Rayman Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Nettopp derfor jeg ikke gadd å dra, sånn plastskrap og sure e30 for det meste.. men på rudskogen skal jeg, se nye banen, feste og se på utstillingen, det sies at det vil bli mye mer fokus på amcar og utstilling der i år, så da kan man håpe på en del råe bygg å kikke nærmere påDen råeste tida var når Hafsengen regjerte i en meget godt bygd cosworth, björck med ur quattro, dahlbäck-golfen, vidar strand sin m5 og qvarnis med porscha, samt peder'n i clean supra osv. Nå er det sånne grenseløst fæle hjemmesnekra plastraketter som dominerer.. det VAR bedre tider før, uansett hva det gjelder. Det meste av motorsporten har mista sin identitet, forhjulstrekkere tar over for kl. 9 i rally f.eks Ikke enig gitt! Synes det er supert at "vanlige" folk med relativt begrenset budsjett kan få kjøre på banen. Når de har kommet forbi teknisk, så er bilene i forsvarlig stand, ergo ikke noe vrak. At det ikke lengre er KUN Hafsengen, Dahlback og gjengen som eier treffene, er gull! Hadde du vært der og sett, hadde du sett MYE råe bygg, og mange gode løsninger. Hva du beskriver som sure e30 får du stå for selv, men var flere med 600whp++ på våler i helga, å det er vel ikke surt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Nettopp derfor jeg ikke gadd å dra, sånn plastskrap og sure e30 for det meste.. men på rudskogen skal jeg, se nye banen, feste og se på utstillingen, det sies at det vil bli mye mer fokus på amcar og utstilling der i år, så da kan man håpe på en del råe bygg å kikke nærmere påDen råeste tida var når Hafsengen regjerte i en meget godt bygd cosworth, björck med ur quattro, dahlbäck-golfen, vidar strand sin m5 og qvarnis med porscha, samt peder'n i clean supra osv. Nå er det sånne grenseløst fæle hjemmesnekra plastraketter som dominerer.. det VAR bedre tider før, uansett hva det gjelder. Det meste av motorsporten har mista sin identitet, forhjulstrekkere tar over for kl. 9 i rally f.eks Nå vet jeg ikke helt, men jeg syns at rørramma til KRB og de andre gutta er temmelig brutale saker. Flemming og Kenneth Alm har tatt over der Hafsengen slapp, og jeg må jo si dem er enda råere når det kommer til show. På hvert eneste GB treff dukker det opp ukjente biler som kjører SINNSYKT. Slår aldri feil. Jeg skal derimot holde med deg i en sak: Det har gått EPIDEMI i 200sx og Supraer. Alt for mye av dem, skal jeg være brutalt ærlig. Og de fleste er sånn "lagom" raske/halvtreige, noe som kan være litt kjedelig i lengden (men jeg klager ikke!). På den andre siden har det blitt rikelig med E30 Turboer der, som er moro for en E30 Turbo fanatiker som meg. Det går jo stort sett i E30, Audi Quattro og japsebiler generelt. Som du etterhvert kommer til å se, så røyk det kanskje mest av en E30 i helga... Jeg liker å tro at man velger E30 til banebil fordi man elsker den, og man velger en 200sx bare for å skaffe seg billig banebil (Nå gjør jeg meg nok til måltavle..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_anders Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Enig med Oddis... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Også enig med Oddis! Den røde E30n min f.eks, ser ikke spesielt pen ut for tiden, men jeg bryr meg ikke så mye som et sekund om hva folk mener om den. Bilen er bygd for en ting, og det er å ha det så artig som mulig på banen. Bra at folk kjører med det de har, ikke alle som gidder å legge flere hundre tusen i bilen sin. Underholdning blir det uansett. Jeg så jaggu ikke mange sure E30 der iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Eg er så einig med gutta over her, man kan lett kjøpe seg ein billig banebil av typen katalog trim. Der alt er plug and play, eg har vert nær mange ganger å legge ut E30`n min for salg men akkurat no angre eg ikkje eit sekund, og om eg ikkje skulle rekke eit einaste gatebil treff i år så kjem det ein ny sesong til neste år. Så E30 hatere, her kjem det jammen ein til Og på denne er det "japse styling" front og, rett og slett fordi eg drite i det Og til dokke som bygger e30, e36,e46 osv osv osv og får det til å funke, CREDZ til dokke for det er ikkje berre berre.... Og etter mi meining så burde gutta som ligge under bilen som står på 4 bukker få meir oppmerksomhet enn dei vi har sett år på år på desse treffa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Nettopp derfor jeg ikke gadd å dra, sånn plastskrap og sure e30 for det meste.. men på rudskogen skal jeg, se nye banen, feste og se på utstillingen, det sies at det vil bli mye mer fokus på amcar og utstilling der i år, så da kan man håpe på en del råe bygg å kikke nærmere påDen råeste tida var når Hafsengen regjerte i en meget godt bygd cosworth, björck med ur quattro, dahlbäck-golfen, vidar strand sin m5 og qvarnis med porscha, samt peder'n i clean supra osv. Nå er det sånne grenseløst fæle hjemmesnekra plastraketter som dominerer.. det VAR bedre tider før, uansett hva det gjelder. Det meste av motorsporten har mista sin identitet, forhjulstrekkere tar over for kl. 9 i rally f.eks Nå vet jeg ikke helt, men jeg syns at rørramma til KRB og de andre gutta er temmelig brutale saker. Flemming og Kenneth Alm har tatt over der Hafsengen slapp, og jeg må jo si dem er enda råere når det kommer til show. På hvert eneste GB treff dukker det opp ukjente biler som kjører SINNSYKT. Slår aldri feil. Jeg skal derimot holde med deg i en sak: Det har gått EPIDEMI i 200sx og Supraer. Alt for mye av dem, skal jeg være brutalt ærlig. Og de fleste er sånn "lagom" raske/halvtreige, noe som kan være litt kjedelig i lengden (men jeg klager ikke!). På den andre siden har det blitt rikelig med E30 Turboer der, som er moro for en E30 Turbo fanatiker som meg. Det går jo stort sett i E30, Audi Quattro og japsebiler generelt. Som du etterhvert kommer til å se, så røyk det kanskje mest av en E30 i helga... Jeg liker å tro at man velger E30 til banebil fordi man elsker den, og man velger en 200sx bare for å skaffe seg billig banebil (Nå gjør jeg meg nok til måltavle..) Haha, så du måler hva som er gromt i hvor mye dekkrøyk det kommer? da har du sannelig ikke stemmerett på hva som defineres som gromt. En grom bil er en komplett bil: Motor, felger, stuk, understell, bremser, utførelse, shine og stereo osv, altså en bil som har litt av alt. En letta e30 eller 190e med 500hk er ikke gromt i det hele tatt, det er MORSOMT, men langt fra gromt. Problemet er: mye av entusiasmen er så å si vekke fra gatebil. Sjela folk la i spesielle bygg før, har blitt erstattet med mainstream ferdigbygg til 100-200 lapper med fuglebrett på bakluka og byggeskum-fangere. Selvsagt har du de gamle ringrevene som bygde spesielle biler og noen friske pust her og der, men det blir mindre og mindre av dem, de har gått over til 402m eller prioriterer andre treff. Om det er e30, 200sx eller en helt spesiell bil har ikke så mye å si for selve entusiasmen, Helge Vik er et godt eksempel på det, på tross av at det er mye e30 på gatebil, så har han lagt en komplett bil som skiller seg ut. I dag er det for det meste jalla sparkelmasse-driftere som sjela er tatt fra, penga dems går til fangere og klistremerker. DET kalles vandalisme og burde vært forbudt. Får ofte kjeft av japseeiere, de sier at de styler bilen sin for show, problemet er jo at stylinga er jo det motsatte av show! Det å kjøre hardt, få en råtten bil til å gå fort, eller en komplett bil, det er show, det skiller seg ut i mengden. Når det gjelder deg Kristian H. Foss: Du har jo en sleeper, det er ikke mainstream, det er noe av det mest underholdende på gatebil, se bare på Peter Björck sin matte 245 med supramotor og takgrinder og 175-dekk, den har blitt verdenskjent i løpet av ei uke på youtube. Gromme bygg trenger ikke å være dyre heller, men de må være gjennomtenkte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Nettopp derfor jeg ikke gadd å dra, sånn plastskrap og sure e30 for det meste.. men på rudskogen skal jeg, se nye banen, feste og se på utstillingen, det sies at det vil bli mye mer fokus på amcar og utstilling der i år, så da kan man håpe på en del råe bygg å kikke nærmere påDen råeste tida var når Hafsengen regjerte i en meget godt bygd cosworth, björck med ur quattro, dahlbäck-golfen, vidar strand sin m5 og qvarnis med porscha, samt peder'n i clean supra osv. Nå er det sånne grenseløst fæle hjemmesnekra plastraketter som dominerer.. det VAR bedre tider før, uansett hva det gjelder. Det meste av motorsporten har mista sin identitet, forhjulstrekkere tar over for kl. 9 i rally f.eks Nå vet jeg ikke helt, men jeg syns at rørramma til KRB og de andre gutta er temmelig brutale saker. Flemming og Kenneth Alm har tatt over der Hafsengen slapp, og jeg må jo si dem er enda råere når det kommer til show. På hvert eneste GB treff dukker det opp ukjente biler som kjører SINNSYKT. Slår aldri feil. Jeg skal derimot holde med deg i en sak: Det har gått EPIDEMI i 200sx og Supraer. Alt for mye av dem, skal jeg være brutalt ærlig. Og de fleste er sånn "lagom" raske/halvtreige, noe som kan være litt kjedelig i lengden (men jeg klager ikke!). På den andre siden har det blitt rikelig med E30 Turboer der, som er moro for en E30 Turbo fanatiker som meg. Det går jo stort sett i E30, Audi Quattro og japsebiler generelt. Som du etterhvert kommer til å se, så røyk det kanskje mest av en E30 i helga... Jeg liker å tro at man velger E30 til banebil fordi man elsker den, og man velger en 200sx bare for å skaffe seg billig banebil (Nå gjør jeg meg nok til måltavle..) Haha, så du måler hva som er gromt i hvor mye dekkrøyk det kommer? da har du sannelig ikke stemmerett på hva som defineres som gromt. En grom bil er en komplett bil: Motor, felger, stuk, understell, bremser, utførelse, shine og stereo osv, altså en bil som har litt av alt. En letta e30 eller 190e med 500hk er ikke gromt i det hele tatt, det er MORSOMT, men langt fra gromt. Problemet er: mye av entusiasmen er så å si vekke fra gatebil. Sjela folk la i spesielle bygg før, har blitt erstattet med mainstream ferdigbygg til 100-200 lapper med fuglebrett på bakluka og byggeskum-fangere. Selvsagt har du de gamle ringrevene som bygde spesielle biler og noen friske pust her og der, men det blir mindre og mindre av dem, de har gått over til 402m eller prioriterer andre treff. Om det er e30 eller en helt spesiell bil har ingenting å si for selve entusiasmen, Helge Vik er en av ringrevene som bygde skikkelig, på tross av at det er mye e30 på gatebil, så har han lagt en komplett bil som skiller seg ut. I dag er det for det meste jalla sparkelmasse-driftere som sjela er tatt fra, penga dems går til fangere og klistremerker. DET kalles vandalisme og burde vært forbudt hehe, etter min meining, er den "perfekte" bilen, en som er bygd for moro på banen. Drasse rundt på en hel masse stereo, er ikke helt etter min smak. Bass veier..... At bilen vår viewtopic.php?f=11&t=121315 , ikke er superstrøken i lakken, er egentlig barre helt flott. Er enio i at det er rått med gjenomførte biler, stereo, shine osv, men etter min smak, er det mye bedre å se en litt sliten e30, med en fin krutt-ladning... men men, hver sin smak, heldigvis;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Du har dine meninger og andre folk har sine. Det bør du begynne og respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Jeg skrev selvsakt til lampeolje elskeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Gjerne flere bilder av den nf registrerte e90!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Men nå har jo du lyktes i å få en bil som skiller seg ut fra mengden, både power og karosserivalg bekrefter jo det. Ikke har du ødelagt bilen på noe måte heller med star wars-styling og klistermerker, kan hende jeg formulerte meg litt feil tidligere i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Men nå har jo du lyktes i å få en bil som skiller seg ut fra mengden, både power og karosserivalg bekrefter jo det. Ikke har du ødelagt bilen på noe måte heller med star wars-styling og klistermerker, kan hende jeg formulerte meg litt feil tidligere i tråden. Du er jo ein av dei som klager mest på andre sin bilvalg her på forumet, du hater jo E30 som vi alle har fått med oss. Finn på nokke nytt å skrive, begynne å bli gammalt no... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Haha, så du måler hva som er gromt i hvor mye dekkrøyk det kommer? da har du sannelig ikke stemmerett på hva som defineres som gromt. En grom bil er en komplett bil: Motor, felger, stuk, understell, bremser, utførelse, shine og stereo osv, altså en bil som har litt av alt. En letta e30 eller 190e med 500hk er ikke gromt i det hele tatt, det er MORSOMT, men langt fra gromt. Problemet er: mye av entusiasmen er så å si vekke fra gatebil. Sjela folk la i spesielle bygg før, har blitt erstattet med mainstream ferdigbygg til 100-200 lapper med fuglebrett på bakluka og byggeskum-fangere. Selvsagt har du de gamle ringrevene som bygde spesielle biler og noen friske pust her og der, men det blir mindre og mindre av dem, de har gått over til 402m eller prioriterer andre treff. Om det er e30, 200sx eller en helt spesiell bil har ikke så mye å si for selve entusiasmen, Helge Vik er et godt eksempel på det, på tross av at det er mye e30 på gatebil, så har han lagt en komplett bil som skiller seg ut. I dag er det for det meste jalla sparkelmasse-driftere som sjela er tatt fra, penga dems går til fangere og klistremerker. DET kalles vandalisme og burde vært forbudt. Får ofte kjeft av japseeiere, de sier at de styler bilen sin for show, problemet er jo at stylinga er jo det motsatte av show! Når det gjelder deg Kristian H. Foss: Du har jo en sleeper, det er ikke mainstream, det er noe av det mest underholdende på gatebil, se bare på Peter Björck sin matte 245 med supramotor og takgrinder og 175-dekk, den har blitt verdenskjent i løpet av ei uke på youtube. Gromme bygg trenger ikke å være dyre heller, men de må være gjennomtenkte Når jeg ser på innlegget ditt så skjønner jeg egentlig at vi er mer enige enn vi er uenige (!) At mye av grasrot-entusiasmen har gått litt (merk:litt!) ut av Gatebilkonseptet skal jeg være enig med deg. MEN, på en annen side; det har åpnet verden for de som ikke er 100% hardcore custom-makere. Idag er det mye lettere (og billigere!!) å kjøpe en rimelig potent japsebil med rødskilter. Vi har også fått opprettelse av Gatebil Extreme og Drifting som på mange måter lager en lekeplass for disse bilene som egentlig ikke faller under noen kategori. Husker Dahlback Golfen godt, Hans var frustert fordi det ikke fantes noen motorsportgren for bilen hans å konkurrere i. Råskapserien GT Racing er en velsignelse i sådan synsvinkel! Før hoppet vi og skrek av begeistring da en Cossie med "330hk" kitet dro sidelengs ut av deposvingen på Våler. Idag skal man RØYKLEGGE alt som er for å få samme reaksjon. Det å kjøre hardt, få en råtten bil til å gå fort, eller en komplett bil, det er show, det skiller seg ut i mengden. Nettopp!!!!!! Om bilen er grom (velbygd, strøken, gjennomført, smarte løsninger osv) har mindre å si for hvor rå den er ute på banen. Det er opp til sjåfør hvordan han bruker bilen. For å ta direkte sammenlikning: Helge Vik's E30 "M3" er nok mer gjennomført, strøken og brutal enn den lilla Nordmøre E30 "M3"n jeg filma i helga. Men jeg har ALDRI sett Helge kjørt bilen sin på en måte som gjør det tøffere å se på enn da Jørgen_A og co her inne røyklegger alt som er av strekker, og biler bak. S38 turbo låter jo heller ikke tamt.. Rakett her inne et bra eksempel. Lurvete bil og hindsides bred kjørestil, jeg satt med et glis hver gang han dukka opp i kameralinsa. linren og tmp her inne sin bil var også temmelig høyt oppe på show-lista, M20 turbo vrål og bred kjørestil stiller mange poeng. Jeg deler dine synspunkter på sleeper. Men sleeper hjelper kun i en disiplin: banekjøring. Det er andre som har andre interesser også på Gatebil, uten at jeg er noe særlig show'n'shine person. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianw Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/247743_213964141957116_141099165910281_692907_2812117_n.jpgHvem sin? blå e30 er arve handeland 3,8 turbo kvit e30 er mats saghaug 3,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå