Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin touring du har :) Gjør seg med disse M3 fangerne ja :D Sikkert veldig strøken den E30'en da hvis den har vært i familen i 20 år? :D

Takk takk :) vell e30 vis tegn på di 250 000km den har kjørt, så en liten overhaling må vel kansje til før man kan si at den er strøken :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bytte av lokariskjerm, å montering av bunnplate

Gsbildeler nr:

51718151562

51718173740

Under montering av M-tech front, fant jeg ut at det manglet en del av lokariskjerm, der luftekanalen festes! Jobben va egentli ganske enkel, ren demontering i start, alle skruan va lett å kom til :) å deretter va det bare å bryt løs lokariskjerm. Før montering av den nye, måtte litt tenking til før å finn den enkleste metoden å få den på. Jeg fant ut av det beste va å begynn i den ene end å jobb seg over til andre, men dro ikke til skruan før alle var skrudd inn! Litt tilpassing måtte til før lokariskjerm passa 100%

Bunnplata fikk jeg faktisk med bilen når jeg kjøpte den i vår. Va ganske enkel å monter, men ble litt tenking om plata sku over eller under frontfangern :roll:

6tqfpfkwzj1g8535q53y.jpg

2qzv8wxiv2ecknreyi4h.jpg

7a08qjmqbnme9k96vpr7.jpg

3y2lgklbvcs5qhww3kfz.jpg

oykkct2hdhu8scczaicx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott touring! Fortsett sånn, synes faktisk det ble ganske pent uten tåkelys også.

Noen planer for E30'n?

-Christian :)

Har noe små planer om nytt understell til neste sommer 8) senkesett/dempera, foringa, topplagrer, mellomaksel oppheng å storforinga i bakstillinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Tenke jeg sku fortsett på denne tråd med min "nye" E30 320 87mod 8)

For nesten ett år sida jakta jeg ned ei litt eldre dame som kjørte rundt i en e30 :mrgreen: Å fikk til slutt kontakt med ho, å ho hadde tenkt å sku selg Bmw, men måtte finn seg en ny bil først. Så jeg måtte vent #-o

Men etter 6-7månder ringte dem meg :D di hadde fått seg ny bil å ville bli kvitt e30

E30 er en 320 87mod, en preface! Å den har vært i samme familije siden 1990, med alle servis følgt helt opp til 250 000km :applause:

tlpkvt5uotdmngyi1813.jpg

bkts9rx52pduscdw9lr5.jpg

ycbkf1e5v29rpp2uncbk.jpg

Treng en motorvask :lol:

kv10gqk6ga4kzmy5d2wv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe bytte på E30!

Gsbildeler delenr:

11519071562

Var en ulyd i motor når jeg kjøpte e30, en lyd som hørtes ut som lager havari. Trudd først det kunne være rådelagran som va utslitt, men det viste seg å være lagran i vannpumpa :) å den er heldigvis lett å bytt på M20 motoran

Begynte med å ta av pansret, før å kom lettere til frampå motor. Deretter va det å skru løst alle kjøleslangan, ta ut radiator. Av med registerdekslet på toppen av motor. Da kommer man lett til pumpa som står ca halveis ned på motorblokka. Den er festet med 3 bolta, som er litt vrien å kom til. Men jeg greide å skru løs hele pumpa, med reimhjulet og vifta på! Va bare å bruk rette skralla å forlengern, så va det nokk plass 8)

v0yszakzc76vtgzy9wup.jpg

2e8qet2zllv9ne421j0q.jpg

vkapk8pfidcbil0f0j7d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk resturering 8)

E30 har aldri vært polert før, så va litt spent på om lakken kunne bli blank igjen. Har prøvd Sonax rubbing på pansret fra før av, men det tok 8 tima før det gav noe som helst resultat. Å det ble ikke akkurat fint heller, flekkete å full av hologram [-X Så det ble til at jeg kjøpte 3M Fastcut grønn igjennom en kompis som er bil lakkerer. Ei flaske å pædder kom på ca 700kr #-o

Ble rådet av butikk som solgte det å ha en fagmann ilamme meg :lol: før det va lett å poss helt igjennom lakken :shock:

Ble til at jeg prøvd forsiktig på bagasjelokket, å det tok 2 runder over, å ble lakken så blank som om den sku være "ny" :D helt utrolig!! :applause: Det ble til at det tok 8tima å ta hele bil, med små detaljering! I steden før 8 tima som bare pansret tok med Sonax

xt1ojop3iai7bf5qgl59.jpg

c7zkgtzr2qvr9pn701hr.jpg

Dette er etter 2 runder med 3M :twisted:

1cyuif0pxmzczl073l2w.jpg

9xqlm1kbjmdif7pjq3tt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...