Bontveit Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Skjermen på klimapanelet er svart. De grønne indikasjonslysene i varmeapparatet virker ikke. Viften går ikke. Har skiftet varmeapparat motstanden, det hjalp ikke.. Forsøkt å sjekke sikringer,finner ikke noe. Delen jeg trenger er er tydeligvis litt spesielt. Det har "rest" knapp. Dessuten er det 5 ledningstikk på baksiden. Har kjøpt ett brukt display,med "rest" knapp men det hadde bare 4 ledningstikk. Kan ikke bruke det. Noen som har noe tips om det er betjeningspanelet som må byttes,eller om noe annet er galt?
oleo Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Tror jeg ville sjekket om det kommer spenning inn til modulen før jeg hadde byttet den. Siden alt er dødt så er vel spenningsutfall ikke usannsynlig selv om du ikke ser noen defekte sikringer ved første øyekast.
Bontveit Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Skrevet Mai 7, 2011 Ikke lett å feilsøke etter spenningsfall uten kobling skjema... Har hørt at det ikke er uvanlig at denne delen må skiftes ut, men dyrt å kjøpe en for å prøve... Utifra det jeg tolker på lappen som står på er dele nummeret på den 64116901630...?
oleo Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Jeg kan måle spenning på min og fortelle deg hvilke pin som skal ha hva...
Bontveit Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 http://spaghetticoder.org/bmw/wds/ Tusen takk for denne linken...!! Da skal jeg lete litt i skriften..
Bontveit Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Jeg kan måle spenning på min og fortelle deg hvilke pin som skal ha hva... Hadde jo vært interessant hvor det er jord, tenning og konstant strøm... Nå skal jeg sjekke ut den linken jeg fikk på koblingskjema, kanskje jeg finner noe der.
oleo Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 Her er målepunkter Denne skal ha fast 12V. Den gjør at tempføler-viften starter med en gang du åpner bildøra. OBS! Den brume ledningen er Jord Denne er markert med pin 1 - 26 Fast 12v spenning uansett tenning: P3 og P4 12V med tenning i trinn 1: P1 og P23 12V med tenning i trinn 2: P2 og P7 Har du disse spenningene i orden så er nok panelet defekt
Bontveit Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Hei oleo! Tusen takk for fine bilder og målinger!! Jeg skal måle og undersøke nærmere iløpet av uken. Når jeg finner ut av det skal jeg skrive årsak her:)
oleo Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 Håper du finner ut at det er en enkel feil som lett lar seg utbedre (Jeg betalte kr. 1000,- for et brukt panel hos huggeren - så i tilfelle rottefelle så hør hos din lokal høgger)
SideIn Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 disse panelene kan håppe tau på flere forskjellige måter. På mitt i en E36 ble alt dødt kompressoren til ac startet. måtte kjøpe nytt kostet 2800kr i 02/03.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå