Cryfry Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Heisann. Kjøpte min e34 520i nå for ikke så alt for lenge siden, kom smilene på biltilsynet med alt av salgsmelding og melding om eierskifte og lapp om mistet vognkort del 2(som tidligere eier har tatt kopi av legetimasjon og fylt ut osv) Da jeg kommer frem til skranken etter en god stund venting får jeg beskjed fra damen i skranken om at denne bilen skulle vært på teknisk kontroll i begynnelsen av 09 fordi han mannen på 50 hadde blitt stoppet for senkesett og ble derfor sendt til teknisk kontroll! :S Jeg syntes dette var ufattelig rart iogmed at bilen ble EU godkjent sommeren 2010! Det er ingen heftelser på bilen osv men jeg fikk altså ikke lov å registrere den på meg før jeg hadde vært gjennom en full teknisk kontroll?! Er ikke dette veldig rart? Altså en bil som blir eu godkjent 1år etter han egentlig skulle vært på tenknisk burde jo ikke gå ann vis han ikke har møtt opp på denne? :S Altså bilen kjøpte jeg via en kompis av meg som igjen kjapt kjøpte den av sin tidligere arbeidsplass som hadde tatt denne bilen i innbytte eller kjøpt den (litt usikker på det) Men altså kjøptet gikk kjapt og bilen havnet i mitt eie. Jeg lurer igrunn på om noen vet hva som er greia her? Er det noen vei utenom dette? Meg og han kompisen min som jeg kjøpte den av skal på biltilsynet på torsdags formiddag og da skal han høre med di (han er mye bedre på slike diskusjoner og kan en god del mer om slike ting enn meg) Men vis det nå går til at jeg må på full teknisk hva innebærer en slik kontroll osv? Takker for alle svar og all info jeg kan få! Mvh Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berg2 Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Er ikke helt inne på akurat sånne papirarbeid, men vill jo tro at det er noen som ikke har vært helt ærlige en plass under eierbyttene på denne bilen. Men vist du må inn på tekknisk kontroll så er det vell bare en eukontroll dær di er litt "pirkepetter" å vist den er senka og ikke godkjent må du jo enten fjerne senkesettet eller få det godkjent i vognkort. men tror ikke det skal være noe problem, min er godkjent senket å det gikk veldig smertefritt for seg så tror ikke du har så mye og bekymre deg for, men selvfølgelig surt å få den beskjeden i fleisen når du trodde alt var i orden Bare dra bort å hør hvor det har gådt galt så får du se hva di mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Full teknisk kontroll innebærer jo nettopp en full teknisk gjennomgang av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Ok, men da vill det altså si at den tekniske kontrollen er noe alla en EU kontroll? Men burde det ikke vært en heftelse på bilen iogmed at han ikke møtte opp på den tekniske kontrollen? En form for avskilting eller noe lignende? Nå har ikke jeg fått med noe TUV papierer på senkesettet, er bilstein dempere så vidt jeg fikk sett. Dette er vell nødvendig for å få di godkjent? Er disse papierene noe problem å få tak i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Altså, dersom de (BT) har anmerket senkesettet er det det de skal se på. De som sjekker bilen er mekanikere som skal sjekke det som ble anmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Altså han har blitt stoppet av politiet og når jeg var på BT fikk jeg med meg en kontrollseddel som politiet skrev. Står: -Senkesett -Full teknisk kontroll That's it.. Så regner jo med at di ikke bare kommer til å sjekke senkesettet da? Men som sagt så har jeg ikke TUV papirene på senkesettet, er disse lett å få tak i? Kan jeg få det godkjent uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Bare å ta med tüv papirer på senkesettet og møte opp. Er bilen ellers orginal og Eu-godkjent i 2010 går det nok fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Vist du har fått ein full teknisk kontroll so kjem dei til og sjekke allt det tekniske på bilen din. Bremser, bremseslanger, slakk i foringer og lys. Angående fjærene dine so må du enten få bytta til nokon orginale fjærer eller få tak i nokon med tuv papir på og sende bilen på ein hjulsstillingkontroll for at dei skal skrive ut papirer på at hjulstillinga er OK etter bilen er blitt senka. Uten TUV papir kjem ikkje biltilsynet til og godta dette desverre. Det rimeligeste er nokk og kjøpe deg nokon orginale fjører. Eventuelt låne av nokon. Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Bare å ta med tüv papirer på senkesettet og møte opp. Er bilen ellers orginal og Eu-godkjent i 2010 går det nok fint. Som sagt så har jeg ikke disse TUV papirene. Er det noen måte å få skaffet disse på? Er altså bilstein dempere (vet ikke noe mer enn dette) Vist du har fått ein full teknisk kontroll so kjem dei til og sjekke allt det tekniske på bilen din. Bremser, bremseslanger, slakk i foringer og lys.Angående fjærene dine so må du enten få bytta til nokon orginale fjærer eller få tak i nokon med tuv papir på og sende bilen på ein hjulsstillingkontroll for at dei skal skrive ut papirer på at hjulstillinga er OK etter bilen er blitt senka. Uten TUV papir kjem ikkje biltilsynet til og godta dette desverre. Det rimeligeste er nokk og kjøpe deg nokon orginale fjører. Eventuelt låne av nokon. Håper dette hjalp litt Tusen takk for info Sikkert dette det kommer til å ende opp med :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Kjøp nytt senkesett og ta hjulstillingskontroll så er det bare å vise bilen med papirer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2011 Er det ikke noe mulighet for å få disse TUV papirene på det senkesettet jeg allerede har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Er det ikke noe mulighet for å få disse TUV papirene på det senkesettet jeg allerede har? Selvfølgelig er det det, men du må vite hva de heter. Og numrene på fjærene må stemme med TUV papirene og modellen du har. Skal ikke være noe problem å godkjenne bilen slik den er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2011 Er det ikke noe mulighet for å få disse TUV papirene på det senkesettet jeg allerede har? Selvfølgelig er det det, men du må vite hva de heter. Og numrene på fjærene må stemme med TUV papirene og modellen du har. Skal ikke være noe problem å godkjenne bilen slik den er nå. Ok, er dette noe jeg kan lese av på demperne? Er det ikke noe problem å få dem godkjent uten TUV papirene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Det står jo skrevet 5 ganger at du må få tak i tuv papirer, som stemmer med nummeret på fjørene dine så må du ta med kvittering på hjulstillingskontroll. Uten disse tingene blir det bomtur, uansett hvor god eller ikke god dere er å diskutere med BT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Er det ikke noe mulighet for å få disse TUV papirene på det senkesettet jeg allerede har? Selvfølgelig er det det, men du må vite hva de heter. Og numrene på fjærene må stemme med TUV papirene og modellen du har. Skal ikke være noe problem å godkjenne bilen slik den er nå. Ok, er dette noe jeg kan lese av på demperne? Er det ikke noe problem å få dem godkjent uten TUV papirene? 1: Du MÅ ha TUV papirer som stemmer med numrene på FJÆRENE 2: Det er ikke nøye hvilke dempere du har. Har du bilstein, så er jo det bra. 3: Du MÅ ha papirer på at en firhjulskontroll er utført av et verksted. De vet hva slags papirer du må ta med deg. 4: Først nå kan du møte opp på BT. Da blir bilen godkjent og du slipper noe diskusjon som jeg garanterer ikke vil gå deres vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå