Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt justering i toppen 8) alle som har vært borti e30.. vet at M20 motorene titter som bare det.. å det vanligeste årsaken til det er før stor klaring imellom vippearm å ventil.. som er en enkel sak å juster :) jeg tok til meg idag å justerte ventilan på min.

Brukte denne siden for å få litt info om jobben :wink:

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Adjust.htm

"The Bentley Manual lists the correct valve clearance at 0.30mm (0.012in) with the engine hot, or 0.25mm (0.010in) with the engine cold. In this case, the engine is cold, so I adjust using a 0.25mm feeler gauge. "

fyoefqadxv3nryp3f9tn.jpg

Fant ut at jeg sku rens oljerøret som ligger over kamakslingen.. nu når alt er demonter.. dette røret er fullt av små hull som smører toppen.. så er lurt å sørg som at det ikke er tett.. jeg har lagt mitt i diesel overnatt.. blir jeg å gå over hullan med ei nål.. deretter skjekk det med trykkluft

rqfwmp2lcy2sz40t1fss.jpg

Topplokket hadde fått seg noe sår i lakken.. så det ble lakkert på nytt

tsyfcl6xbj1l8ktb26n8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pella litt mer på e30 :) tok ut dinamoen i forbindelse med noe arbeid.. å gav den en liten skjekk å vask :) den eneste som va noe sett finger på.. var reima som ser ut som er litt før lang :roll:

Ble ny reim :) ei 62-965 til 50kr

yx2xn37o1pe06mqs8k78.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygging til servo :D

Siden jeg kjør mest i by.. så har jeg altid løst å oppgradert til servo på e30.. med den orginale 4.5 <--> så føles det ut som styringa på en buss #-o er også litt håpløst å kjør aktiv med i svinga [-X

Brukt reim skive 154kr

Brukt servo "kitt" 1600kr

Reim 40kr

Hær nede (rød pil) skal servo pumpen stå.. under dynamen.. den branketten som holder dynamoen må skrues av og byttes ut

nyfiw2ph9n8zl0sjf6zk.jpg

Hær ligger feste brankettene side om side.. brankett med servo er rett å slett en utvideles av den som er

96n0hgxynru1evlq0rol.jpg

Det må også monteres et ekstra reimhjul på veiva.. på grunn av at servo pumpa har egen reim.. ikke ilag med vannpumpe/dynamo som jeg trudde :roll:

2ciqpc9220vyzfd2ueod.jpg

Følg med på fortsettelsen :wink: venta på tannstanga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra denne! !:-D.. bra diy's du lager:-), har selv bygd om til e36 tannstang og servo, blir noe bedre det gitt!!:-)) men du må vaske nedre del av motoren din gut:-p, kan ikke montere så shiny deler når de er så møkkette nedi der:-p hehe

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra denne! !:-D.. bra diy's du lager:-), har selv bygd om til e36 tannstang og servo, blir noe bedre det gitt!!:-)) men du må vaske nedre del av motoren din gut:-p, kan ikke montere så shiny deler når de er så møkkette nedi der:-p hehe

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Jeg angrer på at jeg ikke tok ut motorn i vinter å vaska den :oops: å trur ikke jeg bli å gjør det i sommer.. vil kjør mest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...