Gå til innhold

Weberforgasser - Trenger hjelp fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dcoe01.jpg

Har fått tilbud om å kjøpe disse 2 DCOE 45 mm webergassere med innsug og trakter. Har tenkt å ha de på min BMW 2002, hva pris mener dere er ok å gi for de? I følge selger mangler det bensintrykksregulator og noe han kaller for wire synkroniseringsett. Hva er sistnevnte og hvor får jeg kjøpt bensintrykksregulator og "wire synkroniseringsett"?

Skrevet

Det som mangler er en justerbar reduksjonsventil som monteres på bensintilførselen og den overføringen som får gasswiren til å virke på begge forgasserne.Pris er avhengig av slitasje. en lite brukt eller overhalt forgasser har høy verdi,mens en slitt har lav verdi. Nøyaktig pris finner du ut ved å søke på internett Ebay osv. Husk at denne typen forgasser er vanskelig å justere.

Skrevet

Tror du ikke 2x 45 weber blir litt for stort til en original M10B20? Jeg er ikke ekspert på dette, men 2002Ti bruker jo kun 2x 40 Solex... Og da er ho kompen en god del høyere enn i en standard M10B20

Skrevet
Tror du ikke 2x 45 weber blir litt for stort til en original M10B20? Jeg er ikke ekspert på dette, men 2002Ti bruker jo kun 2x 40 Solex... Og da er ho kompen en god del høyere enn i en standard M10B20

Skulle til å si akkurat det samme. Man får kjøpt halsringer for å "krympe" Weberne, men det er jo både tungvint osv å måtte bygge de om og dyse ned for å få brukt de.

Har sett Solexer med innsug til/fra TI på ebay av og til og ville nok heller gjort det sånn. De plagdes vel litt med falskluft pga en gummiforing på innsuget mener jeg å huske, men det har jo kommet mye fine tettemidler siden jeg solgte TIen min.

Skrevet

Disse passer da bra du på M10b20 de, mange som bruker disse. Men halsringer tilpasset motoren er jo klart en fordel.

Jeg har kjørt med 48mm, litt lite krutt under 4000 o/min men.

Du trenger trykkregulator samt en liten matepumpe, biltema har en som er HELT lik den misab bruker. Jeg har den originale til alt for mye penger, den er kliss lik Biltema sin.

De skal ha ca 0,2 bar mener jeg.. Ang gasswire ser det ut for meg at de "henger sammen" men du mangler det ene staget samt tverrstaget mellom gasserne. Er en smal sak i ordne.

2000Turing: du så sikkert den inka`n som var med på tyrigrava, den lave med 8x13 felger. Han kjører med Weber 45 og den går egenltig skikkelig godt nå. Drar godt tildlig i registeret :-)

Skrevet

Ok, my bad. Trodde som sagt at 2x45 ble for stort. Håpet i grunn at du kom på banen med noe fornuftig, og det gjorde du - så det var jo bra :)

Men Inka'n på Tyrigrava hva slags komp har den?

Vil det ikke ha noe å si hvilken komp man har?

Standard m10b20 har 8,0:1 i komp, men Ti har 9,3:1 i komp...

Skrevet

Tk Økonomitrimming kan muligens hjelpe deg med deler du trenger til disse forgasserne.

- http://www.tktrimming.no/

Korrekte halsringer, dyser og emulsjonsrør er viktig for å holde bensinforbruk under kontroll for en bil som brukes mest på landevei.

En for stor forgasser, halsring, dyser osv, vil gi dårlig forstøving av bensinen på lave turtall og dårlig respons i motoren.

Normal matematikk på en 2 liters motor i tilnærmet original stand vill gi deg forslag på en ca 40mm forgasser mener å huske at hals ringene kunne være mellom 32 og 36mm litt etter hvor du satte turtall grensen.

Dyser for luft og bensin i tomgang og fullgass systemet må også stemme, samt emulsjonsrøret som jevner ut mellom tomgang og fullgass dysene tilpasses motor karakterstikken.

FilterKing har gode filter/bensintrykk regulatorer.

Husk at en forgasser er en ganske sammensatt enhet som må tilpasses bruken den er tiltenkt, og at dette krever en del erfaring.

Når det gjeller kvalitet er Dellorto ofte en bedre konstruksjon en Weber og solex, den har bla egen start forgasser istedenfor chok spjeld og at fullgass dysa er mer aerodynamisk plassert i innløps trakta, samt at den holder den justrerbare blandings innstillingen på tomgang bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...