ingard Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 koed.no, og under tuning tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Så når fjæra er klemt i sammen er det bare å løsne alle boltene som er festet til demperen og fjæra (bak er det 3 mutteren under bakseteryggen og en stor bolt i bunnen av demperen, og framme er det festet noen stag til bunnen av "demperen" og noen muttere i toppen som du finner i motorrommet). Veldig rett fram, og det er mange her på forumet som har gjort dette mange ganger. Det er bare å spør. Grunnen til at jeg anbefaler supersport er at alle delene du trenger følger med. Og jeg har ikke vært noe annet enn positivt overrasket. Og du får det godkjent. Lykke til. Men jeg ar hørt at man må sveise når man skal skifte demper, er det helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Ingen sveising! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Må sveise om du skal montere coilovers (høydejusterbart senkesett), evt. må du sende inn ribba fjerbein for å få det sveist. får å bytte til f.eks Bilstein B8 som er beregnet for senket bil må du ikke sveise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 kan anbefale og ikke stramme fjærklemmene for mye, da slipper du å terse ut topplageret. Topplageret er ofte rustet litt fast, så å bruke ekspansjonskraften i fjæren til å presse topplageret ut er veldig enkel metode som sparer deg fra å ødlegge ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Ingen sveising! Takker meget for all hjelp fra din side! Men vet du om det er garanti når du bestiller det fra koed? Og vet du hvordan blir og kjøre med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Ingen sveising! Takker meget for all hjelp fra din side! Men vet du om det er garanti når du bestiller det fra koed? Og vet du hvordan blir og kjøre med? Nei, man kan vel reklamere på lik linje med alt annet. Du kan sende en epost til geir@koed.no, han er veldig hjelpsom. Jeg har ikke hatt problemer, så det er det jeg får ut i fra. Du får selv vurdere om du skal satse på denne litt billigere varianten eller kanskje kombinere supersport fjærer med kanskje Bilstein dempere. Det blir dyrere, men dempere holder nok lengre. Det er veldig behagelig senkesett, og funker bra med store hjul. Strammer opp bilen, men komforten blir igjen. Edit: Det jeg kan si som er negativt er at rumpa blir litt for høy: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 Vel tusen tall for hjelpa! Synes høyden ble riktig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Har en liten update.. Skulle til og montere senkefjærene igår. Så fikk jeg beskjed av en mindre smart mann på torshov som sa jeg skulle løsne støtdemperstempelet og de tre skruene i toppen. Og det som skjedde da var at vi ikke fikk den opp igjen. Så dette endte med at vi bare skrudde det sammen orginalt igjen. Så nå har jeg offisielt fått skrekken for å sette på senkefjærene... Noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Har dere klemt i sammen fjæra med fjærklemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Ja vi hadde det, men de måtte kappes, hvis ikke gikk de opp i karroseriet. Men når du har senket din, skrudde du av alt, eller vippet du demperen ut på siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Er ofte en fordel å jekke opp under fjærbein for å få komprimert fjær mens man setter på fjærklemmer. Da slipper du å kjøre klemme igjennom fjærbein. Personlig borret jeg ut gjengene i den nederste labben,og satte ei mutter under istedet. På den måten kan du komprimere fjæra uten at gjengene går opp i tårnet overhodet. Har du luftverktøy er det egentlig veldig fort gjort å løsne hele fjærbeinet for enklere demontering/montering. Ellers lar det seg gjøre bare ved å vippe hele greia ut. Ville løsnet/tatt av stab-staget, så slipper du å bekjempe dette får å få fjærbeinet langt nok ned til å gå klar av hjulbue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Det var det vi gjorde, men problemet var at når vi skrudde av støtdemperstempelet, så fikk vi det ikke opp igjen.. Og orker ikke og gå igjennom det stresset igjen. Også er jeg litt i tvil om jeg vil senke min med bare senkefjærer.. Fordi den er jo helt latterlig god og komfertabel og kjøre nå innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Har du på senkefjærene nå altså? bare uten demperene? Det var ingen problemer når jeg skulle sette det sammen igjen med senkefjærer, da disse var mye kortere enn de originale. Klemte de helt sammen, så var det ikke noe problem å få på tårnlageret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinadud Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Nei, senkefjærene er ikke på nå. Den står fremdeles på de orginale fjærene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå