RoaldJ Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 har lekkasje på manifoilen på min e46 med m54 motor (en kat i hver manifoil) siden jeg må demontere for å få sveise dette så lurte jeg på om jeg skulle invistere i disse: http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-E46-E39 ... 08612/item vet det er sikkert noe kina-drit. men siden jeg har god tilgang til å skru selv, så tengte jeg å se om det var noe greier (ikke store tapet om det ikke er noe greier) MEN, spørsmålet mitt er.... er det noen som har prøvd å montere manifoiler uten katter på m54 motorer?.. disse motorene har jo lambda-sensorer før og etter kattene som måler avgass før og etter.. vil det da evt bli feilkoder, siden de bakre følerene får feil verdier uten noe kat som renser? får jeg feilkoder, gidder jeg ikke dette styret håper noen har prøvd dette før
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Det kommer garantert feilkoder, men man får "moduler" for å simulere/lure de bakre sondene. Men om det funker på m54 aner eg ikkje..
RoaldJ Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 var det jeg frykta... orker ikke en hel haug med koding og luring for å få det til.. da sveiser jeg den orginale heller (fint om noen har prøvd disse eller like legger igjen en kommentar)
SweetBMW Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 De der vil gi deg feilkode. Må space ut Lambdasensor en del hvis du skal det til å fungere 100%. Schmiedmann har et sett med high flow cats, dette gir ikke feilkoder. Eneste minuset med dette er at det tar borti girkassa så du må "modifisere" litt på eksosen for at det ikek skal gnisse Husk at hvis du bestiller kina headers så husk på å spesifiser at det er til M54 motor og da 325 330. Hvis du får feil dvs 323 328 så passer de ikke.
RoaldJ Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Skrevet Mai 7, 2011 oki.. da er det klart, gidder ikke å kjøpe disse hehe
TRF Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 synes da det ser ut som at bakre lamdasonder er bygd ut jeg
SweetBMW Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 Ja glemte nevne det. Det som er greia er at det er ikke alltid det er nok. Har vært blanda erfaringer med disse men ja. Dersom du er gira på grenrør RoaldJ så er mitt ute for salg nå for en RIMELIG penge
TRF Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 Det er jeg helt enig i. beste er å fjerne funksjonen med bakre lambda i soft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå