Gå til innhold

E30 340i -> S62 ESS Touring


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

hadde en plan på det, men ombestemte meg i går. da bestilte jeg en hel e46 pedal i stede. så slipper jeg alle overføringene til e39 potmeteret :)

 

aha, det hørtes interessant ut. kunne du sendt det til meg? hadde vert veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har god peiling på/erfaring med bensinsystem som kan komme med innspill her om catchtanken jeg har tenkt å bruke?

 

planen er å bruke original bensintank, med litt større pumpe. 

 

blå strek= bensin inn fra pumpe i tank

gul strek= retur fra motor/ bensintrykk regulator

grønn strek= til pumpe (tenker å bruke aeromotive a1000)

rød strek= retur til tank

 

post-51906-0-21796800-1389550203_thumb.j

 

vil dette fungere? litt usikker på hvilke dimensjoner jeg skal bruke på slangene her og der. noen som har noen gode råd? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer slik som du har tegnet opp! :) 

Catchtank kan være greit å ha uansett effekt, har jo mer med at du ska ha fuel tilgjengelig hele tiden uansett hvor mye du svinger.

Det holder nok lenge med org pumpe i tanken. En 044 pumpe fra catch til motor holder også i massevis! Dem skal klare vertfall 6-700 på bensin...

 

Jeg har svært dårlig erfaring med slik aeromotive pumpe.. På mitt nye oppsett så skal jeg ha 2 x 044 pumper som mater motor i stede for 1 stor pumpe. Jeg skal også ha 044 pumpe som mater catch, men det er mest fordi at viss en bensinpumpe ryker på banetreff, så kan jeg ta matepumpa og flytte slik at jeg har 2 org 044 pumper til motoren. Så kan jeg få tak i en eller annen bensinpumpe som jeg kan bruke til å mate catchtanken med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rått bygg, lest gjennom hele tråden nå! Maskinering det kan du vertfall 

takker. gøy noen tar seg tid til å lese gjennom hele tråden :) 

 

er det jeg jobber med, så bør jo kunne litt ihvertfall :)

 

 

Om du har en mail adresse kan eg sende koblingsoversikten der  !

 

Om motor ikkje skal overladast og ikkje køyrast so mykje sidelengs er det litt overkill med catchtank, min har funka fint på vegen med kun ei 044 pumpe.

 

sender deg en pm med adresse. 

 

tenker det er bedre å være på den sikre siden når det gjelder bensintilførsel. er jo å håpe at den blir overladet etterhvert, så er like greit å få på plass et skikkelig system med en gang. 

 

 

Det stemmer slik som du har tegnet opp! :)

Catchtank kan være greit å ha uansett effekt, har jo mer med at du ska ha fuel tilgjengelig hele tiden uansett hvor mye du svinger.

Det holder nok lenge med org pumpe i tanken. En 044 pumpe fra catch til motor holder også i massevis! Dem skal klare vertfall 6-700 på bensin...

 

Jeg har svært dårlig erfaring med slik aeromotive pumpe.. På mitt nye oppsett så skal jeg ha 2 x 044 pumper som mater motor i stede for 1 stor pumpe. Jeg skal også ha 044 pumpe som mater catch, men det er mest fordi at viss en bensinpumpe ryker på banetreff, så kan jeg ta matepumpa og flytte slik at jeg har 2 org 044 pumper til motoren. Så kan jeg få tak i en eller annen bensinpumpe som jeg kan bruke til å mate catchtanken med...

 

takk for et bra svar. greit å høre noen synspunkter. 

 

da satser jeg på org pumpe i tank, og 044 fra catch til motor. hørt mye bra om den pumpa, så da blir det nok den.

 

forslag til hvor det er greit å handle pumpe og fittings ?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...