MariusW Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Etter jeg hadde kjørt i 30 min så begynte å varselampa på dekktrykk å lyse rødt. Har opplevd dette også to ganger i vinter med vinterdekkene, men den gang sjekket jeg trykket med riktig trykk og resatte den. Noe ide om hvorfor den dukker opp med jevne mellomrom? Hadde dette en gang på e90en min. Da var det kort etter jeg hadde skiftet til vinterdekk. Etter noe googlesøk kom jeg fram til at det kunne skje etter dekkskift (kanskje fordi sensorene blir forvirra? Ikke vet jeg) Om det ble et gjengående problem kunne det være den boksen som styrer blandt annet antiskrensen(DCT) som var defekt. Hørte om pris på denne hos vår lokale BMW forhandler.. Hold deg fast: 20 000 kun for delen! Håper ikke det er det i ditt tilfelle da Forresten: nydelig bil i en griselekker farge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchestr Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Hadde dette en gang på e90en min. Da var det kort etter jeg hadde skiftet til vinterdekk. Etter noe googlesøk kom jeg fram til at det kunne skje etter dekkskift (kanskje fordi sensorene blir forvirra? Ikke vet jeg) Om det ble et gjengående problem kunne det være den boksen som styrer blandt annet antiskrensen(DCT) som var defekt. Hørte om pris på denne hos vår lokale BMW forhandler.. Hold deg fast: 20 000 kun for delen! Håper ikke det er det i ditt tilfelle da Forresten: nydelig bil i en griselekker farge! Får håpe det ikke er så ille. Får sjekke trykket i dekkene imorgen og resette den på nytt for å se om den holder seg der. Tok kanskje litt i når jeg sa at det har skjedd jevnlig, men har hatt to tilfeller i vinter Kanskje noe sammenheng med dårlig vær (?) Skal uansett innom verkstedet en tur så får spørre gutta der om noen tips Tusen takk for alle varme ord! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_1992 Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Jeg fikk det samme som min, når jeg bytta fra 16" vinterhjul til 19" sommerhjul. Altså TPMS sensorene indikerer at du har punkert dekket/lite trykk siden det er en annen rulleomkrets på sommerhjulene, da må du bare gå inn å resete den på computeren (trykk inn knappen på hendelen 1 gang, deretter hold inne knappen til det står at den er restartet) Men sjekk for sikkerthetskyld at du har riktig lufttrykk i dekkene før du reseter den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchestr Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Absolutt ikke gratis det utstyret du har fått på den! Men lekkert blir det jo også. Men ser ut som du har litt god plass i hjulbuene, hva er specs og dim på felger og dekk? Mye måtte du ut med for Perf. eksosen egentlig?Kjekt med enda flere pene E90 på forumet. Gravde seg et greit hull i feriepengene Felger er 8x19 og 9x19 med 225/35-19 og 255/30-19. Har bra med plass å gå på i hjulbuene, men foreløpig blir den ikke noe lavere grunnet veistandaren i området Jeg fikk det samme som min, når jeg bytta fra 16" vinterhjul til 19" sommerhjul. Altså TPMS sensorene indikerer at du har punkert dekket/lite trykk siden det er en annen rulleomkrets på sommerhjulene, da må du bare gå inn å resete den på computeren (trykk inn knappen på hendelen 1 gang, deretter hold inne knappen til det står at den er restartet) Men sjekk for sikkerthetskyld at du har riktig lufttrykk i dekkene før du reseter den Takk for input, var ute og gjorde det nå. Får se om det holder seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_1992 Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 No problem bare husk at du skal først trykke inn knappen på hendelen så forsvinner ei pil nede i venstre hjørne og når den forsvinner så holder du inne knappen til det står at den er reseted og da skal den forsvinne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchestr Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Ser ut som den har blitt borte nå, takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Kan ikke ha en sammenheng med temperatursvingninger da? Lufta utvider jo seg om det blir varmt... Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå