Gå til innhold

ikke godkjennt ombygd!

SGulD
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ikke alt for lenge siden kjøpte jeg en 325, som er ombygd fra en 318!

den blei ombygd for 7 år siden, å alt er gjort onkelig, så det er ikke nå problem.

men den er ikke godkejnnt.

Å jeg har en plan om å få den godkjennt, men jeg har et problem!

jeg har ikke nå papira på den som er gjort, å jeg får heller ikke taki de papiran!

Så jeg lurte på om det er nån som veit hvordan jeg kan få den godkjennt uten nå papira på det som er gjort på den?

Mvh SGulD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok ha papirer for og få godkjent. Du trenger paprier med bilder av delene som er blitt byttet, delenr osv. Biltilsynet skal se dokumentasjon fremgang for fremgang, og bilder av prosjektet under bygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til BMW og koble til diagnoseutstyr. Da får du opp rammenummeret på bilen 325 motoren kommer i fra. Det skal da vere mulig å grave frem et tidligere vognkort eller lignende.

Det er jo bare å skrive en søknad...

Jeg bygde min først og godkjente etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje han kan få noen andre til å skrive søknaden...

Haha, ja er nok bare å flytte til haugesund, eneste stasjonen i landet de godkjenner bilen der man går andre veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje han kan få noen andre til å skrive søknaden...

Haha, ja er nok bare å flytte til haugesund, eneste stasjonen i landet de godkjenner bilen der man går andre veien

Eller har jævlig med dokumentasjon på det som er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger paprier med bilder av delene som er blitt byttet, delenr osv. Biltilsynet skal se dokumentasjon fremgang for fremgang, og bilder av prosjektet under bygging.

De trenger normalt ikke dette. De må kunne identifisere hvilke deler som er byttet , dvs de delene som er forskjellige fra 318 til 325. Dette kan du også betale et verksted for å dokumentere. De vil også normalt kreve dokumentasjon på donorbilen, at den er momset inn osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger paprier med bilder av delene som er blitt byttet, delenr osv. Biltilsynet skal se dokumentasjon fremgang for fremgang, og bilder av prosjektet under bygging.

De trenger normalt ikke dette. De må kunne identifisere hvilke deler som er byttet , dvs de delene som er forskjellige fra 318 til 325. Dette kan du også betale et verksted for å dokumentere. De vil også normalt kreve dokumentasjon på donorbilen, at den er momset inn osv .

Okei, da får man bare prøv det da.

Takk for hjelpen alle sammen. :-)

Mvh SGulD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo, alt går, men husk vi lever i 2011 i Norge/noreg, så neppe :P men så klart, prøv du taper ingenting sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo, alt går, men husk vi lever i 2011 i Norge/noreg, så neppe :P men så klart, prøv du taper ingenting sånn sett.

Hehe du taper bare skiltene, og må bygge den om til orginal :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått erfare at bt stiller seg svært skeptiske når man prøver å godkjenne en bil som du ikke selv har bygget eller sendt inn søknad til. Selv om svaret på søknaden har vært "go go" en gang i tiden så får man et problem om man kjøper en ikke godkjent bil og vil godkjenne den senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...