Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tenker på å montere Eibach 35/30 senkefjærer.

- For å få dette godkjent, må det monteres på et verksted?

- Må man ta firehjulskontroll for å få det godkjent?

- Og hvor mye vil godkjenningen koste?

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men er det ikke fastpris på 1000 kroner for firehjulskontroll, og hvor mye koster det og skrive det inn i vognkortet?

Men takk for svar!

Skrevet

er ingen fastpris det, en kompis betalte 1500kr for kontrollen, 500kr for nytt vognkort + senkesett, altså rundt 4000kr +/-

Skrevet

Kommer helt an på hva slags senkesett du har. Er det et kit med fjærer og dempere som er samstemte skulle det ikke bli noe værre enn originalt, men om du f.eks kjører med senkefjærer på originale dempere er det ikke sikkert det blir like vellykket.

Skrevet

Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet :P ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).

Edit: Denne var ikke til deg Fredrik :P

Skrevet
Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet :P ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).

Edit: Denne var ikke til deg Fredrik :P

Men må man ikke til og sveise hvis man skal bytte dempere?

Skrevet
Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet :P ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).

Edit: Denne var ikke til deg Fredrik :P

Men må man ikke til og sveise hvis man skal bytte dempere?

Alt er rett fram, ingen sveising! Du får tak i to fjærklemmer på Biltema som faktisk er et av deres produkter som ikke er helt ræva.

Så når fjæra er klemt i sammen er det bare å løsne alle boltene som er festet til demperen og fjæra (bak er det 3 mutteren under bakseteryggen og en stor bolt i bunnen av demperen, og framme er det festet noen stag til bunnen av "demperen" og noen muttere i toppen som du finner i motorrommet). Veldig rett fram, og det er mange her på forumet som har gjort dette mange ganger. Det er bare å spør. Grunnen til at jeg anbefaler supersport er at alle delene du trenger følger med. Og jeg har ikke vært noe annet enn positivt overrasket. Og du får det godkjent.

Lykke til.

Skrevet

Bare som en heads-up på supersport, så leste jeg en tråd her om dagen, hvor foringen i bunnen av demperen hadde løsnet fra demper og hylse etter bare et år i drift. Vedkomne har sikkert bare vært uheldig, men nå vet du ihvertfall om det. ;)

Edit:

Her er tråden, viewtopic.php?f=1&t=189912

Skrevet
Hvis du vil ha billig og komplett så kan jeg anbefale supersport 40/35 (dempere, fjærer og diverse småplukk). Veldig komfortabelt, og det har fungert for meg i flere år på humpete vinterveier. Om sommeren er det skikkelig digg å kjøre med. Koster 4000,-, hjulstillingskontrollen betalte jeg 1500,- for og kontrollen med nytt vognkort (som jeg enda ikke har hentet :P ) koster 500,- (superturbodiesel sier 1500, men kan virkelig ikke huske at det kostet mer enn nytt vognkort).

Edit: Denne var ikke til deg Fredrik :P

Link til dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...