Gå til innhold

Kjøp av ny BMW

AndersH
 Share

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg failet ganske mye på min 1.bil, så trenger jeg litt hjelp til min nr 2!

Jeg har altså lyst på en ny bil om ikke veldig lenge, og trenger litt hjelp.

Jeg tenker imellom 150 - 200 000,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28341173

Synd ikke den ble lagt ut om et par måneder, da hadde den vært min på dagen! :lol:

Men jeg har altså lyst på E46/E90 etc.

Hvis noen kan hjelpe meg med dette, så setter jeg stor pris på det!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha mer enn 140 hk, og tror jeg går for manuell.

Det er ikke så farlig om den ikke har alt av det nyeste. men jo mer, jo bedre.

Har tenkt meg noe fra 2000-

Beklager for litt lite info på forrige post, var nok litt trøtt når jeg skrev det :P

Edit: Kom på at jeg ikke orker å gå ut hver gang noen skal sitte bak :lol: Altså, 4dørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90 er en 7 år nyere konstruksjon enn E46 og derfor bedre på det aller meste. E90 er litt større enn E46, men ikke så mye at det har avgjørende betydning for den innvendige plassen (hverken sitteplasser eller bagasjeplass). Nyere E90 modeller etter faceliften i forbindelse med modellåret 2009 er signifikant mer økonomiske enn tidligere modeller og spesielt i forhold til E46.

Jeg synes ikke at BMW var helt heldig med designet på E90 før faceliften ble implementert, men dette er en smaksak. For min del er det tilsvarende med E46 også. Modeller fom. 2001 da E46 fikk en facelift har et langt mer harmonisk design. Faceliften har også et par signifikante tekniske oppgraderinger som var avgjørende for min del (bl.a en mer direkte styregeometri).

Interiøret på E90 (spesielt dashboardet) er etter min mening en skikkelig nedtur etter det fantastisk fine og brukervennlige interiøret i E46. Romfølelsen i E46 (altså følelsen av plass, lys og luft) er fullstendig overlegen i forhold til E90. Små vinduer og et minimalistisk dashboard som hverken er vinklet mot sjåføren eller spesielt ergonomisk gjør at man i E90 får en lett innestengt følelse. Dashboardet i E90 er mer 1-serie enn 5-serie... billig i forhold til E46.

Det kommer en ny 3-serie (F30) til neste år (2012) og dette vil få betydning for prisdannelsen når det gjelder E90 og spesielt når det gjelder E46. Mitt tips er derfor å kikke litt på E46 modeller fra det siste modellåret (2005). Spesielt coupé og stasjonsvognmodeller med store bensinmotorer og mye utstyr er interessante (325i/330i)... glem diesel. Euro 6 kommer i 2014 og ingen E46 dieselmotor klarer bedre enn Euro 3/4 når det gjelder CO2 og NoX. En hel rekke store byer i Europa er derfor snart lukket land for E46 med dieselmotorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...