j-bravo Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Har en slik bil som det er noe feil med varmeapparatet på. Merket det godt i vinter. Det blir unormalt mye dugg og fuktighet på rutene. Syns også det er en rar lukt i bilen, samt noe hvitt støv/korn som ligger på dashbordet..ser ut som det har kommet ut av dysene i dash`n..?! Når bilen blir varm går det meste bort når vifta settes på full fres en stund, men dugget kommer fort igjen og det var veldig bløtt i perioder på innsiden av frontruta. Tenkte på om det kunne være en lekkasje på registeret i varmeapparatet slik at kjølevæske lekker inn og blåses inn i kupên med luften fra vifta...?? Har ikke hatt bilen mer enn et års tid og den har stått mye i ro i vinter etter at jeg overtok den fra min onkel. Har etterfyllt litt frostvæske så tror nok det kan være en lekkasje i registeret. Noen som kjenner til om dette er et kjent problem på disse bilene...og om det er mye jobb å bytte registeret i varmeapparatet...(ja, det tror jeg nok det er.. )
Rayman Nor Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Du har Nåkk en liten lekase på Varmeregisteret.. dette er Normalt ikke Noe Arbeid en jør sjøl. Frykteli mye arbeid, Må nåkk mest sansynelig ut me hele dachborde.. Men sjekk de slanger O.L du kommer til, før du eventuelt demonterer..
j-bravo Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Du har Nåkk en liten lekase på Varmeregisteret.. dette er Normalt ikke Noe Arbeid en jør sjøl. Frykteli mye arbeid, Må nåkk mest sansynelig ut me hele dachborde.. Men sjekk de slanger O.L du kommer til, før du eventuelt demonterer.. Okey, men liker å skru litt sjøl jeg da..å ta ut dashbordet er sikkert en bra utfordring på denne bilen.. Skal sjekke slanger osv..takk for tips Ray
nimitz Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 Kanskje et dumt spm. Du kjører ikke tilfeldigvis med resirkulerings knappen inne?
j-bravo Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Kanskje et dumt spm. Du kjører ikke tilfeldigvis med resirkulerings knappen inne? Gjør ikke det nei. Hadde det bare vært så enkelt.
TRF Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 defekt varmeregister (som Rayman Nor sier) bare å finne ut hvilken type du har (må ofte demontere og verifisere) og få tak i nytt.
j-bravo Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 defekt varmeregister (som Rayman Nor sier) bare å finne ut hvilken type du har (må ofte demontere og verifisere) og få tak i nytt. Ja, det er dette jeg også mener det må være. Bare tett og gammelt kupêfilter som gir et slikt resultat er det garantert ikke! Så man får vel bare forberede seg på å begynne å skru og la bilen stå en måneds tid...tar tid når jeg skal skru..
Kimmsen Skrevet Desember 18, 2011 Skrevet Desember 18, 2011 Jeg sliter med samme på min BMW 735i fra -87`. Jeg er ikke usikker på OM det lekker, gulvet inni bilen har fyllt seg opp etterhvert som vannet på radiator`n ble etterfylt Men det kan se ut som om dette er en del jobb, er det noen som tips noen tips FØR jeg gjør dette feil? Finner lite på nettet om dette, kunne trengt noen dokumenter som viser litt hva man skal ok IKKE skal gjøre. Tips any one.
j-bravo Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 Jeg sliter med samme på min BMW 735i fra -87`. Jeg er ikke usikker på OM det lekker, gulvet inni bilen har fyllt seg opp etterhvert som vannet på radiator`n ble etterfylt Men det kan se ut som om dette er en del jobb, er det noen som tips noen tips FØR jeg gjør dette feil? Finner lite på nettet om dette, kunne trengt noen dokumenter som viser litt hva man skal ok IKKE skal gjøre. Tips any one. Har fått høre at det visstnok er en smal sak å ta ut varmeapparat-registeret på E32. Nede ved pedalene på førersiden var det visstnok å ta seg forbi litt deksler osv før man får ut registeret. Det må taes ut for å fastslå hvilken type/merke det er. Har ikke kommet så langt selv ennå, men håper å få tid nærmere våren..
Kimmsen Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Har nå liggi på ryggen for å se om det var enkelt....virket ikke slik, helt umiddelbart. Må finne noe "arbeidsbeskrivelse" ett sted. Jeg har fått åpnet (der filtret sitter) og sett inn i boksen, der ser det tørt ut. Det er vått på utsiden av boksen men ser ikke noe lekasje heller.... Har funnet rørene men de er tørre de også. Må ha en pasuse nå og finne arbeidsbeskrivelse,før alt ryker ut med traktor`n og kjetting
j-bravo Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Skrevet Desember 20, 2011 Har nå liggi på ryggen for å se om det var enkelt....virket ikke slik, helt umiddelbart. Må finne noe "arbeidsbeskrivelse" ett sted. Jeg har fått åpnet (der filtret sitter) og sett inn i boksen, der ser det tørt ut. Det er vått på utsiden av boksen men ser ikke noe lekasje heller.... Har funnet rørene men de er tørre de også. Må ha en pasuse nå og finne arbeidsbeskrivelse,før alt ryker ut med traktor`n og kjetting Ah, okey. Prata med en i sommer som hadde gjort den jobben på en E32 en gang. Jeg kan jo sjekke litt nærmere med han. Det er jo bare hærlig å ligge på ryggen der nede ja...*not*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå