Gå til innhold

Noen erfaringer på E46 Kupè (Blandpunkt THA 475, ++) ?

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter noe plug&play til min e46 kupe (2003)...

Har kikket på THA-475 hos bilradiospessialisten, og der mener de at jeg kun trenger forsterkeren og 5,5m kabelsettet, siden det visstnok følger med en

iso (?) kontakt til cdspilleren med forsterkeren.

Men,

1) Trenger jeg legge opp strømkabel til dette? Erfaringer? I mailen fra dem anbefalte dem det for mer krutt

2) Festeanordning for skjult montasje i bilen jeg har? Erfaringer? Bilde?

3) Tips til bytte av høytalere i dører og i, ehh, vet ikke hva man skal kalle det, hattehylla, bak under bakvinduet..?

4) Når man kjøper ferdigsett fra f.eks. BSW er det jo 100% plug&play, men hvordan får dere diskanten til og sitte der den skal? Rammer for dette å?

Den boksen som følger med et sett høytalere, hvor skal den være? :S Ooog noen som vet om det er både mid og diskant bak i en kupe? er jo på en måte liksom bare ett gitter forran høytaleren da.. :)

THX!

Btw, syntes det mangler veldig mye info om hvordan man gjør sånt noe som dette her, på nettet. er liksom uber komplisert og sette sammen biter

av informasjon på hva man liksom trenger, og skal kjøpe. Noen med peiling, som vil være med på og lage en bmw DIY side for bilstereo? Står selv for

domene, webhotell og webdesign - trenger bare folk som kan skrive?

happy 16 mai!! ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, har ikke peil på bilstereo merker jeg.. tenkte og starte lett, bytte ut bak - her er det vel kun gittere som må av, for så å bytte ut høytalere.

Men la merke til at det ikke er noen egen diskant høytaler bak.. er dette riktig? (kupe).. Skal jeg da bestille fulltone høytalere?

bjg5z8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vesentlig bedre lyd i dynavin spillere enn orginal business spiller. ikke start med å bytte ut høytalere. hvertfall ikke bak. du sitter foran vel? Best å få lyden for fra. du snur vel ikke ryggen til når du er på consert?

unasett så er det ganske bra orginal høytalere, det er ikke det som er det svakeste leddet, det er business spillern.

ja har erfaring med audio system. hjalp en kompis å sette det i passaten hans. vi brukte 10 min på hver dør. og de spilte jævelig bra. (dette var Audio-System X-ION for vag, men får x-ion for e46 og som jeg trur er ganske likt).

du vil slite med å få på dekslet i hattehylla vis du bytte høytaler der pga høyten på diskanten og du vil kun få inn 5,25" uten støre mod. mens den orginale er 6,25.

Og jeg bytta ut alle høytalerne i coupen jeg hadde til alpine. og bytta cd spiller. dette var egentlig ikke noe suksees. da lyden ikke blei noe bedre heller dårligere. og fikk ikke på dekslet i hatthylla skikkelig pga diskanten i midten var for høy. og dørtrekket foran poppa opp selv om jeg bytta klips.. var sikkert dette som gjorde at lyden ble dårligere pluss at det var 5,25 høytalere mot orginalt 6,25..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei alt er pug and play så det bare å ikke stresse så går det smurt.;) bare husk å kjøpe deler som holder klima fast. veit ikke dele nr men det er det andre her som kan..

men start med å bytte til dynavin spiller så får du se kansje du er fornøyd med lyden da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uflaks med den, men for 2-3 mnd siden hadde jeg ikke bilen heller.

Får kikke litt rundt på ebay og se. Den til 400 $ er nesten ikke vits i da det blir omtrent samme pris som her i Norge.

Mulig jeg bare tar å kjøper en vanlig forsterker uten pnp og gjør det på "gamlemåten" og huker meg inn på høyttalerledningene fremme ved spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...