Berndtsson Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Hei! Har nettopp skiftet toppakning og ventiltetninger på en s38b36 nå, men det ryker veldig mye.. Røyken er helt hvit. Synes egentlig ikke det lukter noe særlig frostvæske men.. Noen som har ideer til hva det kan være? Mvh Her er bilde av hvordan toppakningen så ut:
Haug530D Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Kan jo være at det er litt kjølevæske igjen i sylindrene, eller sprekk i topp/blokk i verste fall.
Kjexx Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Det er nok mulig det han sier over her.. Sprekk i topp/blokk i verste fall..
Berndtsson Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Skrevet Mai 17, 2011 Får krysse fingra for at det ikke er sprekk Men hvis er er igjen kjølevæske i systemet.. Hvor lang tid kan det ta før alt fordamper?
LarsBMW Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 To pump på gassen;) er nok sprekt topp sannsynligvis, dessverre.. Blokka er støpejern og mindre sannsynlig.
kje Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Kjør litt og følg med på kjølevæskenivået. Kan godt være pakningene som "brenner seg til" og evt kondens i eksosen. Min gjorde også det etter at jeg overhalte en m50b25 og satte i min 520i. Ingen røyk nå lenger
|Ole| Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Eg hadde prøvd motor flush, skifta olje og tatt meg ein lengre kjøyretur menst eg holdt eit GODT auge til temp og nivå lampe... Eg har litt meir trua på bmw toppene enn mange andre har, mi erfaring tilseie att det skal litt til før dei sprikker... Har bilen kokt før du skifta topp pkn? Isåfall kor kraftig og fleire ganger?
Kjexx Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Kjenn på kjøle slangene fra radiator når bilen går, er de harde som stein er toppen sprekt..
Berndtsson Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Skrevet Mai 17, 2011 Nå har jeg vært ut og kjørt en tur Det røk fælt til å begynne med, en stund! Men det ble bedre og bedre, og nå synes jeg ikke det ryker av den. Bare litt grått innimellom. Så da er det nok ikke sprekk i toppen heldigvis! |Ole|; Om den har kokt, og evnt hvor mange ganger vet jeg dessverre ikke.. Kjøpte bilen slik. Takk for svar!
Kjexx Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Da var det muligens vare og kjøre inn sakene da. Slapp du sikkert unna med skrekken. hehe
|Ole| Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Nå har jeg vært ut og kjørt en tur Det røk fælt til å begynne med, en stund! Men det ble bedre og bedre, og nå synes jeg ikke det ryker av den. Bare litt grått innimellom.Så da er det nok ikke sprekk i toppen heldigvis! |Ole|; Om den har kokt, og evnt hvor mange ganger vet jeg dessverre ikke.. Kjøpte bilen slik. Takk for svar! Ok, siden det gjer seg litt etter litt så er du nokk redda Men skift olje etter litt kjøring så blir det nokk 100%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå