Kvasi Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Du trenger visst ei ny baklykt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Front fangern! Demontering frontfangern er skrudd fast på di 2 støtfangerfestan.. å inni hjulhuset.. er bare å skru av innerskjermen.. så kommer man lett til Frontplata fikk seg en rask rengjøring, her ser dokk gammel tektyl som har runnet ut av sprekker fra når bilen har blitt tektylert før mange mange år siden Ble litt oppretting av fanger va en lett jobb.. va bare å varm opp metallet å bank det ut igjen Pusset ned til metallet, men di rust ripan var så dyp at jeg fikk dem ikke helt vekk Det ene støtfangerfestet va litt bøyd.. prøvde å rett det ut.. men det ente med at skursikka mi knakk i to biter hard metall! Grunnet, å snart klar før lakk Lakkert, å montering i gang Å på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Du trenger visst ei ny baklykt også Har nye baklys ligganes heime Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Når jeg først var igang med fronten av e30.. så tok jeg ligså greit å fiksa nedre del av den Pussa grovt ned, å fikk faktisk vekk endel små riper Lakkert Skruan som hold den på plass va rustat å fæl.. å dem står sånn på fangern at man ser dem lett.. å da blir det før dumt å la dem være stygg rusta Montert Å sånn uten om det.. så begynn tråd min å bli veldig bilde tung håpa det ikke er noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2012 Da ser det ut som Touring er frisk igjen E36 har stått siden midt i desember på grunn av motorproblema. Å tok utklippa av det jeg skrev på Teknisk tråd istede før å skriv alt på nytt ((Har fått noe rare problem med motor i min E36 318tds (m41d17) Syntoma: Temperatur målern går for opp på drift tempratur, men motor er ikke varm, å det kommer ikke varme utav varmeapparte Etter 20 min kjøring går tempraturmålert brått opp på rødt å motor mister kraft. Men ingen tegn til at motor kok Vis jeg stopper å lar motoren gå på tomgang detter tempratur ned på drifstempratur, å motor får kraft å virker normalt Jeg mistenker vannpumpa eller termostaten, men har aldri vært borti at motor mister kraft med en gang at tempratur blir før høy. Så det gjør meg litt forvirra, før jeg vet disse motoran er fulle av elektrisk følera å sånt)) Verkstedet bytter først tempratur følern på motor, å sa at bilen va frisk igjen men etter å henta bilen, kom jeg meg ikke lengre enn 3-4km, så kom alle syntoman tilbake da va det bare å lever bilen på verksted igjen! etter litt feilsøking fant verkstede ut at det va vannpumpa som va defekt. Den var laget av plast, å hadde begynt å slur mot metall akslingen som den va festet på utrulig elendig patent av bmw å lag den i plast! Så ble bytte av vannpumpa, å termostaten. Å nu virker det som den er blitt frisk igjen Verksted regninga kom på ca 7000kr med deler (bestilte delene selv) Mer problem med Touring Ei stund etter at bilen hadde vært på verksted mistet jeg plutslig varmen i varmeapparatet, å da vet jeg fra tidligere erfaring at det er får lite vann på motorn tenkte med en gang at motor hadde tat skade fra varmekjøringa når vannpumpa gikk.. å skjeddet fort olja etter "majones" å om det va olje rester i vannet.. å tenkte med meg selv at nu flyger tusenlappene igjen men heldigvis fant jeg ingen tegn til vannlekasje inni motoren.. så da var det bare å skjekk termostathuset å vannpumpa.. lot bilen gå på tomgang.. men etter ei stund va det ingen tegn til lekkasje er heller.. så tok meg en litt hard kjørtur opp å ned noen bakker før å få skikklig varme å trykk i motoren. å da viste lekkasjen seg.. det sto en vannstråle ut av termostathuset å det vet jeg at verkstedet på ta på reklamasjon Sånn ekstra informasjon.. ikke bruk papirpakingan som følger med termostatan fra Koed!! bruk orginal O ring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 Et lite hint om ka som kommer på E30 iløp av sommer inntil vidre blir det ligganes som pynt i leiliheta, til jeg får kjøp inn alt jeg trenger til montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Parkbrems problema på e36. På torsdag kom den noe stygge lyda fra understellet.. å det hørtes ut som en drivknute eller hjulager havari banka å hele bilen.. å det virket som det va noe som låste seg fast så da ble det rett i garasjen å demonter.. satt bilen oppå 4 bukka å kjørte bilen gjennom gearan å høre i bakstilling.. fant ut at lyden kom fra høyre hjul.. slo av motorn å satt gear i nøytal å roterte hjulet med henda.. merka at det va mye motstand.. å noe banklyda.. så ble av med bremsekalippen å bremseskiva.. da merka jeg at parkbremsa ble med ut på den ene skoen etter å ha fått banka løs.. så jeg at feste til den ene bremseskoa hadde løsna å bøyd seg Varma og retta opp festet men den del på den som lås den fast va så ødelagt at den hold seg ikke på plass.. hullet feste ska stå i va også rusta.. blitt større Så dro til lokale bil ekstra butikken å fikk tak i rep sett til 250kr.. utrolig nokk hadde dem det på lager det nye festet hold seg bedre fast Va egentli hell i uhell.. før ble mye billigere enn jeg først tenkt mæ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Va det det du jobba med i går formiddag? Kjørte forbi E reparasjonssett midlertidig løsning eller ser det holdbart ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Va det det du jobba med i går formiddag? Kjørte forbi E reparasjonssett midlertidig løsning eller ser det holdbart ut? Va akkurat kommet når du kjørte forbi å håpa det hold.. vis ikke ser det ut som jeg må bytt bremseskjol.. der feste til fest er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet April 22, 2012 Forfatter Share Skrevet April 22, 2012 Lykte film på Touring Va på tide å gjør noe nytt med utsene på Touring.. kjøpt inn Laminx svartfilm til baklysan.. å fikk kjøp gul Oracal film hos en på forumet Jeg har aldri prøvd dette før..så va litt nytt.. men jeg merket en klar forkjell på di to filman.. Laminx va litt bedre kvalitet, lettere å jobb med å satt bedre fast. Laminx ble kjøp på Megalys.no å kom på 250kr før 10*60cm. Oracal 50kr før A4 ark Så litt på filmer på youtube.. å hær brukte di vann til monteringa.. det fikk jeg tips om å ikke gjør av megalys.. litt rart.. men funka nu alikavell fint Demontering Frontlysan kan splittes i to.. er bare hold sammen av noe klips å festa.. gul filmen la jeg på innsiden av glasset til langlyset Ble ikke så værst Baklysan fikk svart Laminx film på det øverste partiet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Trudde du mente at Oracal va lettere å jobbe med Brukte du såpevann på noen av filman? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet April 23, 2012 Forfatter Share Skrevet April 23, 2012 Trudde du mente at Oracal va lettere å jobbe med Brukte du såpevann på noen av filman? Nei syns Lamix va best.. så anbefal deg å prøv det vis du ska bruk mer lyktefilm.. er verd det lille ekstra det kosta Han på megalys sa at jeg ikke sku bruk noe såpe eller vann.. kunn forvarm overflata på lykta me varmluft pistol.. å legg på filmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Felg oppussing! Siden jeg ikke har verken råd eller har funne noe felger til e30 som jeg vil ha.. så pusset jeg opp noen 16" som jeg hadde ligganes.. begynt med grovpuss handpussa med 80papir, etterpå 180papir.. så vaska med whitsprit 4st CRC hvitlakkbokser 276kr 2st CRC grunning 138kr Sentering 188kr (E30 nav er 57.1) Dekk+omlegging 700kr Ferdig grunnet,, faktisk ei litt kul farge å hær ser dokk også at felgan ble forvarma før lakkering Lakkering.. å starten la jeg på tynne strøk med ca 5 min mellomrom.. å tykkere etterhvert som lakken hadde fått litt feste Senterkoppan ble først lakka rød.. men etter å prøvd dem på felgan.. syntes jeg di så ut som julepynt så har nu prøvd mørkeblå Ferdig montert på e30.. med 205/55 dekk neste blir 205/45 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Litt nye saker til e30 Depo sideblinklys fra ebay.uk 299,69 NOK Baklys fra ebay.de 606,99 NOK Skiltplate fra koed 182kr Rød diodepærer til baklysa fra Megalys.no 500kr Vis man bruka vanlig hvite pære bak.. lå lys den hvit så mått kjøp diodepæra før å få rett farge Ikke di mer poplære baklysan til e30 men syns det va ei grei løsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Driv å leita etter en ulyd i forstillinga på e36.. når ene dempern går opp å ned.. kjennes det ut som det er noe som henger seg opp.. så tok idag å demonterte fjærbeinet å skjekka del før del.. å fremdeles fant jeg ikke noe feil prøvde også å kjenn på resten av forstillinga.. å den eneste lyden kommer fra tannstanga som beveg seg.. sånn hær understells ulyda er ikke lett å finn ut av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå