Gå til innhold

E30 340i -> S62 ESS Touring


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg monterte luftmengdemåleren feil vei en gang, :oops: og da var den bare bortpå og tente av og til.. Det skal ikke så mye til for og kinne desse motorene sure, så du kan var uheldig og finne feilen , fikse feilen , men så ikke få start pga. sur motor. Tøft prosjekt då!! Hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lagt en av di sorte ledningene ved batteri til jord istedenfor pluss? Har brent meg på den selv en gang.

er bare en som skal til jord der mener jeg.. og den er til jord.

Jeg monterte luftmengdemåleren feil vei en gang, :oops: og da var den bare bortpå og tente av og til.. Det skal ikke så mye til for og kinne desse motorene sure, så du kan var uheldig og finne feilen , fikse feilen , men så ikke få start pga. sur motor. Tøft prosjekt då!! Hold oss oppdatert.

aha.. skal skjekke det også :)

får ikke håpe jeg er så uheldig...

skal bensinpumpa starte med en gang man slår på tenninga, eller skal den ikke starte før starteren drar rundt?

virker som om ikke dysene åpner, pluggene ser veldig tørre ut. prøvde å spraye inn noe startgass, da sveiv den jo i 0,5 sek på den. så det mangler nok bensin..

skal prøve å sette på en bensintrykkmåler å se at det er trykk.

noen som vet hvor mye trykk det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lmm står riktig vei. har dobbeltsjekka at jeg har satt bensinslangene riktig. vis ikke jeg tar feil da. bensin inn på venstre side av motoren og ut på høyre der med trykkregulatoren?

har bare plugga den som skal gå til kullfilteret nå, og den kontakta som skal gå til ventilen som skal slippe inn denne gassen henger bare der. har ikke den ventilen. kanskje det kan ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørre. virker som om ikke dysene åpner.

lurer på om bankesensorene kan ha noe å si. hadde av innsuget, og bankesensorene var ikke serlig fine. var noen sprekker her og der. skulle nok vert bytta, men regna egentlig med den skulle starte selv om de var dårlige/døde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke det er så dumt nei. vist jeg ikke husker heilt feil skal det var 3,5 ved kinning og 3 når motor har startet. men kan se om jeg får rotet fram bensintrykk måleren min , så kan jeg sjekke hva jeg har.

nei du trenger ikke stresse med det :)

ja, "pedi" skrev vel noe tidligere om 2,5-3 bar. da vet jeg hvor det ligger.

Men har du dysetikk? Du hører med en gang du kinner om dysene åpner eller ikke. Kan jo være kamsensor eller veivsensor, målt/sjekka de?

åja det var jeg ikke klar over. da må jeg høre etter på dysene :)

prøvde å bytte veivsensoren. tok en som sto på en IS motor. har ikke prøvd å bytta kamsensoren enda. kan vel prøve å sette på en fra IS motoren.

det er ohm man måler da? hvor mye ohm skal det være om den er i orden eller defekt?

det kan jeg jo finne ut ved å måle noen andre jeg har, men greit med et fasit svar om noen har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor på kam og veiv er kun lik på V8-utgaven.

Jeg har ikke noen info foran meg her som jeg sitter i Tyrkia på sandstranda, men jeg er nok ganske sikker på at motstanden på de to sensorene skal være 560 +/- 56 ohm. Motstanden måles mellom pin 1 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

566 ohm målte jeg i veivsensoren. så regner med den er i orden :)

1250 ohm ca i kamsensoren. målte 3 forskjellige kamsensorer og alle viste ca 1250ohm.

kjenner/hører ingen tikking i dysene.

ser jeg har en liten lekkasje fra den ene dysa. må kjøpe noen nye O ringer å sette på etterhvert. da er det ihvertfall bensin der, men har ikke fått målt trykket enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...