Gå til innhold

Bilen min vil ikke starte:( ( e46 320D)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min stod på tomgang mens jeg bare gikk ut for å fylle luft i dekket etter jeg hadde kjørt ca 1mil. Og plutselig bare stoppet den. Og etterpå fikk jeg aldrig startet den igjen:/ kan det være noe som hat skjedd med start sperra?

Skrevet

Da dieselpumpa på bilen min tok kvelden hadde jeg kjørt i 5 min på morgenen, kjørte rolig bortover en vei og plutselig bare døde den. Ville ikke starte igjen.

Ville i 1. omgang satt bilen hos BMW for å få tatt en skikkelig diagnose.

Om det er dieselpumpa tror jeg dieselgrossisten skaffer de billigste erstatningspumpene. Kjøp evt derfra og få BMW til å bytte den...

Skrevet

Samme skjedde med min bil også i fjor, E39 530d! Skulle bare stoppe å ta noen bilder, og når jeg skulle dra igjen, ville den ikke starte, da var det dieselpumpa som var gåen, så høres ut som det samme har skjedd med deg.

Skrevet

Men 530d har ikke samme innsprøytning som 520d har. 530d er commonrail, mens 520d er pumpedyse lignende greier.

Men såklart symptomene kan jo være lik.

EDIT: Det er jo ikke 520d det er snakk om, men en 320d. Grunnen til at jeg skrev 520d er at jeg tenkte på 136hk M47 motoren, så det er rett uansett. Men jeg skrev feil biltype.

Skrevet

var bare den power boxen min som hadde tatt kvelden :) så når jeg koblet ut den gikk den som en klokka igjen :)

godt det ikke var no dyrere feil :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...