2000Touring Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Dette er plankekjøring - go for it:-) Ville vel byttet både vannpumpe og termostat når jeg først var i gang...
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 OKey, satt og så litt på koed sine sider men den er lett og misforstå noen ganger med tanke på rett del og pris, men ser ut som en 1500kr for vannpumpen, termostat sjekket jeg ikke.
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Det er vannpumpa di som har tatt kveld. Du må dermed ta av termostaten og hele vannpumpe huset. Det ser ut som du har tak i kontakten til railtrykk giver? kan det stemme? (litt uklart bilde). Det er hvertfall ikke tvil om at di har en eksoslekkasje. Kontakten står på toppen, til venstre for egr ventilen, toppdekselet som har ligget borti.
TRF Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 På bildet ser det ikke ut som at den står i toppen da, men heller inn i fuel railen. Se etter om ikke dette stemmer. Og som 2000 touring sier, ta med termostat også.
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Ja den står i fuel railen, jeg som var litt grov angående hvor den sto, "på toppen av motorn":) ikke i selve toppen. Jepp skal bytte den og. Men hvordan i helvete få av slangen som går inn på vann pumpen?? Har tatt av den låse ringen men slangen sitter som fan, noen triks her??
TRF Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Ja de pleier å sitte ganske bra ja, bare å jobbe med den så kommer den til slutt. Skal du bytte ledningene til kontakten? Dette må gjøre "nøye", loddehylser er et minimum.
2000Touring Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Du må ta av "låseringen"(som du allerede har gjort), deretter er det bare å lirke slangen opp og ned+ ut og inn til den løsner. Pass på at du ikke tar i for mye da du kan knekke stussen. Det sitter også en O-ring som tetter inni der. Sjekk at den ikke er skadet, og bytt den om den er det. Hvis ikke får du lekksaje etter at det er montert sammen igjen. Vær også forsiktig at du ikke skader den da du monterer dette sammen, for da får du også lekkasje om O-ringen blir skadet
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Har ikke tenkt så langt enda, mest opptatt av og få løs den jævla slangen.. Får man løs vann pumpa med bare skruing fra framsiden? er det mange bolter som holder den på plass? Takker for svar:) ut og prøve igjen:) Men er ikke noe god med lodde bolten så tror jeg må sett bort den jobben, muli du fikser den visst jeg kommer nedover i sommer:)?
TRF Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Pumpa er bare skruing. For å unngå å ødelegge oring under montering, og spare seg selv for et varmt hode, høyt blodtrykk, og naboene for mye banning, så bruk silikon spray når du skal montere igjen.
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Ja da fikk jeg den av, fant jo ikke skruene først pga av mye dritt.. lageret er helt most.. da blir det nye vann pumpe med termostat. Blir og bytte luftfilter, oljefilter, olje, og filteret under ruta som jeg har glemt navnet på. Noe spesiell kjæleveske på denne? den var litt brun, gammel? mener det er blitt byttet på service.
Muztang289 Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Av kjølevæske så bruker BMW grønn orginalt ifølge GS, men du kan fint bruke blå.. Jeg kjører biltema sin på bilen min.. Funker knall! Du kan blande grønn og blå sammen.. Men ALDRI bland grønn eller blå med rød.. Hadde nylig samme problem på bilen min som du har nå.. Lageret i vannpumpa mi gikk, dermed hoppet reima av.. Jeg byttet alle slanger, termostat og vannpumpe når jeg først var igang.. Lykke til!
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Okey, takker. Hva kom dette på da? 3 slanger du byttet?
2000Touring Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 trenger ikke bytte slangene om de ikke er dårlige/ødelagte
helgeb Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 pass på å skift veivhusfilteret ditt samtidig som luftfilteret, så slipper du turbohavari
e46diesel Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Slangene ser fine ut så gidder ikke bytte dem, veivhusfilteret er byttet tidligere så det skal ikke trengs nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå