Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest gjennom tråden, og må si du har utført et helt fantastisk arbeid! Moro å se at noen tar den så langt, men mye deler og løsninger som er noe "eget".! Gleder meg til å se den ferdig, for denne tror jeg blir veeeldig gøy på bane 8) Fortsett slik!! :D

Skrevet

takker for hyggelige tilbakemeldinger :)

kult prosjekt. likte spindelplatene dine. har du lagd de slik at det kompenserer litt for vinkelen som blir på styrestaget siden du har shimsa traverssen eller var det tilfeldig? problmet med at den tar i brua kan vel kanskje løses med nye rette styrestag fra peebee eller selholm? de er mye tynnere og er rette.

mvh

shimsene på traversen er 20mm, det er også spindelplatene. så det kompanserer vel helt opp det :)

tenkte på det når jeg laga de faktisk. nå står jo bærebroene og styrestagene rimelig rett ut og ikke oppover.

mulig nye styrestag fikser det ja. men det første problemet jeg må fikse er jo plassen til hjulene.

målte vinkelen på hjulene i stad, var mellom 65 og 70 grader. ca 68. ikke så verst det :)

Skrevet

njaei egentlig ikke, men kommer jo an på hvor mye folk vil betale da :)

prøvde med et hjul på i dag. 17" x 8 tror jeg, et20. 215 dekk. får fullt utslag til den ene siden, men går ikke den andre veien. så jeg må nok ofre litt av plassen til føttene :P

DSCF1213.jpg

DSCF1215.jpg

prøvde å sveise en gammel bærebro, bare for å se om det holdt. om jeg eventuellt kunne sveise om bæreroene på bilen å kjøre med de uten å være redd for at de knekker...

etter et par minutter med intens slåing med slegge så klarte jeg å knekke den. ble litt usikker.

DSCF1224.jpg

Skrevet

nja, jeg har sett bærearmer som har vert sveist før å det ser ut til å funke det. bare man sveiser skikkelig :)

tror ikke det er bare galskap ;)

men jeg sveiser nok ikke mine...

Skrevet

jeg hadde kjørt med hjerte i halsen om mine bærearmer var sveist hvertfall.. menmen.. har nok litt med sveisinga å gjøre.

hjulbuene ser ut til å bli ganske bra :)

Skrevet
Det blir rått :) skulle gjerne vist fremgangsmåten på hjulbuene :)

fremgangsmåten ja, bretta ut kanten som ligger på innsiden, snitta den opp flere plasser, så valsa jeg så mye jeg årka, så sveiste jeg igjen snittene, så sveiste jeg på en bue på utsia at det :) så litt sparkel så tror jeg det blir bra :)

hehe, sveisen på bæreboa var som sakt bare en prøve. for å se om det holdt. noe det forsåvidt gjorde også. men har ikke tenkt å sveise om noen jeg skal kjøre med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...