Stonescream Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Noen få bilder av bilen jeg kjøpte meg i går etter å ha tenkt på bilkjøp i et halvt år. Trodde jeg skulle ende opp med volvo s60, men fant rimelig forsikring i Nemi, så da ble det denne istedenfor. 135 000 km og bilen er rett så fin for alderen. Ingen spennende felger eller fancy tilbehør, men den rusler fint og satser på det holder seg slik. Rust på bakluka såklart, men ellers fint lite utenom rundt dysen til bakruten og en flekk på ene bakskjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Fin bil! Liker E39 Touring Har du noen planer eller blir det å holde den i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tesnni Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Så ut som et godt kjøp detta... Liker E39 selv, står en og venter på meg utenfor gårdsplassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 grattis med fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Hei, takk for kommentarer. Det blir nok ikke så veldig mye. Holde den i orden og bruke pengene der, istedenfor på plastikkdeler er tanken. Kunne tenkt meg litt soting av rutene og muligens blir det en kikk på lydanlegget i bilen, men tiden får vise hva man har penger til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Gratulerer med ny bil! Ang soting av rutene så har jeg nettopp fullført dette på min bil og det var bakruta som tok tid, da filmen måtte varmes endel for å få den til å passe. Men de andre rutene så er det rimelig kjapt gjort, da de er ganske flate. Stereo oppgradering så putter du inn en THA 475 evt THA 555. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Ja har sett tråden om de Blaupunkt forsterkerne, så kanskje det blir noe slikt på meg og med tiden. Nå har bilen bare helt vanlig CD spiller ( står ikke engang business) på den + at der er litt pixelfeil i radiodelen. Får kikke litt i bagasjerommet og se om der er noe ekstra der. Har ikke fått tak i utstyrsliste enda siden jeg ikke har fått svar fra noen som har tilgang i "den store utstyrslitestråden" og det lå heller ikke i serviceboka noen liste. Får sende en e-post til Stenshagen da den kom derifra for 2 år siden, så de burde kunne gi meg et svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2011 Ingen forsterker og ikke noe annet heller bak venstre luke på bagasjerommet, så ser ut som det er rimeligste løsning på lyden i denne bilen. God plass til forsterker en gang i tiden er det der uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 17, 2011 Share Skrevet Mai 17, 2011 Forsterkeren din ligger nok nok inni dashbordet foran og er integrert i CD spilleren. Så du kan da montere forsterker på venstre siden bak og trekke kabel fra foran og bak med 5,5 meter blaupunkt kabelen. Det blir egentlig det samme som hos meg, bare at jeg har forsterker bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Det er nok mulig. Får se hva jeg gjør ut av lydbildet med tiden. Merka litt risting i går når jeg var ute å kjøre etter å ha tatt ut de vinterdekka som lå bak i bilen, så kanskje jeg får ta bilen med på jobb og sjekke balansen i dekka. Har ikke behov for bil med innebygget vibrator for å si det sånn. Håper det er ubalanse i et dekk og ikke i en "mystisk" foring ett sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Hadde bilen til NAF driftstest i dag for å få en tilstandsrapport. Har hatt litt merkelige lyder osv så greit å få en undersøkelse for å se om det var noe alvorlig. Heldigvis ikke mye å poengtere - et løst varmedeksel bak ved bensintanken som rasla (kanskje lydene vi har hørt - sprekk i radiator ( som jeg var klar over ) - noe motorolje som kom ned, men kunne ikke si fra hvor da det var bak noe deksel og må ta en motorvask for å se lett) Har kjørt 1500 km siden jeg kjøpte bilen og oljenivået har vært bra så uansett ikke mye. Han mente uansett at bilen var i god stand for å være så gammal Så nå får jeg forsøke å lime radiator i helga med plast-aid etter rens av det som er der nå + finne ut hvilke bolter og hvordan varmedekselet skal festes. Eneste oppgradering siden sist: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Ny radiator montert i dag, så håper at vann på feil sted er det slutt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 10, 2011 Forfatter Share Skrevet August 10, 2011 Forsøkte å bare vaske alle hjula som drivreim og AC reim går på med tynner for så å skifte reimene, men fortsatt hyling i 4-5 minutter etter hver oppstart, så har kjøpt inn nye rullehjul og skal skifte på søndag. Ellers generell vask og småpussing inkl oljeskift Kjørt 4000 km siden jeg kjøpte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 10, 2011 Share Skrevet August 10, 2011 Det med kilometer er artig. Jeg kjørte f.eks. 5500km ila sommerferien min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 17, 2011 Forfatter Share Skrevet August 17, 2011 Noen bilder fra Radiatorskiftingen. Tenkte å lage en DIY, men bildene ble skikkelig dårlige er jeg redd Fått bort vifte og plastdeksel rundt radiatoren Rett så mye plass til skruing Slangen som går over toppen på radiatoren fikk seg ny slangeklemme fra Biltema da den gamle var av typen "press sammen kun en gang". Radiatoren underfra, viktig å få deksel på plass når slangene skal klipses på rett sted osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå