pinadud Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Hei! Jeg tenker på å montere Eibach 35/30 senkefjærer. - For å få dette godkjent, må det monteres på et verksted? - Må man ta firehjulskontroll for å få det godkjent? - Og hvor mye vil godkjenningen koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 1. nei 2. ja 3. ca 4000 inkl nytt vognkort og firehjulskontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Men er det ikke fastpris på 1000 kroner for firehjulskontroll, og hvor mye koster det og skrive det inn i vognkortet? Men takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 er ingen fastpris det, en kompis betalte 1500kr for kontrollen, 500kr for nytt vognkort + senkesett, altså rundt 4000kr +/- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2011 Tusen takk for hjelpa! Men hvordan er komforten med senkefjærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 10, 2011 Share Skrevet Mai 10, 2011 Kommer helt an på hva slags senkesett du har. Er det et kit med fjærer og dempere som er samstemte skulle det ikke bli noe værre enn originalt, men om du f.eks kjører med senkefjærer på originale dempere er det ikke sikkert det blir like vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2011 Har du noen erfaring med Eibach 35/30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Har aldri hørt noen si noe vondt om Eibach, men skal du kjøre på originale dempere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Låner denne litt. Hva annbefaler dere til rundt (helst under) 5000kr? inkl demper og fjær. Skal være med tüv papirer, og være 60/40 Til 535i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 11, 2011 Share Skrevet Mai 11, 2011 Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort). Edit: Denne var ikke til deg Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).Edit: Denne var ikke til deg Fredrik Men må man ikke til og sveise hvis man skal bytte dempere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).Edit: Denne var ikke til deg Fredrik Men må man ikke til og sveise hvis man skal bytte dempere? Alt er rett fram, ingen sveising! Du får tak i to fjærklemmer på Biltema som faktisk er et av deres produkter som ikke er helt ræva. Så når fjæra er klemt i sammen er det bare å løsne alle boltene som er festet til demperen og fjæra (bak er det 3 mutteren under bakseteryggen og en stor bolt i bunnen av demperen, og framme er det festet noen stag til bunnen av "demperen" og noen muttere i toppen som du finner i motorrommet). Veldig rett fram, og det er mange her på forumet som har gjort dette mange ganger. Det er bare å spør. Grunnen til at jeg anbefaler supersport er at alle delene du trenger følger med. Og jeg har ikke vært noe annet enn positivt overrasket. Og du får det godkjent. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Bare som en heads-up på supersport, så leste jeg en tråd her om dagen, hvor foringen i bunnen av demperen hadde løsnet fra demper og hylse etter bare et år i drift. Vedkomne har sikkert bare vært uheldig, men nå vet du ihvertfall om det. Edit: Her er tråden, viewtopic.php?f=1&t=189912 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Men er det noen her som bare har senket med fjærer? Helst eibach Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).Edit: Denne var ikke til deg Fredrik Link til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå