RaymondJ Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Saab var en periode plaget med dette, husker ikke hvilken modell det var, men var på -80 eller -90 tallet. Hvis jeg ikke husker feil virker tenningslåsen på girspaken på Saab, slik at den alltid parkeres i gir. En kjapp Googling: On early 900`s and 99`s with the starter motor under the exhaust manifold the wiring harness for the starter solenoid, ballast resistor and the power wire from the alternator pass over the clutch cover in a black plastic sheath, the rubber over the cables would perish unseen and create a short, thus cranking the engine being ballast resisted the engine woud fire. With a poor handbrake and being in reverse gear off it would go till it hit somthing or ran out of battery, regards Tom. Så helt usannsynlig er det vel ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 har ikke sagt at det er fysisk umulig at en bil kan starte av "seg selv", men kjekk bil denne x5en da, som bare driter i startsperre og slikt... størm til alle enheter osv.. ikke så viktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Svaret mitt var vel mest myntet på de 2 som ga uttrykk for at Tom K drev å fortalte skrøner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 hehe skrøne kan jeg...men den historien var ingen skrøne, el feil kan føre til de merkeligste opplevelser, jeg vet ikke om bilen i min historie faktisk startet, men starteren slo ihvertfall inn og bilen kjørte ut av garasjen, mulig det har begynt å brenne i det elektriske først og ledninger til starteren har kortsluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Hadde en Fiat 2000 der innslaget på starteren ikke gikk tilbake etter at bilen hadde startet. Når jeg stoppet da så gikk bilen videre på starteren, måtte sette den i fri og koble fra batteriet. Å selvsagt skifte starter etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå