Gå til innhold

MikaelR sin e30.. Film fra ACR

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig fikk jeg tak i ny garasje :D etter å ha leita i nesten ett halvt år.. så fikk jeg å brorn min leie denne.. ikke den største garasjen.. men er god plass til en bil :) å siden igjen av oss har noe stående prosjekt.. så vil denne garasjen funger fint.. å ikke minst er den billi å leie [-o<

Forige eier av garasjen har monter trykkluft anlegg, benk med skrustikke, masse lys, 3fase anlegg å elektrisk portåpner med fjærnkontroll og masse spotter som er styra med dimmer 8)

d5njxmyo3c82pr2gxk1d.jpg

Kun med spottan på 8)

ujsm0rg5gkkkaox3ehto.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdate fra nygarasjen

Er en drøm å skru i ny garasjen :D tar ca 20-30min å varm den opp til 10+ med bygg tørken :twisted: Å det gjør at jeg har begynt å fixs små ting rundt på E30. I ei uke nu har jeg hatt bensinlukt fra bilen, å har leita som fan etter lekkasjen. Men fant ut idag at jeg liksågreit bytta alle slangan som er i motor rommet (3 stk) å på disse gamle bilan er det jo en lek å bytt på grunn av at det så go plass, tok meg ikke mer enn liten time å gjør bytte :)

Sånn hær så alle slangan ut [-X

zn1yk2p8j7utqnm9ymdl.jpg

00olwd28736inwtp8d62.jpg

u8aur4w2z3gj8du38maw.jpg

Har også begynt å puss ned chrom ringan til løktan 8)

k2qkcytycmlpip1gn3m9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke misunnelig på garasjen i det hele tatt :)

Ikke uvanlig med lekkasje på en slange oppå tanken på de der, opp med baksetet å sjekk hvis ikke du fikk bort lukta.

Hmm ja der sa du noe :roll: heldigvis er baksete tatt ut av e30, så det blir lett å skjekk imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten søndags runde med e30 idag!

Begynte med å ta vekk baksete ryggen, før forige gang jeg var i garasjen prøvd jeg å få den løs. Men fant ikke ut korsjen den va festa mot bagasje rommet. Å leita etter skrua/bolta i ryggen fra bagasje rommet, men fant ingen ting. Prøvde også å riv litt i den, men det hjalp ikke noe. Så derfor legger jeg ut litt info om korjsen den er festet :mrgreen:

2st 10mm skrua neders på hver side, å så er det bare å løft opp ryggen

74f9y0m2u3jt9fohse13.jpg

Ryggen hviler på 2 sånn hær fester :wink:

n31bxkqwjoaagsyyk9te.jpg

Bytta den ene 8mm bensin slangen atme bensin pumpa

9bg8xqo9lkgvcrbjjo0v.jpg

Å leita litt mer etter hvor bensin lukten kommer fra, hær er ned til tankmålern å uttaket/retur på tanken. Det lukta bensin nedi der, hadde ikke bensin slanger i den størresen, så den jobben får vent

b8zevn1ypit2vji2cl4s.jpg

Olje bytte på gearkassa 8) hær ser man drens pluggen med magnet på, va endel metall spon på den :shock:

djplturbifoiwikasgig.jpg

Fant ut at den ene baksjermen er byttet en gang i bilen liv, å det er sekket grunn før at lakken sitt dårlig fast på den sjærmen :evil:

4es1t5c6vaa3q2y2h8hg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert litt mer støy demping i innerskjerman [-o<

cvhcypu7ptgj6w2rxxbw.jpg

Fjernet chrom pyntelista. Denne er formet som en U å er bare pressa på kanten, så trur man ska grei å få den av uten å ta løs panelet :wink:

qd68lth5rxyggrc5m8yz.jpg

Lett rens av baksete, å så ble alt satte sammen igjen

vklhope13rjsjrq3vrer.jpg

Den chrom lista på framdøran satt så godt fast alt jeg tok av dørtrekket, å lista va klemt fast imellom vinduspakninga å festan til dørtrekket. Å etter å ha tatt vekk lista prøvemonterte jeg dørtrekket igjen, å så at det ble en litt stygg glippe imellom vinduspakinga å dørtrekket :roll: må undersøk korsjen dette ser ut på en shadowline e30

tr2wfwykachvkva6v6cj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da ser det ut som Touring er frisk igjen :)

E36 har stått siden midt i desember på grunn av motorproblema. Å tok utklippa av det jeg skrev på Teknisk tråd istede før å skriv alt på nytt :wink:

((Har fått noe rare problem med motor i min E36 318tds (m41d17)

Syntoma:

Temperatur målern går for opp på drift tempratur, men motor er ikke varm, å det kommer ikke varme utav varmeapparte

Etter 20 min kjøring går tempraturmålert brått opp på rødt å motor mister kraft. Men ingen tegn til at motor kok

Vis jeg stopper å lar motoren gå på tomgang detter tempratur ned på drifstempratur, å motor får kraft å virker normalt

Jeg mistenker vannpumpa eller termostaten, men har aldri vært borti at motor mister kraft med en gang at tempratur blir før høy. Så det gjør meg litt forvirra, før jeg vet disse motoran er fulle av elektrisk følera å sånt))

Verkstedet bytter først tempratur følern på motor, å sa at bilen va frisk igjen :) men etter å henta bilen, kom jeg meg ikke lengre enn 3-4km, så kom alle syntoman tilbake :evil: da va det bare å lever bilen på verksted igjen! etter litt feilsøking fant verkstede ut at det va vannpumpa som va defekt. Den var laget av plast, å hadde begynt å slur mot metall akslingen som den va festet på #-o utrulig elendig patent av bmw å lag den i plast! Så ble bytte av vannpumpa, å termostaten. Å nu virker det som den er blitt frisk igjen :)

Verksted regninga kom på ca 7000kr med deler (bestilte delene selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...