Gå til innhold

Min nyinnkjøpte '09 E90 318i LCI

Anbefalte innlegg

Etter jeg hadde kjørt i 30 min så begynte å varselampa på dekktrykk å lyse rødt. Har opplevd dette også to ganger i vinter med vinterdekkene, men den gang sjekket jeg trykket med riktig trykk og resatte den. Noe ide om hvorfor den dukker opp med jevne mellomrom?

Hadde dette en gang på e90en min. Da var det kort etter jeg hadde skiftet til vinterdekk. Etter noe googlesøk kom jeg fram til at det kunne skje etter dekkskift (kanskje fordi sensorene blir forvirra? Ikke vet jeg)

Om det ble et gjengående problem kunne det være den boksen som styrer blandt annet antiskrensen(DCT) som var defekt. Hørte om pris på denne hos vår lokale BMW forhandler..

Hold deg fast: 20 000 kun for delen!

Håper ikke det er det i ditt tilfelle da :)

Forresten: nydelig bil i en griselekker farge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette en gang på e90en min. Da var det kort etter jeg hadde skiftet til vinterdekk. Etter noe googlesøk kom jeg fram til at det kunne skje etter dekkskift (kanskje fordi sensorene blir forvirra? Ikke vet jeg)

Om det ble et gjengående problem kunne det være den boksen som styrer blandt annet antiskrensen(DCT) som var defekt. Hørte om pris på denne hos vår lokale BMW forhandler..

Hold deg fast: 20 000 kun for delen!

Håper ikke det er det i ditt tilfelle da :)

Forresten: nydelig bil i en griselekker farge! :)

Får håpe det ikke er så ille. Får sjekke trykket i dekkene imorgen og resette den på nytt for å se om den holder seg der. Tok kanskje litt i når jeg sa at det har skjedd jevnlig, men har hatt to tilfeller i vinter :) Kanskje noe sammenheng med dårlig vær (?) Skal uansett innom verkstedet en tur så får spørre gutta der om noen tips :)

Tusen takk for alle varme ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det samme som min, når jeg bytta fra 16" vinterhjul til 19" sommerhjul. Altså TPMS sensorene indikerer at du har punkert dekket/lite trykk siden det er en annen rulleomkrets på sommerhjulene, da må du bare gå inn å resete den på computeren (trykk inn knappen på hendelen 1 gang, deretter hold inne knappen til det står at den er restartet)

Men sjekk for sikkerthetskyld at du har riktig lufttrykk i dekkene før du reseter den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke gratis det utstyret du har fått på den! Men lekkert blir det jo også. Men ser ut som du har litt god plass i hjulbuene, hva er specs og dim på felger og dekk? Mye måtte du ut med for Perf. eksosen egentlig?

Kjekt med enda flere pene E90 på forumet.

Gravde seg et greit hull i feriepengene :) Felger er 8x19 og 9x19 med 225/35-19 og 255/30-19. Har bra med plass å gå på i hjulbuene, men foreløpig blir den ikke noe lavere grunnet veistandaren i området :)

Jeg fikk det samme som min, når jeg bytta fra 16" vinterhjul til 19" sommerhjul. Altså TPMS sensorene indikerer at du har punkert dekket/lite trykk siden det er en annen rulleomkrets på sommerhjulene, da må du bare gå inn å resete den på computeren (trykk inn knappen på hendelen 1 gang, deretter hold inne knappen til det står at den er restartet)

Men sjekk for sikkerthetskyld at du har riktig lufttrykk i dekkene før du reseter den ;)

Takk for input, var ute og gjorde det nå. Får se om det holder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...