Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Lurer på om det er noen som har noe forslag om hvor vannet kan komme i fra. Det er pessvått under gulvtrekkene bake i min e39 men er tørt oppover veggene og dørene. venstre siden er det så mye vatten at når jeg presser på gulvtrekken spruter det rent vatten opp og på høyre siden er det bære vått. Er det vanlig å plages med fukt i e39? Går det ann at det kommer vatten inn ved ruten på yttersiden og renner ned og under trekket?

Kom med tips og forslag så fort som bare mulig..

Ps ønsker å kjøpe venstre frem dørtrekk i skinn til e34. Dørtrekket må være lysegrått skinn og i god stand...

mvh Kristian Johnsen

Skrevet

Mener det var et problem noen ganger ang vann på gulvet i baksetet, og da var feilen vannsperren/pakningen på vinduet/døren eller.no Spyl med vannslangen, å ha av dørtrekket for å sjekke.

Skrevet

Det sitter et membran på innsiden for og forhindre at vann kommer inn i bilen. Dette har en sørgelig tendens til og løsne. Da må du av med dørtrekket og prøve og lime det på plass. Forsåvitt en enkel jobb.

• 3 weeks later...
Skrevet

Det er som noen skrev lenger opp her, vannet kommer inn gjennom dørene. Husker ikke om det var noe mer enn den membranen som var problemet, men hvis du ringer GS så får du nok svaret på om det er noe som må byttes. :)

Skrevet

Kan bare bekrefte det som er skrevet ovenfor når det gjelder at fuktsperren bak dørtrekket mest sannsynlig er synderen. Har hatt akkurat samme problemet selv og spurte på BMW hvordan de brukte å tette dette. Svaret var butylbånd så jeg sjekket med Biltema om de hadde noe slikt. Eneste de hadde var butylmasse på tube, så da tenkte jeg at det duger vel. Men ikke prøv å bruk det! Ble helt tett i til å begunne med, men begynte å lekke igjen ganske snart. Grunnen til det var at Biltema sin butylmasse på en måte hadde gått i oppløsning slik at den ikke limte lenger. Dermed er du like langt. Det som derimot fungerer er butylbåndet som du får kjøpt f.eks. hos Würth. Mener å huske at det er 12 mm bredt og 2 mm tykt. Gjør godt rent både på dør og fuktsperre og trykk godt sammen rundt hele kanten flere ganger. Sitter som ett skudd og dette varer:)

Skrevet
Kan bare bekrefte det som er skrevet ovenfor når det gjelder at fuktsperren bak dørtrekket mest sannsynlig er synderen. Har hatt akkurat samme problemet selv og spurte på BMW hvordan de brukte å tette dette. Svaret var butylbånd så jeg sjekket med Biltema om de hadde noe slikt. Eneste de hadde var butylmasse på tube, så da tenkte jeg at det duger vel. Men ikke prøv å bruk det! Ble helt tett i til å begunne med, men begynte å lekke igjen ganske snart. Grunnen til det var at Biltema sin butylmasse på en måte hadde gått i oppløsning slik at den ikke limte lenger. Dermed er du like langt. Det som derimot fungerer er butylbåndet som du får kjøpt f.eks. hos Würth. Mener å huske at det er 12 mm bredt og 2 mm tykt. Gjør godt rent både på dør og fuktsperre og trykk godt sammen rundt hele kanten flere ganger. Sitter som ett skudd og dette varer:)

takker. håper jeg får fiksa dette fort.

Ingen som har bilder av dette? har ikke tatt av dørtrekket enda. hvordan ser fuktsperren ut?

Skrevet

takker. håper jeg får fiksa dette fort.

Ingen som har bilder av dette? har ikke tatt av dørtrekket enda. hvordan ser fuktsperren ut?

butylbondet bmw selger koster sikkert flesk ja.

har nå tatt av dørtrekket, og fuktsperren (den svarte gummiveggen) var løs. var masse gugge der også.men hvor er det vannet kommer seg inn på gulvet? er jo bare på gulvet det er vått, og ikke på veggen mot døra. renner det inn der den BMW plata er på dørstokken?

spent på om jeg får gulvet tørt uten å rive ut hele intriøret :s har lite plass til og oppbevare alt som plukkes ut.

hvordan fikk du tørka?

Skrevet

jeg har vært borti akkurat det samme bare dette var på e46 stv. Der limte jeg med tec7 og det har holdt i 1år til nå ihvertfall! Les bruksanvising på produktet du vil bruke og se hva det limer til ;)

I mitt tilfelle var det også kun bløtt på gulvet, ikke antydning til fukt mellom gulv og døren, trolig fordi vannet har fulgt selve karosseriet bak teppet..

Skrevet

Sikkert mange forskjellige stoff som kan tette, men ikke så mange som både tetter og er demonterbare utene å ødelegge fuktsperra. Koster noen kroner for en ny fuktsperre om en må ta den ned igjen og den blir ødelagt.

For å tørke opp må du nok ut med baksete og opp med teppet (helst ut med forsetet også). Bare å ta tiden til hjelp..... sikkert mye vann som skal tørke:)

Skrevet

Dersom du tar ut baksetet og klarer å løfte teppet såpass mye opp at du får satt en ovn eller noe til å blåse inn under teppet så er dette den raskeste løsningen ;) Bare ikke bruk for mye varme i tilfelle brann :P

• 1 year later...
Skrevet

Har samme problemet med min E39, 520d touring - oppstod ved 295000 km. Våt matte på gulvet bak passasjersetet etter kraftig regnskyll.

Hva annet enn butylgummilist kan brukes? Sliter med å finne noen som selger det :(

Fortrinnsvis ikke Tec-7, sikaflex og andre limstoffer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...