Grenadier Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Jeg tror jeg har fått et problem med automatkassa på min 520d, 2007-modell (pre facelift) Når jeg gir gass i en svak motbakke, så skjer det først ikke noe særlig, annet enn at turtallet går litt oppover. Ellers er alt merkelig "dødt". Men så - plutselig - smeller bilen ned et gir, og jeg får en ganske rykkete akselerasjon. Det virker altså som om automatkassa slurer eller nøler før den girer. Bilen har ingen ulyder og jeg merker problemet bare mellom i visse gir/belastninger, og det er faktisk slik at jeg først var usikker på om noe virkelig er noe galt. Men etter en del prøvekjøring så er jeg ganske sikker på at noe ikke er som det skal være. Noen som kjenner igjen problemet? Bilen har fortsatt bruktbilgaranti hos Stenshagen, men jeg frykter litt en krangel om hvorvidt det er noe feil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 er nok olje på kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Bytt olje på kassa di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Vi har det samme problemet med vår 06 530d x-drive. Vår var også slik i starten, men har begynt å bli værre nå.N å smeller det når den girer fra 1til2 gir, og fra 5 til 6. Sendte bilen inn til forhandler der vi kjøpte den, så langt har de sjekket olje, byttet olje, bunnpanne uten nytte. Idag ble girkassen plukket ut av bilen, og sendt til et firma i Oslo som visstnok skal kunne klare å måle ut hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå