Gå til innhold

E30 340i -> S62 ESS Touring


bmwe30is
 Share

Anbefalte innlegg

så det skal det ja? var det jeg tenkte. har hatt ute speedometeret å sett på den kontakta. men satte det inn igjen, fordi jeg har liksom aldri lest noen plass om at man skal koble noe inn på speedo..

men men, da får jeg prøve på det :) kan det ha noe med at den ikke starter tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det skal det ja? var det jeg tenkte. har hatt ute speedometeret å sett på den kontakta. men satte det inn igjen, fordi jeg har liksom aldri lest noen plass om at man skal koble noe inn på speedo..

men men, da får jeg prøve på det :) kan det ha noe med at den ikke starter tro?

Ja det skal kobles på der. Var samme opplegget når det var s38b38 i min, men om det har noe og si om du får start eller ikke tør jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er din ECU som er galt her - sånn i utgangspunktet. Har du målt at styresentralen (ECU) får styrestrøm inn, jord, sensorsignaler osv? Starter ECU opp hovedrele, er det spenning til pumperele osv...?

Men for all del, hvis du har koplet feil på pluss og minus en vei, så kan det jo ha vært grillfest i styresentralen din - men husk at da lukter det mest sannsynlig brent inni ECU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har målt at hovedrele og pumperele får strøm ja, de slår inn. mener pumpa begynner å svive når starteren går. skal den gå da, eller skal den starte med en gang tenninga er slått på?

har stortsett bare tvangskjørt den, for å være sikker på at den sviver hele tia.

har ikke målt noe i kontakta inn til ecu.

skulle hatt en oversikt over pinnene på ecu, så jeg kunne ha målt det som kunne måles.

har hatt oppe ecuen, ingenting tyder på grillfest. har prøvd med to nye chiper også, ingen forskjell.

har funnet igjen bensintrykkmåleren og målt bensintrykket i dag. begynte først men orginal 318i pumpe, med filter på. men fikk ikke mer en 1bar. tok bort filter, fortsatt 1bar.

satte i pumpe fra e34 540i, fortsatt 1bar.

tok ut trykkregulatoren, det står 3,5 bar på den. satte i en annen jeg hadde liggende, den sto det 3bar på. da viste trykkmåleren 0,8 bar ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg trykk :) satte i en helt ny pumpe jeg hadde liggende. var nesten sikker på at den skulle starte nå som det var 3,5 bar, men nei..

ul2sx2vtucqov5xvdd2u.jpg

|pulverlakkert skruer å polert litt felger også. passa bra her med 25mm spacer syns jeg.

2olo0ns85bsba17mi3pr.jpg

var på en liten kjøretur her om dagen. lysebotn for de som vet hvor det er. artig vei :)

vis ikke jeg husker feil så stiger den veien 800 meter på 8 kilometer.

qa9w9uj0nbpu91d3h68o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...