Galldrian Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Peila bilen her idag, litt lite olje. Skifta ifjor, tenkte å drøye neste skift til neste år siden jeg ikke har kjørt mer enn en 12k. Så jeg tenkte å bare etterfylle litt... Ifjor brukte jeg Castrol SLX 5w-30. Denne finner jeg ingen plass lenger, GS fører den ikke. Var innom mekonomen men de hadde bare den nye som het Castrol Edge, den hadde visst litt annen viskositet også. Jeg ble derimot anbefalt Mobil 0w-30 fra BG bilrekvisita. Er det ok å blande?
Eksos Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Esso selger Mobil 1 5w-30 ESP Formula.. Denne er helsyntetisk Veit blandt annet meca og jula også selger den, til rimeligere priser...
nimitz Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Og kjøre to år mellom oljeskiftene (24000km) er alt for lenge. Vet at bilfabrikantene mener det er ok, men vil være fornuftig og bytte en gang i året.
bjalle Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Europris har begynt å selge mobil1 3000 5w-40 fullsyntetisk bmw LL-01 godkjent til 380 kr for 4l kanne.Ett røverkjøp til e39 motoren din.Oftere du bytter olje jo renere blir motoren din så ikke vent for lenge.Du trenger absolutt ikke kjøpe Castrol til bmw,den er for dyr.
baremats91 Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 du burde ikke blande olje, er ikke bra for motoren. har vært på oljekurs hos castrol for ca 2mnd siden, og fikk se hva som skjedde med olja når man blanda den, olja mista funksjonene som smøring og rensing av dritt i motoren. olja smører fortsatt, men ikke like godt som den egentlig skal. og motoren har lettere for å få tette kanaler osv
bmwmann24 Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 Esso selger Mobil 1 5w-30 ESP Formula.. Denne er helsyntetisk Veit blandt annet meca og jula også selger den, til rimeligere priser... Tror jammen jeg fant den på europris også
bmwmann24 Skrevet Mai 20, 2011 Skrevet Mai 20, 2011 du burde ikke blande olje, er ikke bra for motoren. har vært på oljekurs hos castrol for ca 2mnd siden, og fikk se hva som skjedde med olja når man blanda den, olja mista funksjonene som smøring og rensing av dritt i motoren. olja smører fortsatt, men ikke like godt som den egentlig skal. og motoren har lettere for å få tette kanaler osv Så lenge du blander hel mot helsyntetisk så er det vel ikke allverden som går til h.. Men, om du blander tykk å tynn så gjør det vel ikkeno særlig..Det mener en kompis av meg som er bilmekaniker hvertfall.
Galldrian Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Skrevet Mai 20, 2011 Takk for gode råd. Da skal jeg sørge for å kjøpe 2 kanner på Europris og skifte snart
bmwmann24 Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 skift filter samtidig:) Det tjener du på i det lange løp;)
Haug530D Skrevet Mai 21, 2011 Skrevet Mai 21, 2011 du burde ikke blande olje, er ikke bra for motoren. har vært på oljekurs hos castrol for ca 2mnd siden, og fikk se hva som skjedde med olja når man blanda den, olja mista funksjonene som smøring og rensing av dritt i motoren. olja smører fortsatt, men ikke like godt som den egentlig skal. og motoren har lettere for å få tette kanaler osv Selvfølgelig sier Castrol det, de vil jo selge olje. Man kan blande så lenge det er samme viskositet. Det man ikke kan gjøre er å blande mineral med syntetisk eller med annen viskositet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå