Gå til innhold

Anlegg i en E46 stasjonsvogn.

Anbefalte innlegg

Hei jeg har litt problemer med og se hvor jeg kan trekke strømkabelen fra batteriet og bak til forsterkeren. Og lurte på hvordan det er og få trekt rca/remote kabelen;)

Eneste jeg har gjort hittil er og sette inn en ny spiller og alt av tips hjelper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under batteriet har du en svær gummigjennomføring som kommer inn rett oppunder hanskerommet. Det aller enkleste er hvis du tar ut batteri og braketten under. Så er det bare videre å nappe opp innstegslister og sitteputa til baksetet. Legg kabelen under teppet bakover. Er ganske enkelt egentlig.

Evors: Han har en 318i og da er batteriet i motorrommet og ikke bak. Kabel ligger ikke klar på biler med 4er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg, men viste han kun hvor det er bra å legge kabel, er jo en sikker plass å legge kabel der den ligge org på de med batt bak:)

men er sant som du sier, ta vekk brakett til batteri, der ligger det ferdige hull du kan klippe over som du kan føre kabel inn i coupe.

pease of cake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du opp ved strøm kabel til sikringer, over der og ned ved varme app, rundt det og til spiller, enklere hvis du tar vekk hanskerom, åpner lokk så sitter det 4 stjerne skruer, så løfter du vekk der, da får du god plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur du ned dekselet oppunder dashen på førersiden får du lett RCAkablene gjennom der.

Selv har jeg lagt dem fra spiller og frem til torpedoveggen, underteppet bak gasspedalen, på skrått under teppet fra gassen til midt i døråpningen (fremdeles under teppet), bakover helt i siden, under baksetet og inn i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men fremdeles bedre å legge den i høyre side, da er det mye enklere å legge den sammen med org ledning, er ikke noe serlig å ha en kabel liggende mellom gulv og teppe, kan bli gnissing og kortsluttning :(

Men noen liker mora, andre dattera, noen tar tilogmed bestemora!!! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da ikke legge RCAkabler sammen med strømkabelen. Støøøøy!!

Svært viktig å ta hensyn til ja, og er ikke noe problem i E46 å trekke på venstre side under dørtersklene bak til baksetet og videre gjennom en av gjennomføringene der.

Har selv trukket 8 par høyttalerkabel med relativt normal dim. (ikke sytråder) der uten problem, og bruker orig. spiller med høy-/lavnivåoverganger uten at dette gir støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det, men er ikke fan av å legge kabler der, mest pga at du har så mye som beveger seg der, pedaler og rattaksel, i tillegg så har han jo høyre siden åpen, og da er det jo kun å vippe ned hanskerom, så har du all plass du trenger for å komme til, er jo ikke akk sånn at du trenger 1m i mellom kablene, skal jo bare ikke inntil hverandre...

men nok om dette, tror han får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke krise å legge RCA ved strømkabel om man ikke har lyst til å legge kabel forbi pedalboks og sikringer.

Får du støy ved å legge RCA ved siden av strømkabel har du dårlig kabel, en skjermet RCA bør tåle å ligge ved siden av strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...