Gå til innhold

Gåen turbo 1999 Bmw 530DAT (184HK)


BmwE34M5
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Ville bare fortelle dere at det IKKE var turboen!! Det var en sprekt slange. Den 90 graders bøyen som sitter helt inntil turboen. Kjøpe ny slange på GS. Den kostet forresten 700 kroner den lille slangen! Uansett. Monterte denne og lyden er borte og turboen lader..

MEN, det er et lite men her.. Av og til når jeg gasser på, og den lader, stopper den opp, også kommer den igjen. Akkurat som den fjusker.. Dette skjer faktisk ganske ofte. Noen som har vært borti det?

Den 90 graders bøyen du snakker om, er det den rør-delen av aluminium??

(Har en plystrelyd av min bil, lurer på om det kan være noe av det samme på min...?)

Beskriv lyden litt bedre da, kan den likne på den jeg har beskrevet? Den slangen går inn til et rør ja.. Men bilen min gikk SINNSYKT dårlig i forhold til hva den skal. Fort å sjekke om slangen er sprekt. Min var sprekt på undersiden, så måtte demontere å løfte den litt opp for å se sprekken. Å den var STOOOOOR! Ikke rart dette lagde lyd:P

TRF-Racing har vel helt rett i at jeg ikke har den slange-biten som du har på din bil.... på min kommer det et aluminiumsrør rett opp og svinger i 90grader fra turboen...

Jeg har en slags svak plystrelyd når jeg har lett pådrag på motoren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd fra turbo kan skyldes flere ting. For det første så er noe lyd normalt, videre kan det skyles lekkasjer som du selv er inne på, eller så kan det komme av et skadet komressorhjul. I verstefall så er det jo opplargring som begynner å bli dårlig og at du dermed får lyd (hjulet begynner å ta i huset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...