Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

Pussa ned.. å lakka :) sånn hær bruk folk å gløm.. ser ofte nylakka bila.. med rusta stygge vindusvisker arma

Har sett det litt for mange ganger ja! Når jeg lakkerte den hvite e30'n min hadde jeg en stappfull boks med bare små sorte detaljer, fyfaen for ett arbeid det var bare det :P

Vill kuttet de stålomspunne slangene, så rotete ut i et ellers pent motor-rom [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pussa ned.. å lakka :) sånn hær bruk folk å gløm.. ser ofte nylakka bila.. med rusta stygge vindusvisker arma

Har sett det litt for mange ganger ja! Når jeg lakkerte den hvite e30'n min hadde jeg en stappfull boks med bare små sorte detaljer, fyfaen for ett arbeid det var bare det :P

Vill kuttet de stålomspunne slangene, så rotete ut i et ellers pent motor-rom [-X

E små detalian som tar tid!

Njjaa.. med vanlige bensin slanga.. så blir det så mye svart farge :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bedre ut ja, men de slangene der tåler nok ikke temperaturen på kjølevannet og går i oppløsning innvendig.

Hmm #-o ska ta å hold øye med di som går på kjølesystemet.. men e kunn den fra radiator -> ekspanjonstanken.. det går vel mest trykk gjennom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bedre ut ja, men de slangene der tåler nok ikke temperaturen på kjølevannet og går i oppløsning innvendig.

Hmm #-o ska ta å hold øye med di som går på kjølesystemet.. men e kunn den fra radiator -> ekspanjonstanken.. det går vel mest trykk gjennom det?

Alle det det går vann med motortemperatur gjennom. Er kun kjøleslanger og noen steamslanger som tåler temperaturen, sånn i utgangspunktet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort med tomgangsregulator og de andre slangene som sitter på innsugsbelg? Vurderer å gjøre det samme selv :) Ser bra ut!

Dette er bare en 2L.. så er kunn en slangekobling som går inn på innsugbelget

dasjperqgbve75mlx6y8.jpg

ec3d8cuo7amxxe8r7q3j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Siste nytt i e30garasjen.. va på tide å bytte storforinga på bakstilling.. totalt utslitt.. bakstilling heng løst.. hoppa ved pådrag :roll:

368kr for foringa på Koed.

1L Castol Diff olje.

Dårlig! reiv ut foringa me nævan [-X

vsynuzg40z4fbfvj8r6f.jpg

Demontere, rengjor og lakka delan :)

fx2gs8xw8z26saxwymbq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har begynt med å puss opp frambremsene 8) demonterte og så over alt av deler.. heldigvis trengs det ikke å byttes noe som helst av dela.. klossan/skivan ser bra ut og hold en sesong til.. alt av gummi ser nesten ny ut :applause: så trenges egentli bare å se over.. puss ned.. vask og lakkere :)

Press ut stempel ved å sett trykkluft der bremslangen går inn på kalippern :) hær ser man de to tettnings ringan som er rundt stemplet

ppi5zr20nbx0ihqs5mvp.jpg

Min hjemmelaga delevask/syrebad :lol: gildekasse.. bensinpumpe.. oppvaskbørst med dyse i :wink:

p087ddjutd125zn52qhf.jpg

Hona sylindern.. fikk vekk endel rust merka.. å gammel shitt

sj4a390b5ehfoquv9j5v.jpg

Stay turn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...