PIIIPower Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Jepp... Motoren legger seg på velldig lavt turtall hvis jeg tar av oljepåfyllings lokket når motoren går. Tar jeg ut peilepinnen skjer det samme, men i litt mindre omfang. Noen som veit hvorfor?
D.Toft Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 er hvertfall helt normalt på dem bmw jeg har skrudd på. bensin? vil tro det har noe med at dette gjelder veivhus ventilasjonen, motor puster sin egen luft, og når du åpner for mer luft via peilepinn eller olje lokk, så får den inn mer luft enn den har registrert fra LMM
ingard Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Hvorfor holder du på med dette? Leter du etter "feil"? Det er ikke unormalt, og har med vakuum i motoren som blir forstyrret når du tar av lokket. Det skal være PÅ når motoren går, det samme gjelder for peilepinnen.
Aroid Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 motoren dreg falsk luft når man tar av påfyllingslokket
Morty999 Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 er som aroid sier.. når du lokket opp dette suger den luft igjennom der som ikke registreres av LMM, derfor får den feil blanding og da går motoren "uriktig" så dette er helt normalt
JE Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 Samma skjer på motorer uten både luft masse og mengde måler. Jeg har kun vært borti at det har vært overtrykk når man tar av "oljepåfyllingslokket" Mulig det skjer pga motoren mister det lille overtrykket som er i veivhuset(?)
Morty999 Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 skal ikke skje på motorer uten lmm.. men alle bmw motorer har vell lmm så men di med forgasser så blir det noe av det samme, men der skal det sitte en "enveisventil" mellom innsug og der slangen går inn til blokka..
PIIIPower Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Skrevet Mai 14, 2011 Takk for svar, Merket det når jeg skulle ha på mer olje... trenger ny motor
Morty999 Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 skal ikke fylle olje mens motoren går da hehe.. hvorfor ny motor ?
hao Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 OT skal ikke skje på motorer uten lmm.. Kan skje at du får turtallsendring hvis motor er så slitt at den danner trykk i bunnpanna. Da vil du jo få oljedamp opp samtidig.
PIIIPower Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Skrevet Mai 14, 2011 skal ikke fylle olje mens motoren går da hehe.. hvorfor ny motor ? Blitt skikkelig tørst. drikker alt
PIIIPower Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Skrevet Mai 14, 2011 OT skal ikke skje på motorer uten lmm.. Kan skje at du får turtallsendring hvis motor er så slitt at den danner trykk i bunnpanna. Da vil du jo få oljedamp opp samtidig. Ikke noe oljedamp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå