Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
altså, svart røyk er mangel på luft, se om ikke du har sprekker i slanger eller IC.

Jeg får ta en titt :) Og den susinga jeg beskriver kan kun være turbo?

Skrevet
det er lyden som kommer av a) bladene tar i kompressorhuset eller B) trykklekkasjen.

Okei, da blir det å sjekke i morgen. Synd ingen har turbo for salg. Trodde det skulle være enklere enn som så..

Skrevet

Men ta nå å sjekk hva som er feilen før du bare "bytter turbo".

Ellers, hør med Pedro her på forumet, mulig han har til deg ;)

Skrevet

Jeg bytta Turbo på min E39 530d 2001 nå i vinter, jeg fikk en helt ny turbo fra Garret for kun 8990,- Dette gjorde jeg hos Turboservice som ligger på høvik! Ta en telefon til de hvis du ikke har kjøpt deg turbo ;)

Skrevet
Dette er en veldig fin pris for ny (ikke overhalt da) turbo.

Helt ny fra Garret! Dette var så klart en kompis pris da :D

Det beste er jo at når han skulle prøve kjøre etter at han hadde satt på nye turbon, så hadde han glemt å lukke panseret ordentlig, så den smalt jo opp, jeg måtte fikse dette, så da fikk jeg helt nytt orginalt panser! Det gamle var det faktisk litt rust på!

Men Turboservice kan jeg sterkt anbefale!

Skrevet

Hei igjen.

Ville bare fortelle dere at det IKKE var turboen!! Det var en sprekt slange. Den 90 graders bøyen som sitter helt inntil turboen. Kjøpe ny slange på GS. Den kostet forresten 700 kroner den lille slangen! Uansett. Monterte denne og lyden er borte og turboen lader..

MEN, det er et lite men her.. Av og til når jeg gasser på, og den lader, stopper den opp, også kommer den igjen. Akkurat som den fjusker.. Dette skjer faktisk ganske ofte. Noen som har vært borti det?

Skrevet

se der ja.

sjekk MAF. dette er uansett ikke vanlig DIY nivå. På med tester og en mann som vet hva han skal se etter.

Skrevet
se der ja.

sjekk MAF. dette er uansett ikke vanlig DIY nivå. På med tester og en mann som vet hva han skal se etter.

Kunne du kjapt forklart hva MAF og DIY betyr? :)

Skrevet

MAF =Mass Air Flow sensor

og DIY= Do It Youself

MAF og LMM brukes ofte om hverandre hvor LMM = Luft Mengde / Masse Måler. Mengde og masse målere er dog totalt foskjellige i virkemåte. HFM brukes også om MAF. Om man buker MAF/LMM/HFM så er det alltid uansett snakk om enhenten som måler hvor mye luft som går inn i motoren.

Grunnen til at jeg mener dette ikke er noe å gjøre på hobbynivå er at man enten trenger "ordentlig" diagnoseutstyr, og evne til å bruke det, eller måldata og scop.

Skrevet
Hei igjen.

Ville bare fortelle dere at det IKKE var turboen!! Det var en sprekt slange. Den 90 graders bøyen som sitter helt inntil turboen. Kjøpe ny slange på GS. Den kostet forresten 700 kroner den lille slangen! Uansett. Monterte denne og lyden er borte og turboen lader..

MEN, det er et lite men her.. Av og til når jeg gasser på, og den lader, stopper den opp, også kommer den igjen. Akkurat som den fjusker.. Dette skjer faktisk ganske ofte. Noen som har vært borti det?

Den 90 graders bøyen du snakker om, er det den rør-delen av aluminium??

(Har en plystrelyd av min bil, lurer på om det kan være noe av det samme på min...?)

Skrevet

Det er ikke samme rørgate på din bil som på denne, så du har ikke den slange biten han snakker om.

Skrevet
Hei igjen.

Den 90 graders bøyen du snakker om, er det den rør-delen av aluminium??

(Har en plystrelyd av min bil, lurer på om det kan være noe av det samme på min...?)

Beskriv lyden litt bedre da, kan den likne på den jeg har beskrevet? Den slangen går inn til et rør ja.. Men bilen min gikk SINNSYKT dårlig i forhold til hva den skal. Fort å sjekke om slangen er sprekt. Min var sprekt på undersiden, så måtte demontere å løfte den litt opp for å se sprekken. Å den var STOOOOOR! Ikke rart dette lagde lyd:P

Skrevet
MAF =Mass Air Flow sensor

og DIY= Do It Youself

MAF og LMM brukes ofte om hverandre hvor LMM = Luft Mengde / Masse Måler. Mengde og masse målere er dog totalt foskjellige i virkemåte. HFM brukes også om MAF. Om man buker MAF/LMM/HFM så er det alltid uansett snakk om enhenten som måler hvor mye luft som går inn i motoren.

Grunnen til at jeg mener dette ikke er noe å gjøre på hobbynivå er at man enten trenger "ordentlig" diagnoseutstyr, og evne til å bruke det, eller måldata og scop.

Okei. Skal få sjekket det. Har ikke vært å sjekket det ennå. Kjørt bilen noen dager nå etter slangen er byttet. Min mening er at den oppfører seg bokstavelig talt spesielt.. Når bilen er kald fungerer den helt normalt. Når den er skikkelig varm skjer det omtrent ikke noe.. Fjusker å oppfører seg veldig rart. Hvis jeg for eksempel skal ut av et lyskryss eller skal inn i en rundkjøring så gir jeg jo litt på. Ingenting skjer. Kan gjerne trykke pedalen helt i bunn, men såvidt den pusler bortover. PLUTSELIG får den trykk å fyker avgårde. Men så kutter den, også kommer den igjen.. Merkelig altså:S Hva kan dette være?? Frustrert ! :( Endelig kvitt suselyden å turboen virker til å fungere, så dukker nytt problem opp. Er det ikke typisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...