Gå til innhold

E30 340i -> S62 ESS Touring


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

har god gnist, har trykk i dysegalleriet, veiv og kamsensorer er i orden.

for å få bensinpumpa til å gå må jeg legge en ledning fra jord og inn på releet. vis ikke jeg gjør dette så starter den ikke. og dysene åpner ikke.

kan det være en feil i hjernen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel tvilsomt.. gikk motoren før du kjøpte den?, så skal det vel noe til for at den har klikket mens du har montert motoren. men den kan vel bli grillet ved feilkobling, men du har sikker vert forsiktig mens du har holdt på.. jeg har en ekstra dme vist du skulle trenge.(med orginal chip eller "trim" chip) ps. den skal starte med gåen kam sensor, men ikke med gåen veivsensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kjøpte delebilen var den uten kasse og svinghjul. så fikk ikke starta den, da det ikke var noe svinghjul..

han jeg kjøpte den av sa at den sveiv, men at den hadde vert litt tungstarta..

så, jeg kan jo ikke være sikker på at alt er som det skal.

uansett, så har jeg kjøpt en brukt hjerne på ebay. 55 dollar + frakt og sånn.

om ikke det skulle være den så gjør det ikke noe om jeg har en hjerne til overs.

har snakka med Eirik Viste her om "trim" chip, han hadde to forskjellige til 540. han skulle sende begge to, så kan jeg prøve hvilken som er best. når den tid kommer :)

har jo ohmet veivsensoren, og det er ca 560 omh i den sånn som det skal være. rart at den skulle være gåen likevel..

har montert mellomaksling, diff, stikkakslinger, abs følere bak, bremserør/slanger bak, kalippere og sånn. er nesten kjørbar nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden den har vert tungstartet, kansje du skulle prøvd med nye plugger. kan og var du skulle fått lånt deg ein annen lmm. gi beskjed om det er noe du vil jeg skal måle/sjekke på min motor for og sammenligne.

sjekket litt på nett. bensintrykk skal ilgge på 3,5 bar, og tur retur har du koblet rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden den har vert tungstartet, kansje du skulle prøvd med nye plugger. kan og var du skulle fått lånt deg ein annen lmm. gi beskjed om det er noe du vil jeg skal måle/sjekke på min motor for og sammenligne.

pluggene er nye.

hmm, tja men den skulle jo ha starta selv om lmm var gåen.

takker så mye for det :)

det er bra, da er bensinsystemet i orden ihvertfall.. eller, jeg har ikke målt trykket enda. har ikke funnet igjen bensintrykkmåleren min enda..

men som sakt så lekker det litt ut av O-ringen på den ene dysa. og de står temmelig godt fast der, så det må da være noe trykk.

skal få målt når jeg finner igjen måleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått noe hjelp av noen som har gjort dette før nei.

har bare sett på noen forskjellige koblingskjemaer som viser hvordan man skal koble det.

har gått over det flere ganger, det skal stemme i forhold til skjemaene ihvertfall.

vis ikke det er noe hokkuspokkus jeg ikke har fått med meg da. men mener at alt er som det skal.

fikk tilbake noen felger fra sandblåsing og lakkering i dag:

srnuq30wwnypro3lud2r.jpg

bakstillinga begynner å ta form.

litt info om den:

- sperrediff fra e34 m5

- ny motorsport utveksling 3,64

- 300x20mm ventilerte 540i bremser

- 540i stikkakslinger og inngående medbringer på diff

- korta inn 540i travesen for å passe i e30 festene

- e38 730i mellomaksling og gir. korta inn ca en halvmeter

- foringer fra AKG Motorsport i travers og bærebroer

- hjemmelaga foringer i teflon til diffen

q896louxr3px2proqamt.jpg

a9wnq939i96ld7mpmfvf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker :)

leste en plass nå om en som hadde startproblemer med en 740i tror jeg det var.

hadde hatt den på verksted i lang tid, men fant ikke ut av det. da viste det seg å være veivsensoren, selv om de hadde målt ca 560 ohm.

så nå er ny veivsensor på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du husket å ta høyde for at farger/kopling/funksjon på ledningene på e30 siden av el nettet kan variere litt fra årstall, og motor str (tenker da på kontakten c101). Om du skjønner hva jeg mener. Anbefaler deg å lese el skjema over din mod e30, å lete i alle ledningene merket c101 og dens funksjoner, og dobbelt sjekke dette mot koblings skjemaene du har brukt:)

Mulig dette er et dårlig forslag, men tenkte å nevne det hvertfall.

Kan finne link til el skjemaene i morgen, om jeg finner de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skjønner hva du mener. har studert ganske mye på det, men har ikke satt meg så inn i det at jeg kan det utenatt akkurat.

er en 89 modell 318i dette.

ingen forslag er dårlige.

selv om jeg tror at den koblinga er rett, så kan det godt hende den ikke er det.

da venter jeg på link til skjemaene , så skal jeg skjekke det enda en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner egentlig med at koblinga er rett jeg også, men er jo også en plass å lete, tenker jeg :)

her er to linker jeg fant umiddelbart. tror det skal gå greit å bruke manualen for 325, sålenge du velger touring og riktig årsmod.

http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm

http://www.freefilesfinder.com/pdf/ff/BMW_E30_1983-1992_Electronic_Troubleshooting_Manual-ETM.pdf

mener å huske det er hvertfall to ledninger det er forskjell på mellom touring og sedan/coupe. fra når jeg satt i m40 fra touring i en sedan, men er ikke 100% sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo veldig godt mulig at det ligger der.. og definitivt en plass å lete :P

har sett på de linkene nå, og studert.. har vert å sett på bilen, gått igjennom alle ledningene nok en gang. kan ikke se at det skal være på noe annen måte.

men det er en ting jeg er litt i tvil om.

nr. 14 fra motoren, svart og hvit. speed signal står det der. og at den skal på hvit plugg på turtelleren B12 på speedometeret. hva betyr dette ?

kfop8lwjpdaempcapauy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at den hvite/sorte ledningen skal kobles inn på nummer 12 på den hvite kontakten bak på instrument panelet ditt.

Fant 2 bilder på google :D

z5xn6k8r8cohj757onvl.jpg

Det er altså den hvite kontakten til høyre her.

mbs6a7b1lb91u9dceaku.jpg

Fant også dette med nummer på pin. Kontakten er sikkert nummerert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...