bmw_odd Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 veldig gromt prosjekt!!!!!! og sykt bra jobba!!! stå på videre detta blir bare helt RÅTT!!
Lamek Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 njaei egentlig ikke, men kommer jo an på hvor mye folk vil betale da prøvde med et hjul på i dag. 17" x 8 tror jeg, et20. 215 dekk. får fullt utslag til den ene siden, men går ikke den andre veien. så jeg må nok ofre litt av plassen til føttene prøvde å sveise en gammel bærebro, bare for å se om det holdt. om jeg eventuellt kunne sveise om bæreroene på bilen å kjøre med de uten å være redd for at de knekker... etter et par minutter med intens slåing med slegge så klarte jeg å knekke den. ble litt usikker. Ser jo ut som den knakk en anne plass en du har sveist??? Prøv å slå med samme kraft på en urørt bærebru å se om den holder..
Jørgen-A Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Er nok sveisa der den knakk og. Den er forlenget.
Lamek Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Varm opp brua til ca 60 grader og prøv på nytt.. ikke kjøl den ned med noe.. bare la den kjøle seg selv...
bmwe30is Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Er nok sveisa der den knakk og. Den er forlenget. stemmer det. kan jo altids prøve å slå med samme kraft på en som ikke er sveist å se hvor lenge den holder ja Varm opp brua til ca 60 grader og prøv på nytt.. ikke kjøl den ned med noe.. bare la den kjøle seg selv... forvarming kan vel være lurt ja. men 60 grader bare? kunne jo vært interesangt å prøve
Lamek Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Det som vil være helt rett er og varme den til 650 Grader, men det krever endel erfaring om du skal gjøre det.. jeg kan det heller ikke, men desto varmere delen er før du sveiser jo bedre er det, men også vanskeligere da det er veeeeeldig fort gjort å brenne det i stykker. derfor er 50-60 grader fin temp til det du holder på med.. problemet er ved sveising på kaldt støpejern blir sveisen porøs og støpjernet tåler ikke sammentrekningen rundt sveisen.. Temperaturene som nevnt øverst er ved sveising av deler f.eks innen offshore/skipsindustri som krever spesielle sertifiseringer av sveisingen.. Rett meg om jeg tar feil anyone:)
Lamek Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Du må heller ikke bruke sveisetråd som inneholder nikkel..
Lamek Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Men hvorfor bygger du deg ikke en egen bærebru i alu? ser jo ut som du får det til rimelig greit med maskinering:)
bmwe30is Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 kunne sikkert fått til det men det er liksom det hvor mye arbeid og tid man skal legge i noe som man kan få kjøpt. bærebro fra m3 3,2 tror jeg er alt som skal til, så vil prøve å få tak i de før jeg bygger eller kjøper noe annet.
gkw89 Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 prøv e46 armer, jeg har titta litt på de, og de synes jeg ser ut til å passe, med da 4 cm mer sporvidde
bmwe30is Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 prøv e46 armer, jeg har titta litt på de, og de synes jeg ser ut til å passe, med da 4 cm mer sporvidde sier du det ? har også hørt noe om det, men ikke tenkt noe mer over det. hjulet kommer 20mm lenger ut på hver side, ikke lenger bak eller fram? skulle hatt det bittelitt lenger framover... skal se om jeg kan finne noen å prøve ser på koed at det er forskjell på bærearmene fra vanlig e46 og de med m-tech2 understell. noen som vet hva forskjellen er?
bmwe30is Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 har satt sammen diffen med den nye utvekslinga. null slakk og drevene glir fint i hverandre. sveist fester og laget plass til håndbrekket: pusset og sparklet hjulbuene enda mer, begyner å ligne på noe nå. innimellom så har jeg bytta veivlager, simringer, stempel osv i 380en. ble som ny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå