeld. Vanskelig å finne å få ut. M50 motor det da Sitter det bom fast har du sikkert glemt/oversett en mutter mot toppen
nimitz Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Det rikker seg en del, men ikke så mye at jeg får den klar av boltene. Gasspjeld..hvor sitter de boltene? Når jeg dem fra oversiden?
///Naitsirk Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Det sitter en m12 bolt midt under innsuget og holder igjen for hele møkka..forbanna drittopplegg. Må av med gass-spjeldet for å komme til
nimitz Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Nå skulle det ha ver greit med et bilde hvor det festet sitter for den finner jeg ikke. Begynner og vurdere og gi opp hele veivhusventilen. Så nært men dog så fjernt
///Naitsirk Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Hehe..du ser den ikke før du har fått av det elektroniske gass-spjeldet. Fant ikke noe bilde desverre
///Naitsirk Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=16632306 Ser ihvertfal braketten som holder igjen innsuget her
nimitz Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Er det den hvite saken som ligger like over den 2" slangen som går til innsuget, bra nøyaktil mitt under monifoilen?
///Naitsirk Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Trur ikke du traff spikern nå nei =P http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1376457
Haug530D Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Trenger ikke av med hele innsuget for å skifte veivhusventilasjon. Bare demonter luftfilterboks å gasspjeld så kommer du til.
beyeren Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Det er 2 Braketter som står skrått nedover fra innsuget til blokken. Bare se litt ekstra etter der under. Brakettene ser slik ut: Mvh Beyeren
hao Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Ble ikke det feil bilde tro. Dette er fra M50 mens trådstarter har M54 ut fra avatar. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ld_system/ Mutteren som er nevnt tror jeg er del 14
nimitz Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Puh, er endelig ferdig. Litt småting i morgen så spørs det om den starter. Men fy fa.. for en jobb. Og komme til uten og lette på innsug anser jeg for en umulighet på denne motoren. Jeg demonterte self alt for mye siden dette er første gangen, men mye jobb vil det være alikavel Må si takk for hjelpen. Det var ett feste nede på motoren i bakant av spjell.
Blade Skrevet Mai 5, 2011 Skrevet Mai 5, 2011 Kan skrive under på at dette er en skikkelig møkkajobb, har akkurat gjort det selv på min M52, og jeg fant heller ikke den ene muttern nede på blokka med det første, den ligger godt skjult. Men nå som det er gjort én gang, så blir det mye lettere andre gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå