PenguiN- Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Bare kom til å luer på en sak. jeg og pappa har E60/61. I min bil er det litt "ruglete" og "knudrete" skinn originalt I pappas bil er det sånn syykt glatt og smuud skinn. Regner med mitt er mer slitesterkt mens hans er bedre å sitte i på en måte, men hva er dyrest og hvorfor er det to forskjellige skinntyper ? (merkelig spørsmål men..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Noen BMW'er har imitert skinn, og noen har ekte Som oftest er beige og grått skinn ekte og sort er "leatherette" imitert skinn har jeg lest. Man kan se det på sømmene også om det er ekte skinn eller ikke.. Eventuelt kan det ha med vedlikeholdet av setene i bilene deres at de føles forskjellige Leatherette er billigere. LeatheretteAdvantages: * cheaper * wears better * easier to clean and maintain * if leasing, you don’t have to worry about the resale value * perfect if you own pets Disadvantages * it doesn’t feel as good as leather * in the heat of summer, it feels somewhat rubbery and sticky * no resale value LeatherAdvantages * adds resale value to the car * it “breathes” better * it softens over time * it gives a luxury look * some people like its smell * more color options Disadvantages * more expensive * wears out faster * harder and more expensive to maintain * not pet friendly * it feels colder in the winter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 er vel ingen nyere bmwer som kommer med ekte skinn ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Min E61 07 mod har ekte skinn ialfall Veit ikke om de nye F11/F10, men stemmer som de sier her oppe. Man ser det på sømmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 E60 får du Montana skinn (vanlig, småruglete skinn) Nappa skinn som er glatt og mer holdbart.. Ofte brukt i toppmodellene.. Merinoskinn lurer jeg på om er kun tilenkt M modellene.. Kunstskinnet til BMW blir kalt sensatec, men det har jeg ikke sett i E6x.. Men ofte sett i X3 (forrige typen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2011 da er det Montana i min mens Nappa i pappas bil. Men med så glatt og mykt skinn som han har i sin så kan det jo ikke tåle mange ganger inn og ut av bilen med f.eks naglebelter, glidelåser på baklommene osv før det blir "skjæremerker" i skinnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Man får lettere riper i montana skinnet, men jeg har hatt et par biler med nappa skinn og der har skinnet vært MYE mer holdbart og sett mindre slitt ut enn montana skinn. Man får også en todelt skinntype i E60 som jeg har sett på noen med komfortstoler..Da er er det skikkelig krokodilleskinn på noen steder og nappaskinn.. Oftest på 535d etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Jeg er i allfall nesten 100 prosent sikker på at den grove typen du har heter Dakotaskinn, og det er i følge BMW ekte skinn. Har dette i min bil og fattern har det samme i sine sorte M-sport stoler i sin E60! Vet hvilken type du mener faren din har men jeg er ikke sikker på hva den myke varianten heter, har forskjellig navn fra modell til modell. Den er noe billigere også i forhold til Dakotaskinn som stort sett koster 20 500,- ekstra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Sensatec er det billigste alternativet ja, kunstskinn. I E60/61 hadde en dakotaskinn som ''vanlig'' skinninteriør med mulighet for oppgradering til nappaskinn og individualskinn (svindyrt!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SveinE46 Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Jeg har en 2001 E46 320i, importert fra tyskland. Det er en Individual line, med skinn. Er dette da spesielt skinn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå