Kobar Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Først var det boltene på kallippen som satt bom, her kom jeg ikke til med muttertrekkeren så her ble latmannsarm brukt, og det resulterte i 2 runde bolter. Samtidig så runda lufteskruen seg, og da jeg prøvde med en låsetang så knakk den tvert.. Noen tips til hvordan jeg får av kallippen nå? det er vell kansje ikke andre alternativ enn å borre skruene ut nå? Skulle også skifte foring i bakaksel, denne som sitter foran bakhjulet rett bakom kanalen. Her kom jeg greit til med muttertrekkeren. Holdt på i 30min ca, ikke èn av di 3 ville røre på seg.. Har dusjet på med rustløser, slått med hammer på bolten, prøvd med latmannsarm. Til slutt så kjørte jeg på med muttertrekkeren til det ble så varmt at det begynte å ryke av bolten, og da gav muttertrekken seg.. Det er en -93mod e36 som har vært på eu-sjekk som jeg skrur på..
Otis Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Foran så må vel navet av om du ikke kommer til med noe annet lurt... Da får du ihvertfall plass nok ved demontering. Bak så vet jeg ikke, men demonter det som du kommer til for å få bedre plass på det som sitter fast.
KalMar Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 Jeg syntes ikke det er så himla greit å skru med muttertrekker, får mer kraft med rå muskelkraft på en latmannsarm! Ellers så er det vell varme å rustløser som gjelder. Kan være greit å varme for så å spraye på rustløser. også prøve å løsne skruen. Det enkleste for å få løs kalipteren er vell å skru av fjærbeinet framme, så er det veldig mye greiere å håndtere delene.
Kobar Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Skrevet Mai 22, 2011 Det er snakk om bakstilling her Fikk skifta foringen etter mye banning, jeg fikk hjelp med å støtte og dra i latmannsarmen så kom alle 3 boltene tilslutt! De ble varmet litt, og dusjet godt med rustløser! Kallippen er det værre med.. det er jo bak, så her er det trangt, og med 2 runde bolter mister jeg litt motet! Men det blir nok å gå på med nytt mot imorgen håper jeg
BMW-Vegardsen Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 jeg skifta di 2 bakerste foringene i traversen bak. der varma jeg bolten så di var helt røde. å brukte en god latmannsarm.. trur jeg brukte 45 min på å bytte foringene
BMW-Vegardsen Skrevet Mai 22, 2011 Skrevet Mai 22, 2011 ps du kan også pusse hode på boltene så du får banka på en pipe som er 1 mm mindre.. men da må du varme godt først med sånn liten gass pistol, det jeg brukte. så går det nok.
Kobar Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Skrevet Mai 22, 2011 ps du kan også pusse hode på boltene så du får banka på en pipe som er 1 mm mindre.. men da må du varme godt først med sånn liten gass pistol, det jeg brukte. så går det nok. Skal prøve å slipe boltene så jeg får på en mindre pipe ja! Når man varmer bolter som sitter fast, er det nødvendig å varme helt til di blir rødglødende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå